205 XU Diesel, ale który? 1.8 vs 1.9
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6944
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 XU Diesel, ale który? 1.8 vs 1.9
Jestem ciekaw też Waszych raportów spalania. Jaką ilością paliwa zadowalały się zwykle silniki XUD?
W zeszłym roku Helterskelter zszedł do 3.9 l podczas tripa, a Martinoo utrzymywał, że spalanie miał jeszcze niższe, w co nigdy zresztą nie uwierzę przy jego stylu jazdy
W zeszłym roku Helterskelter zszedł do 3.9 l podczas tripa, a Martinoo utrzymywał, że spalanie miał jeszcze niższe, w co nigdy zresztą nie uwierzę przy jego stylu jazdy
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- bananowiec
- Uzalezniony
- Posty: 610
- Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
- Numer Gadu-gadu: 4940298
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 205 XU Diesel, ale który? 1.8 vs 1.9
Ja miałem porównanie jeśli chodzi o silniki 1,8 XUD7 oraz 1,9 XUD9Y w dodatku teraz mam 1,8 z turbiną XUD7TE.
Powiem tak pomiędzy wolnossącymi silnikami o różnej pojemności nie ma wielkiej różnicy jeśli chodzi o dynamikę, chociaż 1,9 lepiej przyśpiesza przy większych prędkościach, ale w jeździe miejskiej są to różnice kompletnie nieodczuwalne. Dużą różnice można zauważyć w generacjach silnika 1,9 na układzie wtryskowym Boscha oraz Lucasa. Silnik na pompie wtryskowej Boscha jest dużo dynamiczniejszy i czuć, że "chce jechać". Także poleciłbym silnik XUD9Y z osprzętem Boscha. W nowszych wersjach tego silnika były zamontowane zawory dopalania spalin, sterowane podciśnieniowo (miałem już taki w foreverze z 1994 roku). Jeśli chodzi o spalanie potwierdzam dane z poprzednich wpisów 4,5l przy silniku 1,8 oraz 5 litrów przy silniku 1,9 i mówię tu o średnim spalaniu w cyklu mieszanym.
Moim zdaniem są to najlepsze silniki napędzane paliwem szatana montowane w samochodach francuskich, dlatego, że są totalnie bezawaryjne. Zjeździłem z tymi silnikami wiele kilometrów zarówno w Polsce i za granicą i nigdy nie miałem obaw, że mnie zawiedzie
Powiem tak pomiędzy wolnossącymi silnikami o różnej pojemności nie ma wielkiej różnicy jeśli chodzi o dynamikę, chociaż 1,9 lepiej przyśpiesza przy większych prędkościach, ale w jeździe miejskiej są to różnice kompletnie nieodczuwalne. Dużą różnice można zauważyć w generacjach silnika 1,9 na układzie wtryskowym Boscha oraz Lucasa. Silnik na pompie wtryskowej Boscha jest dużo dynamiczniejszy i czuć, że "chce jechać". Także poleciłbym silnik XUD9Y z osprzętem Boscha. W nowszych wersjach tego silnika były zamontowane zawory dopalania spalin, sterowane podciśnieniowo (miałem już taki w foreverze z 1994 roku). Jeśli chodzi o spalanie potwierdzam dane z poprzednich wpisów 4,5l przy silniku 1,8 oraz 5 litrów przy silniku 1,9 i mówię tu o średnim spalaniu w cyklu mieszanym.
Moim zdaniem są to najlepsze silniki napędzane paliwem szatana montowane w samochodach francuskich, dlatego, że są totalnie bezawaryjne. Zjeździłem z tymi silnikami wiele kilometrów zarówno w Polsce i za granicą i nigdy nie miałem obaw, że mnie zawiedzie
- golas9
- Junior
- Posty: 487
- Rejestracja: 01 lip wt, 2003 3:12 am
- Posiadany PUG: W124,W202,E36,Gulf4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 205 XU Diesel, ale który? 1.8 vs 1.9
To ja Was przebiję spalaniem - 10 lat temu, gdy silnik był jeszcze w miarę zdrowy spalanie w drodze Wrocław - Giżycko wyniosło - 3,7 l/100 km... Ale nie była to szybka trasa, bo często wlokłem się za ciężarówkami, których nie było jak wyprzedzić - w aucie 3 osoby plus bagaż. Teraz niestety nie jestem w stanie zejść poniżej 4 l w trasie ale nieco szybciej się poruszam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 sty śr, 2013 12:31 am
- Posiadany PUG: 405 16v
- Numer Gadu-gadu: 6392176
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
Re: 205 XU Diesel, ale który? 1.8 vs 1.9
Niedawno rozmawiałem o tym z moim znajomym, bardzo doświadczonym mechanikiem i fanem PSA. W kontekście 205 1,9d silnik 1,8 określił on jako wyraźnie słabszy. Mówił nawet, że 1,8td w 205 jest na tyle "uspokojoną" wersją, że nawet ona nie bije na głowę tego 1,9... A moje zainteresowanie wzięło się z potrzeby taniego auta na co dzień i jest związane z tym, że jechałem ostatnio axem 1,5d i mnie miło zaskoczył...
Re: 205 XU Diesel, ale który? 1.8 vs 1.9
Ten AX 1.5d być może miło ale na pewno bardzo wolno Cię zaskoczył , mam w rodzinie i czasem nim jeżdżę. Niskie spalanie jest na pewno jego zaletą, ale niestety jedyną. Na krótkich dystansach da się przeżyć, ale jazda gdzieś dalej to makabra, zanim się to namyśli, zanim się to zbierze, to czasem o wyprzedzaniu możesz pomarzyć. Niestety nie mam porównania do 205 w dieslu, a bardzo jestem ciekaw bo przydał by mi się bardziej ekonomiczny pojazd. Czy ktoś jeździł AXem i 205 w dieslu?
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: 205 XU Diesel, ale który? 1.8 vs 1.9
Wie ktoś czym się różni XUD7 T/K od XUD7 TE oprócz tego że ma inny kolektor ssący i dodany IC
- pug205gti
- Junior
- Posty: 224
- Rejestracja: 24 maja czw, 2007 10:13 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: 205 XU Diesel, ale który? 1.8 vs 1.9
pompa wtryskowa jest inna
- wujekmichcio
- Junior
- Posty: 154
- Rejestracja: 29 sty wt, 2008 4:58 pm
Re: 205 XU Diesel, ale który? 1.8 vs 1.9
Ponad 20 lat temu jeżdziłem sporo 205 1.8 xad, a teraz od 1,5 roku posiadam 1,9 d. Dziś miałem okazję przejechać się 1.8 d i tak szczerze to różnice są niewyczuwalne-mówię o jezdzie po stolicy. Zużycie paliwa w zimie nie przekroczyło mi ani razu 5 l/100 km . Jak na tym tle się sprawuje 1,9 td pewnie się nie przekonam - zostawiam wolnossaka, a cały silnik wkrótce w okazyjnej cenie pójdzie na handel.