Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami technicznymi

Tutaj możemy rozmawiać o Peugeocie 205. Nie postować o sprawach technicznych.
Awatar użytkownika
czargosia
Uzalezniony
Posty: 698
Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY

Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami technicznymi

Post autor: czargosia » 03 lis czw, 2016 7:40 pm

Wiem że już kilku z Was ma kwity na "zabytek" i może ktoś udostępni dokument już gotowy to jest:
Badanie zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi.

Idą zmiany w zasadach przeglądów i najprawdopodobniej wzrośnie akcyza na sprowadzane auta a co za tym idzie cześć naszych "zakupów" poza granicami trzeba będzie rejestrować od razu jako zabytki więc przyda się dla potomnych.
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em

Indjana
Uzalezniony
Posty: 612
Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
Posiadany PUG: CJ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn

Post autor: Indjana » 03 lis czw, 2016 8:07 pm

Ja się może podepnę z pokrewnym tematem:
Jako, że idzie podwyżka OC dla starych aut i dla wszystkich też przy okazji, to może zacząć się opłacać rejestrację jako zabytek?

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 6895
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn

Post autor: grzesiek309 » 03 lis czw, 2016 8:21 pm

Rejestracja na zabytek to wiele korzyści. No chyba, że ktoś chce zarobić grube miliony sprzedając samochód za granicę :lol: Ale to też da się obejść.

W mojej opinii dwie podstawowe zalety to:
-możliwość wykupienia AC,
-w przypadku szkody z OC nie działa "szkoda całkowita"

Słyszałem historię o pewnym skasowanym Porsche, którego koszt naprawy grubo przekroczył wartość rynkową, a ubezpieczyciel płacił i pewnie płakał :twisted:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
czargosia
Uzalezniony
Posty: 698
Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY

Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn

Post autor: czargosia » 03 lis czw, 2016 10:23 pm

- OC można kupić ze zniżką w PZU na klasyka warunek jedt taki że samochód musi mieć 25 lat i musisz należeć do PZM-otu. Samochód nie musi być zarejestrowany na żółtych tablicach.
- jeśli chodzi o AC to trudniej ubezpieczyć samochód powyżej 20 lat. Są dwa towarzystwa ubezpieczeniowe, z którymi mozna rozmawiać o takim ubezpieczeniu - Warta Klasyk ( od niedawna) i PZU. Warta jest dużo tańsza, w PZU jak się dowiadywałem to zażyczyli sobie 1800zł na rok. w jednym i drugim przypadku trzeba mieć wycenę rzeczoznawcy a najlepiej decyzję o wpisie konserwatora zabytków.

Jak słyszałem projekt ustawy o zmianach w wysokości akcyzy to samochody zabytkowe mają być z niej zwolnione. Tylko teraz jest pytanie czy musi być sprowadzony do Polski jako klasyk czy podczas pierwszej rejestracji w Polsce zarejestrować go jak klasyk i wtedy można się starć o zwrot akcyzy czy być z niej zwolniony
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em

Awatar użytkownika
nowak68
Peugeot 205 Master
Posty: 2545
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn

Post autor: nowak68 » 03 lis czw, 2016 10:40 pm

Samochód do zniżek w PZU musi być zarejestrowany min. 25 lat i data produkcji nie jest podstawą do ubiegania się o zniżkę. W niemieckich briefach jest data produkcji, data sprzedaży i data pierwszej rejestracji. Często w tłumaczonych dokumentach data produkcji jest brana z daty pierwszej rejestracji pojazdu i tak to u nas funkcjonuje w obrocie pojazdu.
Jeśli chodzi o dokumenty na tzw zabytek, to wymagana jest tzw "biała karta" w której uprawniony rzeczoznawca określa procent zgodności auta z oryginałem. Dalej trzeba zrobić przegląd na zabytek, pierwszy i ostatni :wink:
Wookash przeszedł tę drogę ze swoim 205 i jest to w temacie auta.
Są jakieś koszty /z tego co wiem to razem około tysiaka/, trochę czasu na to badanie, ale jak ktoś chce pochodzić za tym, to raczej powinno się udać.
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

Awatar użytkownika
pilot-84
Junior
Posty: 489
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn

Post autor: pilot-84 » 04 lis pt, 2016 7:20 am

Właśnie odnawiam OC swojej 205. Rok temu płaciłem 320zl/rok (mBank). Teraz wyliczyli 690. Z kolei PZU wyliczyło ok 1200. CTI ma już 25 lat więc dochodzi 70% zniżki i zapłacę finalnie 380zł.
Podobno zmieniają się zasady tej zniżki. Teraz jakakolwiek szkoda likwiduje tą zniżkę.
205 CTI Mi16 1.9 XU9J4

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 5599
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn

Post autor: woocash » 04 lis pt, 2016 8:51 am

Może wieczorem napiszę co i jak.Jak znajdę czas.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Indjana
Uzalezniony
Posty: 612
Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
Posiadany PUG: CJ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn

Post autor: Indjana » 04 lis pt, 2016 9:05 am

grzesiek309 pisze:Rejestracja na zabytek to wiele korzyści. No chyba, że ktoś chce zarobić grube miliony sprzedając samochód za granicę :lol: Ale to też da się obejść.

