przyspieszacz zapłonu kontratakuje....
- smug
 - Uzalezniony
 - Posty: 551
 - Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice
 
Dokładnie to samo chcialem napisac (no moze podobnie 
 ) i cos w tym jest bo zrobilem dokladnie to samo co woocash i zbytniej roznicy nie widze.Wydaje mi sie ze ta sprezynka znajdujaca sie w srodku jest zbyt mocna a guma sie bylko rozciaga nie powodujac przyspieszenia zaplonu.Ale tak jak Janek_A_S moge sie mylic 
			
			
									
						
										
						Re: przyspieszacz zapłonu kontratakuje....
Zly kat wyprzedzenia moze byc zle odczytywany przez kompa i moze poprostu daje mu inna mieszanke niz powinien (czarny dym najczesciej spowodowany jest zlym skladem mieszanki)[/quote]
Raczej zly moment zaplonu skutkuje niedopalaniem mieszanki -komp nie wie, w ktorym momencie nastepuje zaplon.
Co do sprezystosci to racja, ale najwyzsze pdocisnienie jest na biegu jalowym, a najszybszy zaplon jest "nieco" wyzej.
			
			
									
						
										
						Raczej zly moment zaplonu skutkuje niedopalaniem mieszanki -komp nie wie, w ktorym momencie nastepuje zaplon.
Co do sprezystosci to racja, ale najwyzsze pdocisnienie jest na biegu jalowym, a najszybszy zaplon jest "nieco" wyzej.
- aule
 - Uzalezniony
 - Posty: 611
 - Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
 - Posiadany PUG: 205 1,4
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Re: przyspieszacz zapłonu kontratakuje....
Wydaje mi się że o sposobie pracy przyśpieszacza decyduje sprężyna która kontruje membrana w momencie zasysania jej przez podciśnienie.Banita pisze:Co do sprezystosci to racja, ale najwyzsze pdocisnienie jest na biegu jalowym, a najszybszy zaplon jest "nieco" wyzej.
Panowie to nie jest membrana rozmiarów bębna żeby się naciągała (odkształcała) pod wpływem tego podciśnienie.
Jakim cudem największe podciśnienie w przewodzie łączącym dolot (element gaźnika czy wtrysku) z przyśpieszaczem jest największe na biegu jałowym??
Czy podciśnienie nie zależy od prędkości przepływającego powietrza w dolocie??
Po to ktoś wymyślił taką regulację, aby na wyższych obrotach przyśpieszyć moment zapłonu bo to wpływa korzystnie na moc i pracę silnika, a zwiększające się wraz z obrotami podciśnienie w takim wężyku jest może nie najlepszym ale jednak sposobem aby taki efekt uzyskać.
pozdro.
Re: przyspieszacz zapłonu kontratakuje....
Tloki caly czas "zasysaja" tworzac podcisnienei w ukladzie dolotowym przed przepustnica. Gdy masz otwarta przepustnice podcisnienie jest najmniejsze, bo jest likwidowane przez naplywajace powietrze.aule pisze:Banita pisze: Jakim cudem największe podciśnienie w przewodzie łączącym dolot (element gaźnika czy wtrysku) z przyśpieszaczem jest największe na biegu jałowym??
Troszke to skrocilem mowiac o biegu jalowym przez zalozenie, ze z reguly przepustnica jest max otwarta na wysokich obrotach, a na biegu jalowym prawie zamknieta.
- 
				Janek_A_S
 - Junior
 - Posty: 149
 - Rejestracja: 26 cze czw, 2003 1:41 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
dzis zmienialem w swojej GTI ten przyspieszacz i ogolnie pobawilem sie troche tym podcisnieniem.Zauwarzalne jest tylko w momencie dodawania gazu (przez chwile) pozniej jest takie samo jak na wolnych (czyl;i praktycznie wogole go nie ma)Banita pisze:w monowtrysku i gti non-motronic jest pod przepustnica/w przepustnicy
<ZDJEC NIE MAM.NIE POSIADAM APARATU>
			
						- aule
 - Uzalezniony
 - Posty: 611
 - Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
 - Posiadany PUG: 205 1,4
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Koledzy widzę, że aby rozwiać wątpliwości należy przytoczyć fachowe opracowanie problemu.
Zacięgnięte z prezentacji :"Układy zasilania silników spalinowych"
-podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, wykorzystujący podciśnienie panujące w przewodzie dolotowym, służy do samoczynnego przestawienia kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od obciążenia silnika, a niezależnie od prędkości obrotowej wału korbowego,
-działa w przy małych i średnich prędkościach obrotowych i częściowym otwarciu przepustnicy, gdy podawana mieszanka staje się uboższa i z tego powodu mniej podatna na zapłon. Zapalenie jej płomieniem wymaga dłuższego czasu, co powoduje, że chwila zapłonu musi występować wcześniej niż dla pełnego obciążenia (przy tej samej prędkości obrotowej),
- właściwy dobór wyprzedzenia zapłonu przynosi zwiększenie mocy, oszczędne zużycie paliwa i zmniejszoną toksyczność spalin;
-cięgło sztywne 5 jest umocowane z jednej strony do ruchomej płytki przerywacza 6, a z drugiej do przepony 3, zaciśniętej w obudowie regulatora 4,
- przepona 3 jest dociskana z drugiej strony przez sprężynę powrotną 2. Wewnętrzna szczelna przestrzeń między przeponą a obudową jest połączona przewodem podciśnieniowym 1 z gaźnikiem, a zewnętrzna od strony przerywacza z atmosferą,
-kiedy silnik nie pracuje lub pracuje na biegu jałowym (a), wówczas podciśnienie nad przepustnicą jest niewielkie i sprężyna pozostaje w spoczynku.
-podczas pracy silnika z częściowo uchyloną przepustnicą (b), otwór przewodu podciśnieniowego znajduje się w strefie wysokiego podciśnienia. Zwiększa się różnica ciśnień działających na przeponę, która pokonując siłę sprężyny pociąga cięgłem 5 płytkę przerywacza przeciwnie do obrotu wałka rozdzielacza 7. W wyniku tego następuje przyspieszenie zapłonu.
-wraz ze zbliżaniem się przepustnicy do całkowitego otwarcia przelotu gaźnika (c) podciśnienie w przewodzie 1 obniża się, i sprężyna powrotna 2 rozpręża się odpychając przeponę, a ta z kolei cięgłem 5 obraca podstawę przerywacza zmniejszając kąt wyprzedzenia zapłonu. Przy całkowitym otwarciu przepustnicy regulator jest praktycznie nieczynny Wyprzedzenie zapłonu wywoływane przez regulator podciśnieniowy i realizowane przez regulator odśrodkowy dodają się do siebie.
pozdrawiam
			
