205 XS phase 1.5, Blanc Meije

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 8224
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

205 XS phase 1.5, Blanc Meije

Post autor: RafGentry » 24 wrz wt, 2019 11:31 am

Bad Reichenhall — uzdrowiskowe miasto powiatowe w Niemczech, w kraju związkowym Bawaria, w rejencji Górna Bawaria, w regionie Südostoberbayern, siedziba powiatu Berchtesgadener Land. Otoczone jest ze wszystkich stron górami. Bad Reichenhall jest historycznym miejscem produkcji soli, znajdowała się tam warzelnia ze źródeł zawierających stężoną solankę (obecnie muzeum).

Właśnie tam, po alpejskich drogach, przy akompaniamencie jodłowania i dialektu szwabsko-bawarskiego przez ostatnie 30 lat jeździł sobie biały 205 XS. Jeździł, bo postanowiłem przerwać tę sielankę i wyrwać go z sanatoryjnych klimatów. To jeszcze nie ten wiek, żeby się tam zasiedzieć na dobre...

W ostatnich latach rzadko zdarza mi się oglądać 205-tki przed zakupem. Nie ma na to czasu, gdyż przy dobrych okazjach trzeba działać dynamicznie, a rzeczone okazje zdarzają się niestety głównie poza granicami naszego kraju. Bazuję zatem głównie na zdjęciach i przeczuciu. No i oczywiście na nieocenionej pomocy Vroobla, który logistykę zwożenia mi różnej maści złomu opanował do perfekcji _O_

XS wyglądał dobrze już na zdjęciach w ogłoszeniu i był supertani. Poprosiłem o dodatkowe foty i dość szybko zdecydowałem o zakupie. Pozostało tylko poszukać transportu i czekać...

Foty z ogłoszenia:
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
Po kilku dniach zgłosił się do nas laweciarz, pan Mirek, który podjął się zlecenia dostawy XS-a. Sympatyczny gość. Dodatkowo po załadunku wysyłał mi krzepiące wiadomości. "Panie, to bardzo dobry stan. I ma zamki na jeden kluczyk". Dosłał też foty na Whats Appa.
70734799_360180791554598_531822160763682816_n.jpg
70695873_404540880140097_3453536507829157888_n.jpg
W końcu nadeszła sobota - długo wyczekiwany dzień dostawy mojej białej strzały. Jako, że odstawiłem ją od razu do głównego serwisanta mojej floty, to musiałem zrobić sobie wycieczkę za miasto. Przyjeżdżam na miejsce, a tam taki widok:
205 XS 1.jpg
205 XS 2.jpg
205 XS 3.jpg
71210754_427719587867973_8473011718048448512_n.jpg
70984686_555345858604460_2810981276901703680_n.jpg
71045422_1096588940532158_5179509677397901312_n.jpg
71686018_2392623334338219_1366513196059328512_n.jpg
70558262_401561060545824_8989151157918105600_n.jpg
70596405_472681386793518_7914381372150513664_n.jpg
Nie spodziewałem się oczywiście perełki z muzeum, więc na klatę biorę to, że do zrobienia będzie całkiem sporo. Z rzeczy na szybko

Minusy:
- belka na dębowo. Amortyzują jedynie opony
- słabe hamulce
- stukający prawy przegub
- puszczający dymek silnik
- pognite stalówki malowane sprejem razem ze śrubami i wentylkami
- skorodowane ramki halogenów
- ułamany bat anteny
- sparciałe uszczelki pod klamką szybra
- fatalnie zużyta kierownica
- popękana gałka zmiany biegów
- zużyty boczek fotela kierowcy, naprawiony prowizorycznie duct-tape'm
- brak tapicerek bocznych w bagażniku
- brak prawej blokady (tej ze sprężynką) pozycjonującej położenie półki
- solidna wgniotka na prawych drzwiach
- opadnięte drzwi kierowcy i rozwalone ograniczniki
- pęknięta kieszeń drzwi kierowcy (zahaczała o uszczelkę z powodu opadnięcia drzwi)

No ale są też #plusy i to całkiem dodatnie:
- bezwypadkowa buda, o czym świadczą
- wciąż obecne kalkomanie XS: paski i wlepy na błotnikach
- oryginalne zderzaki
- oryginalne dokładki
- oryginalny pas przedni z wszystkimi nalepkami i kodem lakieru
- fabrycznie montowane lampy: reflektory, kierunki, halogeny, lampy tylne
- oryginalny lakier (choć maska jest już średnia)
Co tam jeszcze mamy:
- drugi komplet totalnie niepordzewiałych stalówek z XS-a w bagażniku
- karta gwarancyjna, książka serwisowa i komplet literatury z epoki w czarnym Etui Peugeot Talbot
- niski i dość realnie wyglądający przebieg: 149 tys km
- poza fotelem kierowcy świetnie zachowane wnętrze
- faktycznie wszystkie zamki na jeden, fabryczny jeszcze kluczyk
- działający szyberdach
- lakier P0WT w połączeniu z phase 1.5 i szarym wnętrzem to dla mnie osobisty, ogromny atut. Uwielbiam te przejściowe wersje :Y

