Peugeot 205 CTI
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 lis ndz, 2015 12:32 pm
- Posiadany PUG: CTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Mszana Górna/Kraków
Peugeot 205 CTI
Witam wszystkich. Po ponad dwóch latach zwłoki postanowiłem się przemóc i zaprezentować szerszej publiczności mój samochód, którym jest biały Peugeot 205 CTI 1.6 115km z 1990 roku.
Krótki zarys historyczny
Samochód przez ok. 18 lat był eksploatowany w słonecznych Włoszech najprawdopodobniej w wiecznym mieście Rzymie. W roku 2008 został on sprowadzony do Polski. Ówczesny właściciel chciał go wyremontować. Jednak po 6 latach stania w garażu 18 sierpnia 2014 roku trafił w moje ręce.
Stan samochodu w dniu zakupu
Peugeot na pierwszy rzut oka nie zachęcał do kupna. Brakowało dachu (został sam szkielet), fotele był od 306, samochód cały w rysach (jak to samochód z Włoch) więc lakier nie był już do odratowania, silnik nie jeździł na benzynie (tylko na gazie), elektryka w kiepskim stanie, deska połamana. Lecz samochód pod względem technicznym oraz blacharskim był w dobrym stanie. Trzymał linię, żadnych wgniotek nie mówiąc już o rdzy, podwozie było już kiedyś zakonserwowane (jedynie parę dziurek grubości palca).
Etapy renowacji
Zaczęliśmy jakżeby inaczej od rozmontowania całego środka i przygotowania karoserii do malowania. Cała podłoga została wyczyszczona zakonserwowana i pomalowana. Został położony nowy lakier na całe auto.
Aby prace nie stanęły w miejscu zostaliśmy zmuszeni kupić auto jak tzn. dawcę. Fotele poszły do obszycia. Boczki - skóra naturalna, środek - niestety nie miałem materiału oryginalnego więc znalazłem coś podobnego, według mnie wygląda całkiem nieźle. W między czasie wymieniliśmy pompę paliwa i wtryski. Oryginalne felgi zostały wyczyszczone oraz pomalowane (czekają na wyważenie). Na listwy został nałożony lakier strukturalny. W tym sezonie zostało wymieniony rozrząd, ojej oraz wszelakie filtry.
Plany na przyszłość
W zimie planowane jest wyciągnięcie, umycie i wypolerowanie silnika, pomalowanie komory silnika, wymiana chłodnicy (czujnik przestał działać) oraz parę innych drobnych rzeczy.
Zdjęcia z prac udostępnię za kilka dni. Przy sobie mamy tylko zdjęcia jak samochód wygląda dzisiaj.
Proszę o komentarze co należy zmienić, poprawić itp. Felgi jak widać atiwe. Rozważam ich odświeżenie.
Dach po dwóch generalnych myciach oraz impregnowaniach. Nie mam jeszcze wprawy, ale idzie mi to coraz lepiej. Szybka polerowana najpierw pastą do zębów, później specjalnym preparatem. Efekt nie jest idealny, ale i tak jest o niebo lepiej niż na początku.
Dziękuję za uwagę.
a tu taka niespodzianka
Krótki zarys historyczny
Samochód przez ok. 18 lat był eksploatowany w słonecznych Włoszech najprawdopodobniej w wiecznym mieście Rzymie. W roku 2008 został on sprowadzony do Polski. Ówczesny właściciel chciał go wyremontować. Jednak po 6 latach stania w garażu 18 sierpnia 2014 roku trafił w moje ręce.
Stan samochodu w dniu zakupu
Peugeot na pierwszy rzut oka nie zachęcał do kupna. Brakowało dachu (został sam szkielet), fotele był od 306, samochód cały w rysach (jak to samochód z Włoch) więc lakier nie był już do odratowania, silnik nie jeździł na benzynie (tylko na gazie), elektryka w kiepskim stanie, deska połamana. Lecz samochód pod względem technicznym oraz blacharskim był w dobrym stanie. Trzymał linię, żadnych wgniotek nie mówiąc już o rdzy, podwozie było już kiedyś zakonserwowane (jedynie parę dziurek grubości palca).
