
205-do kjs
- halas89
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 sie pn, 2008 4:00 pm
- Posiadany PUG: 1,9 CTi XU9JA
- Numer Gadu-gadu: 7901001
- Lokalizacja: Poznań
205-do kjs
cze. chciałem od 2009 roku zacząć swoją przygodę z kjs. Pytam więc was, doświadczonych użytkowników 205-ątek o rade. Co musiałbym na początek wymienić w swojej seryjnej 205-ątce 1,4 winner. Moim celem narazie nie jest zdobycie dominacji w tych zawodach, chce jedynie spróbować swoich sił. Myślałem by wymienić, sprężyny i amortyzatory oraz skręcić belkę, wstawić rozpórkę na kielichy, przelotowy wydech i kubełkowe fotele. nie wiem czy sens ma odrazu montowanie klatki i wybebeszanie kabiny, mam też wątpliwości co do zmian jakie powinny zaistnieć w silniku. Czekam na opinie, mam nadzieję na zagorzałą dyskusję pozdro 4all 

- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205-do kjs
A może najprościej będzie tak?
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=2&t=16103
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=2&t=16103
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 205-do kjs
Faktycznie z tą mocą i pojemnością nie powalczysz ani w klasie ani w generalce
Rozpórka na pewno. Olej klatkę bo to tylko zbędne kilogramy przy tak powalających osiągach zupełnie zbędny gadżet. Wywal wszystko co niepotrzebne ze środka to na spadku masy zyskasz kilka KM. W przyszłości możesz pomyśleć o przeszczepieniu gaźników z 90-konnego XSa. Na większe inwestycje w ten silnik szkoda kasy - czyli nie marnuj PLNów na buczące wydechy, stożki, strumiennice, magnetyzery i inne świecące tuningowe gadżety.
Przede wszystkim zawieszenie, zawieszenie, opony i jeszcze raz wkładka pomiędzy kierownicą a fotelem
Obniż belkę, przeóż drążki z GTI, amorki Bilstein B6/Koni/Kayaba AGX, markowe sprężyny progresywne, komplet opon slick Toyo R888, deszcze T1R, do tego coś na szutry i śnieg (byle nowe i uznanej firmy).
U mnie w regionie tak zrobione stare auta z mocą ok. 100KM na 700-800kg (corsa A GSI, Golf I GTI) potrafią z powodzeniem walczyć o generalkę.
Pomyśl nad przełożeniem hebli z GTI z przodu, z tyłu szerokie bębny i dobre nowe okładziny + sprawny ręczny. Kubełek i pasy szelkowe pozwolą ci lepiej czuć auto.
No i na początek dogadaj się z doświadczonym pilotem, najlepiej jeśli te miał jakiś epizod za kółkiem. Doradzi jak jechać, poza tym debiutanci najwięcej mogą stracić na taryfach, karach i nieznajomości regulaminów
A przede wszystkim lej do baku i upalaj ile wlezie - poprawisz umiejętności które przydadzą się gdy uzbierasz na bardziej konkurencyjną rajdówkę

Rozpórka na pewno. Olej klatkę bo to tylko zbędne kilogramy przy tak powalających osiągach zupełnie zbędny gadżet. Wywal wszystko co niepotrzebne ze środka to na spadku masy zyskasz kilka KM. W przyszłości możesz pomyśleć o przeszczepieniu gaźników z 90-konnego XSa. Na większe inwestycje w ten silnik szkoda kasy - czyli nie marnuj PLNów na buczące wydechy, stożki, strumiennice, magnetyzery i inne świecące tuningowe gadżety.
Przede wszystkim zawieszenie, zawieszenie, opony i jeszcze raz wkładka pomiędzy kierownicą a fotelem

U mnie w regionie tak zrobione stare auta z mocą ok. 100KM na 700-800kg (corsa A GSI, Golf I GTI) potrafią z powodzeniem walczyć o generalkę.
Pomyśl nad przełożeniem hebli z GTI z przodu, z tyłu szerokie bębny i dobre nowe okładziny + sprawny ręczny. Kubełek i pasy szelkowe pozwolą ci lepiej czuć auto.
No i na początek dogadaj się z doświadczonym pilotem, najlepiej jeśli te miał jakiś epizod za kółkiem. Doradzi jak jechać, poza tym debiutanci najwięcej mogą stracić na taryfach, karach i nieznajomości regulaminów