Przejechałem się strucelkiem po wiosce pod remizę i z powrotem. Jeździ chyba z przyzwyczajenia, ale robi to dziarsko. Wiadomo, że trochę pracy potrzeba, żeby spełnił stawiane przed nim na przyszłość wymagania. Ale o tym może w kolejnych odcinkach. Póki co cieszę się z fajnego zakupu. Nie ma nic fajniejszego niż świeże projekty i klikanie przycisku "nowy temat" na forum :lol:

Awatar użytkownika
kojot662
Junior
Posty: 381
Rejestracja: 25 gru śr, 2013 2:16 am
Posiadany PUG: 205 xs
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gorlice

Re: 205 XS phase 1.5, Blanc Meije

Post autor: kojot662 » 24 wrz wt, 2019 3:39 pm

Fajnie opisane i bardzo ładny egzemplarz. Gratuluje zakupu. Oprócz rocznika, pod maską i środek idento jak u mnie .

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
peugeot 205 1.4 xs

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 5599
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: 205 XS phase 1.5, Blanc Meije

Post autor: woocash » 24 wrz wt, 2019 4:00 pm

paaanie, tożto złom jakich mało.



gratulacje.




PS. - cholera, wydaje mi się że mam gdzieś jakiego białego XS ;)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 8224
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XS phase 1.5, Blanc Meije

Post autor: RafGentry » 24 wrz wt, 2019 5:19 pm

woocash pisze:paaanie, tożto złom jakich mało.
No właśnie. Tego złomu już mało, dlatego kupiłem :lol:

kolc
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 14 lip ndz, 2019 9:44 am
Posiadany PUG: 205 Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: 205 XS phase 1.5, Blanc Meije

Post autor: kolc » 24 wrz wt, 2019 7:01 pm

Fajny, super zachowany w oryginalnym stanie. I te instrukcje :Y

Awatar użytkownika
a2legro
Junior
Posty: 396
Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
Posiadany PUG: XSD 92' Automatic 92'
Numer Gadu-gadu: 5211157
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: 205 XS phase 1.5, Blanc Meije

Post autor: a2legro » 25 wrz śr, 2019 8:34 am

Fajna sztuka. Jest co robić ale to sama przyjemność.

Daj znać gdybyś miał sprzedać. :mrgreen:

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 8224
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XS phase 1.5, Blanc Meije

Post autor: RafGentry » 04 lis pn, 2019 8:02 pm

Nigdy nie słynąłem z szybkiej realizacji projektów. I żeby tradycji stało się za dość - prace przy XS-ie wloką się niemiłosiernie.

Speca mam dobrego, ale za to takiego, który nie przywiązuje absolutnie wagi do terminów, więc po prostu co tydzień przywożę mu trochę gratów, coś dłubnę, coś skubnę, wygłoszę mowę motywacyjną i wracam do siebie, czekać dalej.

Ostatnie dwa weekendy to dwie takie wizyty gospodarcze. Dostarczyłem m.in. amortyzatory Monroe, które okazyjnie nabyłem na OLX (150 za komplet, zamiast 238 za sztukę) oraz zastępczy fotel, bo taboret kierownika wykręciłem na czas robót tapicerskich.
73399935_449906612314780_1957243534822080512_n.jpg
74693514_545401826237963_9057566538084646912_n.jpg
W dzień zaduszny wpadłem z zaliczką na poczet pierwszych prac i wykręciłem sobie halogeny, żeby w chłodne, deszczowe wieczory pobawić się w składanie puzzli z resztek Siemów.
73186620_449657782344160_6681451073565097984_n.jpg
73399904_2392843197649488_1080924134600343552_n.jpg
Jeśli wierzyć legendom, tego samego dnia XS wtoczył się na stanowisko robocze. Ale to sprawdzę przy następnej weryfikacji. Mam nadzieję, że będzie co relacjonować...

Awatar użytkownika
a2legro
Junior
Posty: 396
Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
Posiadany PUG: XSD 92' Automatic 92'
Numer Gadu-gadu: 5211157
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: 205 XS phase 1.5, Blanc Meije

Post autor: a2legro » 05 lis wt, 2019 4:32 am

Coś się dzieje :D Jak będzie wykonana naprawa fotela ? Nowa gąbka czy masz fachowca, który potrafi odtworzyć oryginalny kształt?

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 8224
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XS phase 1.5, Blanc Meije

Post autor: RafGentry » 05 lis wt, 2019 11:04 am

Kupiłem na dawcę idealny fotel pasażera w tym samym wzorze tapicerki. Wystarczy przeszczepić dziewiczy boczek razem z materiałem. Albo po prostu przełożyć na stelaż całą resztę.
Zobaczymy, jak zadecyduje tapicer.

