Kaktus pisze:No ale my mowimy o 911 a nie o 993 i 996
993 i 996 to wewnetrzne oznaczenia modelu 911 - to jest zwiazane z oznaczeniami kolejnych projektow w firmie. To tak jak BMW przykladowo dla serii "3" w kolejnych generacjach ma wewnetrzne oznaczenia E30, E36, E46 itd. albo mercedes ma wewnetrzne oznaczenia W113, W115, W124 (wedlug mnie ostatni prawdziwy solidny mercedes

), W211 itd., itp., generalnie u merca wszystko jest "W". Dziesiatki tych kodow Niemcy mieli.
Ktos wie jakie sa wewnetrzne oznaczenia peugeota? I na jakiej zasadzie sa "wymyslane"?
A w ogole to powiem jako ciekawostke ze Francuzi z Peugeota mieli niezle spiecie z Niemcami z Porsche w 1964r. Otoz model 911 porsche mial byc modelem 901 tak naprawde i tak zostal przedstawiony na salonie w Paryzu w 1964. "zyczliwi" Francuzi od razu wystapili z roszczeniem, ze maja wylaczne prawo do sprzedawania we Francji samochodow, w oznaczeniu ktorych srodkowa cyfra jest zero

Tak robili od 1929 roku i na poparcie mieli znak towarowy. Porsche doszlo do wniosku ze lepiej ustapic i zmienic jedna srodkowa cyfre niz zniechecic potencjalny rynek (dosc duzy) do nowego modelu. I tak dzieki Peugeotowi legenda niemieckiej motoryzacji nazywa sie 911 a nie 901 (chociaz kilkadziesiat 901 zdazylo zjechac z linii, zanim Niemcy poszli po rozum do glowy ze z Lwem lepiej nie zaczynac

)