A przede wszystkim lej do baku i upalaj ile wlezie - poprawisz umiejętności które przydadzą się gdy uzbierasz na bardziej konkurencyjną rajdówkę

Re: 205-do kjs
Witam, chciałbym odświeżyć nieco temat, ponieważ moje zamiary wykorzystania 205 na rajdach zostały przyjęte niezbyt radośnie.
Wiem co to znaczy przywiązanie do samochodu danej marki, więc jak najbardziej rozumiem to, że niektórym serce może się krajać na samą myśl o zbeszczeszczeniu tak wdzięcznego auta, aczkolwiek nie do końca w tym rzecz. Kolega słusznie napisał, że jestem dopiero w trakcie poszukiwań samochodu, więc domyślacie się, że mam masę pytań związanych z 205 i liczę na wasze obiektywne zdanie. Nie z punktu widzenia klubowicza i wiernego fana marki, ale ze strony technicznej, czy ten pojazd w ogóle ma potencjał na to by się stać rajdowym autem.
Jak narazie wybór padł na 205 gti, bo słyszałem wiele dobrych opinii na ich temat, ale wiadomo, ile ludzii tyle opinii. Na pewno nie zamierzam kupować oryginalnego lewka i marnować jego szansę na znalezienie bardziej szanującego właściciela, który doprowadzi go do perfekcyjnego stanu, tylko będe się rozglądał za takim, na który zapadł już wyrok
Kolega d_ARC napisał już wiele ciekawych informacji na temat przystosowania podobnych aut do rajdów np corsy gti albo golfa ale chciałbym jeszcze usłyszeć kilka słow o 205, jak sie sprawuje po modyfikacjach, czy maja powodzenie w odnoszeniu sukcesow i przede wszystkim czy warto inwestowac w taki projekt.
Pozdrawiam
Wiem co to znaczy przywiązanie do samochodu danej marki, więc jak najbardziej rozumiem to, że niektórym serce może się krajać na samą myśl o zbeszczeszczeniu tak wdzięcznego auta, aczkolwiek nie do końca w tym rzecz. Kolega słusznie napisał, że jestem dopiero w trakcie poszukiwań samochodu, więc domyślacie się, że mam masę pytań związanych z 205 i liczę na wasze obiektywne zdanie. Nie z punktu widzenia klubowicza i wiernego fana marki, ale ze strony technicznej, czy ten pojazd w ogóle ma potencjał na to by się stać rajdowym autem.
Jak narazie wybór padł na 205 gti, bo słyszałem wiele dobrych opinii na ich temat, ale wiadomo, ile ludzii tyle opinii. Na pewno nie zamierzam kupować oryginalnego lewka i marnować jego szansę na znalezienie bardziej szanującego właściciela, który doprowadzi go do perfekcyjnego stanu, tylko będe się rozglądał za takim, na który zapadł już wyrok

Kolega d_ARC napisał już wiele ciekawych informacji na temat przystosowania podobnych aut do rajdów np corsy gti albo golfa ale chciałbym jeszcze usłyszeć kilka słow o 205, jak sie sprawuje po modyfikacjach, czy maja powodzenie w odnoszeniu sukcesow i przede wszystkim czy warto inwestowac w taki projekt.
Pozdrawiam
- HideoOSW
- Junior
- Posty: 269
- Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: 205-do kjs
Potencjał to on ma OJ MA
http://www.furious.pl/article/peugeot205-gti/index.htm




-
- Junior
- Posty: 311
- Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
- Posiadany PUG: 406 TS6
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: 205-do kjs
Na kjs się nie znam i raczej obiektywny nie jestem, ale myślę że w wypadku poszukiwania aut to wyścigów trzeba pamiętać że to nie samochód wygrywa, ale kierowca i przygotowanie pojazdu nie wiem co na to koledzy ale w moim odczuciu to 60% sukcesu to kierowca a 40% samochód. Wydaje mi się również że musisz sam sprawdzić za kierownicom którego auta czujesz się najlepiej bo z pewnością nie każdemu pasuje 205
Filmy ze starów świeżo przygotowanej 205
http://www.youtube.com/watch?v=4ZZ2jcpv5IM
http://www.youtube.com/watch?v=pwDFPcszDEs
http://www.youtube.com/watch?v=ad87z7WaT4g

Filmy ze starów świeżo przygotowanej 205

http://www.youtube.com/watch?v=4ZZ2jcpv5IM
http://www.youtube.com/watch?v=pwDFPcszDEs
http://www.youtube.com/watch?v=ad87z7WaT4g
"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."