Etapy renowacji
Zaczęliśmy jakżeby inaczej od rozmontowania całego środka i przygotowania karoserii do malowania. Cała podłoga została wyczyszczona zakonserwowana i pomalowana. Został położony nowy lakier na całe auto.
Aby prace nie stanęły w miejscu zostaliśmy zmuszeni kupić auto jak tzn. dawcę. Fotele poszły do obszycia. Boczki - skóra naturalna, środek - niestety nie miałem materiału oryginalnego więc znalazłem coś podobnego, według mnie wygląda całkiem nieźle. W między czasie wymieniliśmy pompę paliwa i wtryski. Oryginalne felgi zostały wyczyszczone oraz pomalowane (czekają na wyważenie). Na listwy został nałożony lakier strukturalny. W tym sezonie zostało wymieniony rozrząd, ojej oraz wszelakie filtry.
Plany na przyszłość
W zimie planowane jest wyciągnięcie, umycie i wypolerowanie silnika, pomalowanie komory silnika, wymiana chłodnicy (czujnik przestał działać) oraz parę innych drobnych rzeczy.
Zdjęcia z prac udostępnię za kilka dni. Przy sobie mamy tylko zdjęcia jak samochód wygląda dzisiaj.
Proszę o komentarze co należy zmienić, poprawić itp. Felgi jak widać atiwe. Rozważam ich odświeżenie.
Dach po dwóch generalnych myciach oraz impregnowaniach. Nie mam jeszcze wprawy, ale idzie mi to coraz lepiej. Szybka polerowana najpierw pastą do zębów, później specjalnym preparatem. Efekt nie jest idealny, ale i tak jest o niebo lepiej niż na początku.
Dziękuję za uwagę.
a tu taka niespodzianka
Ostatnio zmieniony 05 paź śr, 2016 10:16 am przez Castles in the Air, łącznie zmieniany 4 razy.
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: Peugeot 205 CTI
Jakoś nie daję rady otworzyć zdjęć
Historia bardzo fajna a i auto widać dopieszczone
Historia bardzo fajna a i auto widać dopieszczone
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 CTI
auto wyglada mega dobrze
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6944
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 CTI
Siema. Fajnie, że w końcu się przemogłeś. CTI zawsze miło widzieć na forum. Sam też mam białego bezdasznika.
Twoje auto znam, nawet siedziałem w środku - pokazywał mi je Twój brat i choć było ciemno, to pozaglądałem tu i ówdzie.
Fajnie zrobione, z dużym potencjałem i pierdołami do dopracowania.
Jako, że właśnie do pierdół lubię się przyczepiać to napiszę co tam mi osobiście nie gra
- Felgi to Atiwe. Z Gutmanna zostały tylko kapselki.
- Szkoda że środków foteli nie zrobiłeś też na czarno. Mogłyby udawać pełną, czarną skórę, mimo że tapicer nie wstrzelił się specjalnie z kształtem boczków...
- Jeśli rocznik 1990, to kierunki przednie powinny być pomarańczowe.
- Na koniec nagana za fatalną integrację. W Krakowie taaaka ekipa 205, a Ty się jeszcze nie pokazałeś! Wpadnij w czwartek na Krakowskie Klasyki Nocą pod Tauron Areną o 20. Obejrzymy, pomacamy, powymądrzamy się
Twoje auto znam, nawet siedziałem w środku - pokazywał mi je Twój brat i choć było ciemno, to pozaglądałem tu i ówdzie.
Fajnie zrobione, z dużym potencjałem i pierdołami do dopracowania.
Jako, że właśnie do pierdół lubię się przyczepiać to napiszę co tam mi osobiście nie gra
- Felgi to Atiwe. Z Gutmanna zostały tylko kapselki.
- Szkoda że środków foteli nie zrobiłeś też na czarno. Mogłyby udawać pełną, czarną skórę, mimo że tapicer nie wstrzelił się specjalnie z kształtem boczków...
- Jeśli rocznik 1990, to kierunki przednie powinny być pomarańczowe.