							Zacięgnięte z prezentacji :"Układy zasilania silników spalinowych"
-podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, wykorzystujący podciśnienie panujące w przewodzie dolotowym, służy do samoczynnego przestawienia kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od obciążenia silnika, a niezależnie od prędkości obrotowej wału korbowego,
-działa w przy małych i średnich prędkościach obrotowych i częściowym otwarciu przepustnicy, gdy podawana mieszanka staje się uboższa i z tego powodu mniej podatna na zapłon. Zapalenie jej płomieniem wymaga dłuższego czasu, co powoduje, że chwila zapłonu musi występować wcześniej niż dla pełnego obciążenia (przy tej samej prędkości obrotowej),
- właściwy dobór wyprzedzenia zapłonu przynosi zwiększenie mocy, oszczędne zużycie paliwa i zmniejszoną toksyczność spalin;
-cięgło sztywne 5 jest umocowane z jednej strony do ruchomej płytki przerywacza 6, a z drugiej do przepony 3, zaciśniętej w obudowie regulatora 4,
- przepona 3 jest dociskana z drugiej strony przez sprężynę powrotną 2. Wewnętrzna szczelna przestrzeń między przeponą a obudową jest połączona przewodem podciśnieniowym 1 z gaźnikiem, a zewnętrzna od strony przerywacza z atmosferą,
-kiedy silnik nie pracuje lub pracuje na biegu jałowym (a), wówczas podciśnienie nad przepustnicą jest niewielkie i sprężyna pozostaje w spoczynku.
-podczas pracy silnika z częściowo uchyloną przepustnicą (b), otwór przewodu podciśnieniowego znajduje się w strefie wysokiego podciśnienia. Zwiększa się różnica ciśnień działających na przeponę, która pokonując siłę sprężyny pociąga cięgłem 5 płytkę przerywacza przeciwnie do obrotu wałka rozdzielacza 7. W wyniku tego następuje przyspieszenie zapłonu.
-wraz ze zbliżaniem się przepustnicy do całkowitego otwarcia przelotu gaźnika (c) podciśnienie w przewodzie 1 obniża się, i sprężyna powrotna 2 rozpręża się odpychając przeponę, a ta z kolei cięgłem 5 obraca podstawę przerywacza zmniejszając kąt wyprzedzenia zapłonu. Przy całkowitym otwarciu przepustnicy regulator jest praktycznie nieczynny Wyprzedzenie zapłonu wywoływane przez regulator podciśnieniowy i realizowane przez regulator odśrodkowy dodają się do siebie.
pozdrawiam
- Załączniki
 - 
			
		
				
- Zasada działania podciśnieniowego regulatora wyprzedzenia zapłonu:
a - praca silnika na biegu jałowym, b - praca silnika z częściowym obciążeniem. c-praca silnika z pełnym obciążeniem
1 - przewód podciśnieniowy, 2 - sprężyna powrotna przepony, 3- przep - Modol.jpg (54.52 KiB) Przejrzano 29059 razy
 
 
- allman1
 - Uzalezniony
 - Posty: 714
 - Rejestracja: 04 mar ndz, 2012 6:52 pm
 - Posiadany PUG: 205 CTI 1,9. Pod opieką: 205 XE leżak. Ex. Green. R.I.P. 205 XRD.
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Login tlen: allman1
 - Lokalizacja: Leszno
 
Re: przyspieszacz zapłonu kontratakuje....
Odgrzebię temat i zaoftopuję go za razem. Poszukuję przyspieszacza zapłonu do CTI - sprawnego/szczelnego. Może ktoś pomoże?
			
			
									
						
										
						- Orfister
 - Moderator
 - Posty: 5717
 - Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
 - Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
 - Numer Gadu-gadu: 2690638
 - Lokalizacja: Gostynin
 - Kontakt:
 
Re: przyspieszacz zapłonu kontratakuje....
Gdzieś na Allegro widziałem nowy, bodajże Autobogatki go mają
			
			
									
						
										
						- allman1
 - Uzalezniony
 - Posty: 714
 - Rejestracja: 04 mar ndz, 2012 6:52 pm
 - Posiadany PUG: 205 CTI 1,9. Pod opieką: 205 XE leżak. Ex. Green. R.I.P. 205 XRD.
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Login tlen: allman1
 - Lokalizacja: Leszno
 
Re: przyspieszacz zapłonu kontratakuje....
Dzięki! Wysłałem zapytanie.