205-do kjs

Tutaj możemy rozmawiać o Peugeocie 205. Nie postować o sprawach technicznych.
Awatar użytkownika
halas89
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 25 sie pn, 2008 4:00 pm
Posiadany PUG: 1,9 CTi XU9JA
Numer Gadu-gadu: 7901001
Lokalizacja: Poznań

205-do kjs

Post autor: halas89 »

cze. chciałem od 2009 roku zacząć swoją przygodę z kjs. Pytam więc was, doświadczonych użytkowników 205-ątek o rade. Co musiałbym na początek wymienić w swojej seryjnej 205-ątce 1,4 winner. Moim celem narazie nie jest zdobycie dominacji w tych zawodach, chce jedynie spróbować swoich sił. Myślałem by wymienić, sprężyny i amortyzatory oraz skręcić belkę, wstawić rozpórkę na kielichy, przelotowy wydech i kubełkowe fotele. nie wiem czy sens ma odrazu montowanie klatki i wybebeszanie kabiny, mam też wątpliwości co do zmian jakie powinny zaistnieć w silniku. Czekam na opinie, mam nadzieję na zagorzałą dyskusję pozdro 4all :)
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205-do kjs

Post autor: dzikson »

Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 205-do kjs

Post autor: d_ARC »

Faktycznie z tą mocą i pojemnością nie powalczysz ani w klasie ani w generalce :(

Rozpórka na pewno. Olej klatkę bo to tylko zbędne kilogramy przy tak powalających osiągach zupełnie zbędny gadżet. Wywal wszystko co niepotrzebne ze środka to na spadku masy zyskasz kilka KM. W przyszłości możesz pomyśleć o przeszczepieniu gaźników z 90-konnego XSa. Na większe inwestycje w ten silnik szkoda kasy - czyli nie marnuj PLNów na buczące wydechy, stożki, strumiennice, magnetyzery i inne świecące tuningowe gadżety.

Przede wszystkim zawieszenie, zawieszenie, opony i jeszcze raz wkładka pomiędzy kierownicą a fotelem :D Obniż belkę, przeóż drążki z GTI, amorki Bilstein B6/Koni/Kayaba AGX, markowe sprężyny progresywne, komplet opon slick Toyo R888, deszcze T1R, do tego coś na szutry i śnieg (byle nowe i uznanej firmy).
U mnie w regionie tak zrobione stare auta z mocą ok. 100KM na 700-800kg (corsa A GSI, Golf I GTI) potrafią z powodzeniem walczyć o generalkę.

Pomyśl nad przełożeniem hebli z GTI z przodu, z tyłu szerokie bębny i dobre nowe okładziny + sprawny ręczny. Kubełek i pasy szelkowe pozwolą ci lepiej czuć auto.

No i na początek dogadaj się z doświadczonym pilotem, najlepiej jeśli te miał jakiś epizod za kółkiem. Doradzi jak jechać, poza tym debiutanci najwięcej mogą stracić na taryfach, karach i nieznajomości regulaminów ;)

A przede wszystkim lej do baku i upalaj ile wlezie - poprawisz umiejętności które przydadzą się gdy uzbierasz na bardziej konkurencyjną rajdówkę :)
Kacperro

Re: 205-do kjs

Post autor: Kacperro »

Witam, chciałbym odświeżyć nieco temat, ponieważ moje zamiary wykorzystania 205 na rajdach zostały przyjęte niezbyt radośnie.

Wiem co to znaczy przywiązanie do samochodu danej marki, więc jak najbardziej rozumiem to, że niektórym serce może się krajać na samą myśl o zbeszczeszczeniu tak wdzięcznego auta, aczkolwiek nie do końca w tym rzecz. Kolega słusznie napisał, że jestem dopiero w trakcie poszukiwań samochodu, więc domyślacie się, że mam masę pytań związanych z 205 i liczę na wasze obiektywne zdanie. Nie z punktu widzenia klubowicza i wiernego fana marki, ale ze strony technicznej, czy ten pojazd w ogóle ma potencjał na to by się stać rajdowym autem.

Jak narazie wybór padł na 205 gti, bo słyszałem wiele dobrych opinii na ich temat, ale wiadomo, ile ludzii tyle opinii. Na pewno nie zamierzam kupować oryginalnego lewka i marnować jego szansę na znalezienie bardziej szanującego właściciela, który doprowadzi go do perfekcyjnego stanu, tylko będe się rozglądał za takim, na który zapadł już wyrok :)

Kolega d_ARC napisał już wiele ciekawych informacji na temat przystosowania podobnych aut do rajdów np corsy gti albo golfa ale chciałbym jeszcze usłyszeć kilka słow o 205, jak sie sprawuje po modyfikacjach, czy maja powodzenie w odnoszeniu sukcesow i przede wszystkim czy warto inwestowac w taki projekt.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
HideoOSW
Junior
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: 205-do kjs

Post autor: HideoOSW »

Obrazek 1991 GTI [M0TW]
Obrazek 1993 WINNER [M0MY]
Obrazek 1992 XS [P3XY] RIP
bez_polotu
Junior
Posty: 311
Rejestracja: 12 lip czw, 2007 11:42 pm
Posiadany PUG: 406 TS6
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 205-do kjs

Post autor: bez_polotu »

Na kjs się nie znam i raczej obiektywny nie jestem, ale myślę że w wypadku poszukiwania aut to wyścigów trzeba pamiętać że to nie samochód wygrywa, ale kierowca i przygotowanie pojazdu nie wiem co na to koledzy ale w moim odczuciu to 60% sukcesu to kierowca a 40% samochód. Wydaje mi się również że musisz sam sprawdzić za kierownicom którego auta czujesz się najlepiej bo z pewnością nie każdemu pasuje 205 ;)
Filmy ze starów świeżo przygotowanej 205 :)
http://www.youtube.com/watch?v=4ZZ2jcpv5IM
http://www.youtube.com/watch?v=pwDFPcszDEs
http://www.youtube.com/watch?v=ad87z7WaT4g
"The Greatest Thing You Will Ever Learn, Is Just to love, and Be Loved in Return."
ODPOWIEDZ