205 Lodołamacz

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: fila1223 »

fajnie to wygląda :)
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: Fox »

To najfajniejsze felgi jakie do tej pory byly na tym aucie. Tak jak skomentowala to podczas beskidzkiego tripu Ula - wygladaja jak ciasteczka:)
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Ani się nie obejrzałem, a minęło 5 lat, odkąd kupiłem dizelka.

Pierwotnie miał posłużyć za dupowóz do przejeżdżenia zimy, a tymczasem stał się niemalże członkiem rodziny. Jest moim wiernym kompanem podróży, zastępuje mi komunikację miejską i właściwie nigdy nie zawodzi.

Przez pół dekady zrobiliśmy razem 82.476 kilometrów, zwiedziliśmy łącznie 16 krajów. Niektóre po kilka razy. To jedyny wóz z forum oprócz XAD "AutoLwa" Helterskeltera, który od 2013 przejechał wszystkie cztery klubowe tripy od początku do końca.

Zawsze marzyłem o najbardziej wypasionych wersjach 205 (i też je kupowałem), ale to niepozornym XRD jeździ mi się najlepiej. Najlepiej, w sensie spokoju ducha, wygody i ekonomii.

Nie ma tu falowania obrotów, części są proste, dostępne i w większości tanie jak barszcz.Nie muszę się martwić o wysiedziane boczki foteli, jasne wnętrze nie nagrzewa się bardzo latem, a materiałowe fotele nie odmrażają dodatkowo tyłka zimą.

Dodatkowo mój egzemplarz (co nie dotarło do mnie od razu) to bogato jak na wczesne XRD wyposażona wersja. Ma lakier metalik, panoramę z owiewką, centralny i elektryczne szyby.

Stylówa auta trochę odbiega od oryginału, ale nie jestem jeszcze na tyle zatwardziałym ortodoksem, żeby umieć cieszyć się czarną dokładką bieda i plastikowym kołpakiem, dlatego uważam, że dizelek w swoim obecnym kształcie prezentuje się optymalnie.

Zbliżam się obecnie do 304 tysięcy przebiegu. To mało na ten silnik, ale całkiem sporo, jak na budę, zwłaszcza eksploatowaną w Polsce i na tripach. Myślę, że na 30. urodziny przydadzą się małe poprawki blacharskie i konserwacja podwozia oraz profili zamkniętych. Jeśli uda się plan przygotowania drugiego daily, XRD w 2017 trochę odpocznie.

A póki co - jeździ dzielnie i nie wygląda na swój wiek. "To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze trzydzieści lat" :lol:

Na koniec - kilka zdjęć z "rodzinnego albumu".
2013 budapeszt.jpg
2013 bośnia.jpg
2013 chorwacja.JPG
2014 rumunia_.jpg
2015 turcja.jpg
2016 grecja.jpg
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: nowak68 »

Dbasz to masz :) Prawidłowo serwisowane auto służy bez zarzutu :Y
Jeszcze tylko listwy w zderzak i będzie wsio :wink:
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

nowak68 pisze:Jeszcze tylko listwy w zderzak i będzie wsio :wink:
A co tam się niby tak błyszczy na poprzedniej stronie wątku? 8)
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: nowak68 »

Aaaaa to listwa po tripie wleciała :wink:
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Zima nie rozpieszcza. Na forum mało się dzieje. Mrozy, śniegi, lód, sól wręcz odstraszają od wytaczania 205-tek na drogi, ale mój dzielny lodołamacz nigdy nie ma urlopu.

W 30 rok swojego istnienia wkroczył z trochę rdzewiejącym, malowanym już dwa razy za mojej kadencji błotnikiem, dorodną purchlą na klapie i dużą ochotą do jazdy.

Ostatnio zaliczył pierwszy w 2017 wywczas zagraniczny. Na budziku pękło 305 tysięcy przebiegu. Trip zamknął się bilansem 860 kilometrów tam i z powrotem. A oto miejsce docelowe :)
edt20170116_095523_HDR.jpg
W drodze powrotnej znalazłem bardzo fajne miejsce do zdjęć i nie byłbym sobą, gdybym nie cyknął tam paru fotek mojemu strucelkowi na ropę :mrgreen:
edt20170116_113542.jpg
Edt20170116_113058-.jpg
edt20170116_113215.jpg
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: Orfister »

Cieszę się ogromnie, że używasz go na codzień...nic tak nie uszlachetnia żelaza jak przyrost przebiegu ;-)
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

Ostatnio po 5 latach spokoju w temacie musiałem ponownie zająć się tematem hamulców.

Dotychczasowy setup, czyli zaciski z 1.9 GTI, plus pompa i serwo z 1.9 CTI sprawdzał się bardzo dobrze, jednak tydzień temu pedał hamulca zaczął się dziwnie zachowywać, a heble zamieniły się w spowalniacze.

Pierwsze podejrzenie - pompa wakum. Szybki test - podciśnienie jest. No więc trzeba drążyć dalej. Zmieniamy pompę hamulcową, bo i tak miałem to w planach na ten rok.

Wybór padł na pompę Delphi o średnicy tłoka cylindra 22.2 (Peugeot 605/Expert). Oczywiście przy okazji wymieniony płyn plus wymieniony odpowietrznik lewy przód, który był ukręcony. Efekt? Żaden.

Jedziemy dalej - to pewnie serwo. Po rozeznaniu tematu (dzięki Grzesiek 309 i Orfister!) kupiłem bardzo ładne serwo Boscha z Berlingo 1.4 za całe 40 złotych. Wymieniamy... I dalej nic!

Ostatnia szansa - wąż podciśnienia albo wakum. No i oczywiście winna była ta ostatnia. Dawała podciśnienie, ale bardzo słabe. Po podmiance na zregenerowaną wszystko zadziałało.

Koniec końców przeprowadziłem nie aż tak potrzebny przegląd i upgrade układu hamulcowego, ale heble mam lepsze niż w GTI, a nawet w CTI, gdzie jest nawiercana tarcza 266 mm i zacisk z ZX 16v!

Naprawdę polecam taki zabieg, bo różnica jest przekolosalna. Dozowanie siły hamowania też genialne. Aż się teraz prosi, żeby pod maskę wrzucić coś mocniejszego, bo przy starych 60 koniach, to za bardzo nie ma z czego wyhamowywać :mrgreen:
16469124_10154952084334476_1619944627_n.jpg
16386967_10154960256584476_8063410677565293018_n.jpg
16389073_10154946158744476_1160255449_o.jpg
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: nowak68 »

Fajna sprawa :)
Możesz podać numery tej pompy Boscha :wink:
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

nowak68 pisze:Fajna sprawa :)
Możesz podać numery tej pompy Boscha :wink:
Serwo Boscha. Pompa Delphi. Co potrzebujesz?
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: simon3 »

A to wakum? W każdym modelu jest takie samo?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

simon3 pisze:A to wakum? W każdym modelu jest takie samo?
Nie. Starsze wakum jest na pasku jak u mnie, a nowsze na wałku.
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: nowak68 »

Chodziło mi o numer serwa Boscha.
Może się kiedyś przydać :wink:
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 Lodołamacz

Post autor: RafGentry »

nowak68 pisze:Chodziło mi o numer serwa Boscha.
Może się kiedyś przydać :wink:
Numer spisany z naklejki to 136767 710061.

Ale myślę, że wiele innych serw pasuje. Np. ATE.

No i robotę robi też oczywiście mocniejsza pompa.
ODPOWIEDZ