- Na koniec nagana za fatalną integrację. W Krakowie taaaka ekipa 205, a Ty się jeszcze nie pokazałeś! Wpadnij w czwartek na Krakowskie Klasyki Nocą pod Tauron Areną o 20. Obejrzymy, pomacamy, powymądrzamy się
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 lis ndz, 2015 12:32 pm
- Posiadany PUG: CTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Mszana Górna/Kraków
Re: Peugeot 205 CTI
Zdjęcia i opis będę naprawiać na bieżąco tak więc poprawiajcie. Właśnie wiem, że tapicer trochę spieprzył sprawę. Nie miałem tyle skóry, żeby zrobić całe. W przyszłości niewykluczone, że fotele znów odwiedzą tapicera z tym, że innego. Co do świateł to zastanawiałem się nad wszystkimi kierunkami białymi albo pomarańczowymi i chyba wybiorę tę drugą opcję bo i to bliżej oryginału i nie znajdę białych kierunków na błotniki.
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 538
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 CTI
To był ten co w ogłoszeniu był bez dachu?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 lis ndz, 2015 12:32 pm
- Posiadany PUG: CTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Mszana Górna/Kraków
Re: Peugeot 205 CTI
Tak jak obiecywałem przesyłam parę zdjęć z prac nad samochodem. Niestety nie mam zdjęć 205 zaraz po przyjeździe (gdzieś się podziały).
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 lis ndz, 2015 12:32 pm
- Posiadany PUG: CTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Mszana Górna/Kraków
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 lis ndz, 2015 12:32 pm
- Posiadany PUG: CTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Mszana Górna/Kraków
Re: Peugeot 205 CTI
Tak jak pisałem wcześniej ferie spędziłem na wyciągnięciu silnika i czyszczeniu oraz malowaniu komory. Auto było po kolizji i trzeba było ponaciągać tu i tam, ale teraz lampy, a przede wszystkim grill pasują do reszty.
Silnik umyty. W wolnych chwilach poleruję to i owo. Za niedługo pokażę co z tego wyszło- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: Peugeot 205 CTI
Wygląda to naprawdę przyzwoicie Nie marnowałeś czasu
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 lis ndz, 2015 12:32 pm
- Posiadany PUG: CTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Mszana Górna/Kraków
Re: Peugeot 205 CTI
Czy tutaj idzie masa? Pytam bo nie wiem czy muszę ściągać lakier.
I pytanie trochę z czapy. Czy przy wymianie pompy wody należy ją odpowietrzyć osobno? Tzn najpierw odpowietrzyć pompę a późnej cały układ.-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 CTI
Tak, to punkt masowy.
Pompy wody się nie odpowietrza. Odpowietrzasz układ tylko w dwóch miejscach. Przy termostacie i na wężu z nagrzewnicy.
Pompy wody się nie odpowietrza. Odpowietrzasz układ tylko w dwóch miejscach. Przy termostacie i na wężu z nagrzewnicy.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 lis ndz, 2015 12:32 pm
- Posiadany PUG: CTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Mszana Górna/Kraków
Re: Peugeot 205 CTI
Silnik już wrzucony, brakuję jeszcze tylko paru szlifów i będzie gotowy. Oto zdjęcia.
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: Peugeot 205 CTI
Zastanawiam się, czy naklejenie wyciszenia od spodu maski nie będzie mieć wpływu na zachowanie lakieru na dużym słońcu? Myślałem nad tym rozwiązaniem u siebie, ale zrezygnowałem.
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 lis ndz, 2015 12:32 pm
- Posiadany PUG: CTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Mszana Górna/Kraków
Re: Peugeot 205 CTI
Nie mam termodynamiki, ale raczej nie będzie miało dużego wpływu na to tym bardziej, że mam biały lakier. Też dużej cyrkulacji powietrza pod tamtą czarną osłonką nie ma.nowak68 pisze:Zastanawiam się, czy naklejenie wyciszenia od spodu maski nie będzie mieć wpływu na zachowanie lakieru na dużym słońcu? Myślałem nad tym rozwiązaniem u siebie, ale zrezygnowałem.
Co do rzeczy, które były wymieniane to:
- linka sprzęgła,
- uszczelka dolotu,
- czujnik/włącznik wentylatorów,
- olej w skrzyni, płyn w chłodnicy,
- rozrusznik,
- kierunkowskazy
- naklejki,
- itp.