Strona 1 z 2
Peugeot 205, Rallye 1294, tu24
: 01 mar wt, 2005 10:23 am
autor: pkania
witam,
szukam kogoś kto ma taki samochód jak mój
a jest to P 205 rallye 1294 silnik tu 24, na dwóch gaźnikach webera
pozdrawiam piotrek
: 01 mar wt, 2005 11:39 am
autor: Rekin
ja mam taki

: 01 mar wt, 2005 2:11 pm
autor: pkania
i jak Ci sie sprawuje to autko?
ja mam problem z gaznikami nie wiem jak to ustawic! wiesz jak lub gdzie jest ktos kto potrafi to profesjonalnie zrobic?
mialem remont silnika - nie palil mi na jednej swiecy, a teraz po paru miesiacach tym razem z winy tego gaznika nie pali mi na innej. po prostu nie podaje w ogole na nią paliwa.
: 01 mar wt, 2005 9:28 pm
autor: Rekin
Wiesz ja nie miałem nigdy żadnych problemów z gaźnikami i dlatego w nich nie grzebałem (samochód mam ponad dwa lata) – zapytaj się Łukasza – nick Ari na forum – on powinien wiedzieć. Co ci mogę poradzić – najlepiej popytaj się gości którzy jeździli w rajdach (pug , ax sport) lub w wyścigach górskich formułami (one były na gaźnikach) – powinni najlepiej wiedzieć o co chodzi, a jak nie to pewnie znają jakiegoś magika:) w Wawie.
A moje autko sprawuje się bardzo dobrze

– poza typowymi usterkami w 205 ( półośki itp) nic w nim nie robiłem.
: 22 wrz czw, 2005 11:12 am
autor: Marin205
a ile pali Twój PUG na tych dwóch weberach??
: 22 wrz czw, 2005 11:28 am
autor: Rekin
Spalanie jest baaardzo zależne od stylu jazdy więc podaje dane fabryczne czyli: 5.5/7.6/9.6 (90km/h/120km/h/miasto). Są to dane jak najbardziej ralne do osiągnięcia przy w miarę normalnej jeździe. Przy czym mój egzemplarz jest w oryginalnym stanie tzn. nic nie było grzebane/przerabiane w silniku i gaźnikach (poza sportowymi filtrami

).
: 22 wrz czw, 2005 12:12 pm
autor: lukasss

HEHEEH REKIN TO MA POCZUCIE CHUMORUU EHEH RALLYE I 5.5 L NA 100KM JEST OSIĄALNE HEEHEH CHYBA NA ZGASZONYM SILNIKU I Z GORKI

MAM RALLYE I PALI 10 LEKOOOO PO MIEŚCIE NA TRASIE MOŻE DO JAKIŚ 8 ZEJDZIE A NA KJS-ACH HEEH 15 WYPIJE TAK MYŚLE:), ACZ KOLWIEK NIGDY TEGO DOKŁADNIE NIE SPRAWDZIŁEM BO MI LICZNIK KILOMETRÓW NIE FUKCJONUJE:) ALE PANOWIE JAK KTOS CHCE JEŻDZIĆ RALLYE TO MUSI SIE LICZYC ŻĘ 10 PIJE W MIEŚĆIE JAK NIC! POZDRAWIAM:)
: 22 wrz czw, 2005 3:15 pm
autor: JoT_JoT
no jak mówisz 8 na trasie

to Rekin podął 7,6 przy 120 a jkabyś jechał z prędkością 90 bez specjalnych przyśpieszeń to bys zszedł i do 5,5

napewno tylko komu sie chce tak jeździć

Miasto też masz podane 9,6 czyli tez podobnie jak mówisz

Dan jak najbartdziej realne

tylko liczac pewnie nie zbyt sportową jazdę

: 22 wrz czw, 2005 5:01 pm
autor: Rekin
Lukass przecież napisałem wyraźnie "spalanie jest baaardzo zależne od stylu jazdy" - podałem dane z katalogu rallye. A co do 5.5l na 100km przy 90km/h jest to realne bo to kiedyś sprawdziłem

i tyle wyszło

!!! Powtarzam przy 90km/h stała prędkość na trasie. Przy 90km/h w rallye cały czas jedziesz na 5 biegu nie musisz nic redukować pod górę itp poza tym samochód jest bardzo lekki i dlatego takie spalanie. Tak samo 7.6l przy 120km/h jest do osiągnięcia.
Z tego co zauważyłem to spalanie wzrasta drastycznie po przekroczeniu ok 130-140km/h ponieważ jedziesz na wysokich obrotach (skrzynia jest tak zestopniowana - typowo pod rajdy) i wtedy dużo dużo więcej pali. Praktycznie przy 140km/h-150km/h w rallye powinno sie już wrzucać 6 bieg którego nie ma