W mojej opinii dwie podstawowe zalety to:
-możliwość wykupienia AC,
-w przypadku szkody z OC nie działa "szkoda całkowita"

Słyszałem historię o pewnym skasowanym Porsche, którego koszt naprawy grubo przekroczył wartość rynkową, a ubezpieczyciel płacił i pewnie płakał :twisted:
Dodatkowe plusy to:
- możliwość wykupienia czasowego OC (jak nie jeżdże zimą, to w sumie po co za nie płacić?)
- przeglądy mają być 2 razy droższe, a dla spóźnialskich jeszcze 2 razy
- lans

Poważnie się nad tym zastanawiam, szczególnie, że tendencja jest taka, żeby ograniczać udział starych aut na ulicach, a OC wzrasta z roku na rok.
Minus niby taki, że nie będę mógł zrobić z CJ potwora z TCT pod maską, ale nie planowałem, więc co za różnica.

Inna sprawa to czy stan rzeczy, jaki mam u siebie to
a) czy ktokolwiek ma jakiekolwiek szanse poznać, że to nie jest 1.1 wbite w dowód,
b) czy jak wychodziły też CJ z 1.4, to jak sie przyznam, że tam jest 1.4 to czy to będzie równoznaczne z tym, że silnik jest oryginalny, czy to po VINie rozkodowywane jest?

Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1394
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn

Post autor: simon3 » 04 lis pt, 2016 10:37 am

Mnie zastanawia jak wygląda sprawa ewentualnych przeróbek/ulepszeń takich jak np:
- zawieszenie z innego modelu/gwint
- fotele z innego modelu (np. z 405 :wink: )

Bo zdaje się, że jednym z warunków jest 75% oryginalności auta.
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...

Awatar użytkownika
nowak68
Peugeot 205 Master
Posty: 2545
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn

Post autor: nowak68 » 04 lis pt, 2016 10:38 am

Takim tokiem myślenia to i diesla mógłbyś zarzucić :wink:
To musi być konkretnie oryginalność danego egzemplarza, choć jak znam życie, pewnie i to 1.4 by też przeszło :)

Fotele, jeśli występowały te same w różnych wersjach to tak /patrz te dwubarwne z gti które też były w 106/
Ostatnio zmieniony 04 lis pt, 2016 1:26 pm przez nowak68, łącznie zmieniany 1 raz.
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

Indjana
Uzalezniony
Posty: 612
Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
Posiadany PUG: CJ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn

Post autor: Indjana » 04 lis pt, 2016 10:56 am

simon3 pisze:Mnie zastanawia jak wygląda sprawa ewentualnych przeróbek/ulepszeń takich jak np:
- zawieszenie z innego modelu/gwint
- fotele z innego modelu (np. z 405 :wink: )

Bo zdaje się, że jednym z warunków jest 75% oryginalności auta.
Jeździ po Wrocku taka beta na żółtych na glebie - chyba nie ma z tym problemu.
nowak68 pisze:Takim tokiem myślenia to i diesla mógł byś zarzucić :wink:
To musi być konkretnie oryginalność danego egzemplarza, choć jak znam życie, pewnie i to 1.4 by też przeszło :)
Nie do końca, bo nie było ich w dieslu ;p
Te silniki sie niczym w wyglądzie nie różnią (chyba 1.4 jest o pare cm wyższy) i nie ma bata, że ktoś dojdzie, jak sie nie przyznam ;p
A jak wygląda sprawa z tuningiem mechanicznym?
Ostatnio zmieniony 04 lis pt, 2016 10:57 am przez Indjana, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1394
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn

Post autor: simon3 » 04 lis pt, 2016 10:57 am

Czyli jakby nie patrzeć dużo zależy od rzeczoznawcy, który wyda opinie ;)

http://oldtimery.com/index.php?option=c ... Itemid=600
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 5599
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn

Post autor: woocash » 04 lis pt, 2016 11:17 pm

I tego czy kochacie stare samochody, czy jesteście gimbo-cwaniakami którzy czego się nie dotkną to spierdolą. Już tyle jeździ wydumek na żółtych, że niedługo będzie spory ból z tą drogą rejestracji.

Wniosek o stwierdzenie zgodności jest dostępny pusty w necie, ważne żeby mieć aktualną wersję czyli z 2016 roku, kilka pozycji wyleciało ostatnio. Dane do uzupełnienia wniosku są na forum w tematach "dane regulacyjne" oraz w książce etzolda.

Jak ktoś z głową uzupełni wniosek to będzie to lepiej zrobione niż przez rzeczoznawcę.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 5599
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn

Post autor: woocash » 23 lis śr, 2016 6:43 pm

zamieszczam mój wniosek jakby ktoś chciał zobaczyć przykładowy.
Załączniki
wniosek o badanie.zip
(63.25 KiB) Pobrany 186 razy
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
czargosia
Uzalezniony
Posty: 698
Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY

Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn

Post autor: czargosia » 23 lis śr, 2016 11:13 pm

Ja swoje napisałem jakieś 2 tyg temu ale jeszcze nie byłem na stacji kontroli. dzięki dopiszę coś z twojego badania i będzie git.
:)
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em

ODPOWIEDZ