Na razie prace w tym zakresie też stoją, bo wolny termin u fachury dopiero koło 15 listopada.
74680639_501801480409241_709504846130053120_n.jpg
Poskładałem też sobie w miarę przyzwoity komplet halogenów. Doczyściłem uszczelki z wprasowanych w nie kawałków rdzy, przeszlifowałem lekko zewnętrzną powierzchnię odbłyśnika, dobrałem drugi, nieskorodowany. Z ramek nie było co zbierać, więc chciałem wykorzystać te plastikowe, które przyszły w zamówieniu grupowym rok temu. Niestety, okazały się za małe.
Wziąłem więc metalowe ramki z halogenów Denji, które miałem na GTI, a zastąpiłem je plastikami. Tam - o dziwo - pasowały. Może to kwestia braku korozji była czynnikiem decydującym...
W ogóle to nie wiem, czy to nie rozpusta zakładać do daily oryginalne Siemy. Mało która 205-tka jeździ już na nich, bo albo zgniły albo szkoda zakładać tak luksusowy towar 8)
72277109_413750982632287_8902823530744250368_n.jpg

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 8224
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XS phase 1.5, Blanc Meije

Post autor: RafGentry » 10 lis ndz, 2019 1:55 am

Kompletowanie części wnętrza. Udało mi się dorwać plastikową kierownicę w o wiele lepszym stanie i idealny boczek lewy do tyłu.
73274609_2643086885748633_9184993884134965248_n.jpg

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 8224
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XS phase 1.5, Blanc Meije

Post autor: RafGentry » 17 lis ndz, 2019 11:54 am

Fotele odstawione do tapicera.
205 XS sieges.jpg
74505851_2821933651158485_3931583290045104128_n.jpg

kolc
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 14 lip ndz, 2019 9:44 am
Posiadany PUG: 205 Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: 205 XS phase 1.5, Blanc Meije

Post autor: kolc » 17 lis ndz, 2019 10:03 pm

Ta taśma to już efekt "po"? :lol:

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 8224
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XS phase 1.5, Blanc Meije

Post autor: RafGentry » 18 lis pn, 2019 12:25 am

kolc pisze:Ta taśma to już efekt "po"? :lol:
W sumie taśma to rozwiązanie nieestetyczne, ale praktyczne. Mogłem ją zostawić i nie przejmować się przetartym boczkiem, z tym, że ja jestem estetą niestety ;)

Fakt - foty wprowadzają lekkie zamieszanie, bo fotel pasażera nadal jest w aucie, a ja z tych dwóch zmontuję jeden porządny taboret kierowcy.

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 8224
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XS phase 1.5, Blanc Meije

Post autor: RafGentry » 28 lis czw, 2019 6:09 pm

Coś się ruszyło w sprawie XS-a. Silnik jest już ogarnięty. Zrobiony rozrząd, nowa głowica, zestaw uszczelek. Pracuje w końcu równo. Na dłuższy czas powinien być spokój.
74281250_851654418584557_356329182868799488_n.jpg
W tym tygodniu auto stanie na kołach. Trzeba wymienić jedno łożysko, prawą półoś, poskładać kolumny McPhersona.
Amortyzatory nowe są, dziś poszukam jakichś lepszych sprężyn, bo takiej hodowli rdzy do auta nie zamontuję.
77399206_1139607413071364_7268267348501463040_n.jpg
Dekiel skrzyni biegów też wygląda fatalnie i ze mną już raczej nie pojeździ. Ogólnie, to wymieniam wszystko, co może wydawać się podejrzane, czy zmęczone żywotem, żeby potem nie wracać już do rozbebeszania auta, tylko go użytkować :)
76911170_729460594208781_5705602033961140224_n.jpg
76936390_2022800934490295_1581068154187022336_n.jpg
77083072_2601218719913610_3303711388366536704_n.jpg
Na montaż czeka m.in. sprzęgło Valeo, tarcze Jurid, klocki Brembo. Oczywiście seryjne Bendixy nie zostają, będą zaciski z Saxo VTS. Daję szansę wahaczom Delphi. Zobaczymy, jak się spiszą. Choć czego bym nie wziął, to i tak rok-dwa i do śmietnika. Także już przywykłem...

W dalszej kolejności do roboty przewody hamulcowe, serwo, pompa i wiele, wiele innych. No ale widać jakieś światełko w tunelu...

Awatar użytkownika
a2legro
Junior
Posty: 396
Rejestracja: 02 lip czw, 2009 12:19 am
Posiadany PUG: XSD 92' Automatic 92'
Numer Gadu-gadu: 5211157
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

Re: 205 XS phase 1.5, Blanc Meije

Post autor: a2legro » 30 lis sob, 2019 7:22 pm

Co dolegało poprzedniej głowicy? Och, jak ja lubię te pudełeczka z nowymi częściami 8)7

Czekam na efekt końcowy naprawy fotela. Mam kilka potencjalnych dawców i zastanawiam się czy nie lepiej kupić nowe poduszki.

ODPOWIEDZ