Każdy kto jeździł 1.3 rallye na trasie ma wrażenie że brakuje 6 biegu (ja czasami tez chce go omyłkowo wrzucić hehe skrzynia kończy się na 190km/h a ma się wrażenie że samochód by jeszcze pojechał...). Po mieście pali w zależności ile chce właściciel

można jeździć ekonomicznie (bo silnik jest bardzo elastyczny) ale jest to bardzo trudne ponieważ silnik i krótko zestopniowana skrzynia naprawdę prowokuje... A w KJSach nie wiem ile pali bo nim nigdy nie jeździłem (szkoda mi go

) ale wcześniej jeździłem innymi samochodami i powiem ci tyle że mało który pojazd w KJSie pali mniej niż 10-15l no chyba że Diesel
Acha jeszcze jedno przypominam że w instrukcji 1.3 rallye jest wyraźnie napisane na jakim paliwie ma jeździć...98oktan
Ale się rozpisałem hehe

: 22 wrz czw, 2005 5:41 pm
autor: lukasss

chłopaki z całym szacunkiem 5,5 l dla rallye MOIM zdaniem jest nieosiagalne

hm wydaje mis ie ze nigdy takiego wyniku nieodnotuje hihihi pozdrawiam! a tak na marginesie kupiłbym wałek do rallye albo cały silnik-moze jesteście mi w stanie jakoś pomóc???
: 22 wrz czw, 2005 5:51 pm
autor: Para
5,5 Litra do dobry wynik dla dieselka

: 22 wrz czw, 2005 6:09 pm
autor: Rekin
lukasss pisze:
chłopaki z całym szacunkiem 5,5 l dla rallye MOIM zdaniem jest nieosiagalne

hm wydaje mis ie ze nigdy takiego wyniku nieodnotuje hihihi pozdrawiam! a tak na marginesie kupiłbym wałek do rallye albo cały silnik-moze jesteście mi w stanie jakoś pomóc???
ciężki temat z tym wałkiem

ale może jak go zmienisz albo kupisz cały silnik to ci bedzie przy 90km/h palił 5.5l hihi

pozdrawiam
Panowie ja cały czas pisze o skrajnych warunkach czyli jazda ze stałą prędkością 90km/h przez 100km... Wiadomo że średnio tyle nie pali...
A co do Diesla to chyba przy 90km/h przy stałej jeździe pali mniej

ale niech się wypowiedzą znawcy
A tak na marginesie ile ma podane GTI w katalogu spalanie przy 90km/h?
: 22 wrz czw, 2005 6:41 pm
autor: lukasss
ciężki temat z tym wałkiem ale może jak go zmienisz albo kupisz cały silnik to ci bedzie przy 90km/h palił 5.5l hihi pozdrawiam
hm jeśli na tym co jeżdze nie zeszedłbym do 5,5 to na oryginalnym tym bardziej:), wiem bo jeździłem:) pozdawiam
: 23 wrz pt, 2005 7:06 pm
autor: JoT_JoT
Para pisze:5,5 Litra do dobry wynik dla dieselka

No słabo słabo chyba że na mieście

moje 1,0 na trasie przy predkosci 110-120 plus wyrpzedzanie palio w grannichach 5,5-5,8

a sppkojnie dało sie mniej tak do 5,0 podobnie jest z 1,1

OD dieselka bym oczekiwal na trasie maks 4,5

: 24 wrz sob, 2005 7:01 pm
autor: tomek
Diesel ma w instrukcji przy 90km/h 3,7litra i nie wiem skąd dopiero po blisko 20 latach wzięło się takie olśnienie na diesele i taki wynik jest dziś dobrym chwytem marketingowym
