Pomocy, przy kupnie 205 !!

Tutaj możemy rozmawiać o Peugeocie 205. Nie postować o sprawach technicznych.
ElmerCzubek

Pomocy, przy kupnie 205 !!

Post autor: ElmerCzubek »

Mam zamiar kupić "Lewka" 205 ale nieznam sie na samochodach czy ktoś z doświadczeniem z "Lewkami" może mi pomóć w Krakowie, lub okolicach Wrocławia ? Mój adres email - elmer @ os . pl
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

Jak coś to ja jestem z Wrocka w ramach Wrocka postaram sie pomóc
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
Misiek
Site Admin
Posty: 609
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 3:33 am
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI, a był kiedyś Junior 1.0
Numer Gadu-gadu: 8179447
Login tlen: misiektt
Kontakt:

Post autor: Misiek »

ElmerCzubek :) weź zdrukuj nasz poradnik dla kupującego.

http://peugeot205.pl/pdf/KUPUJEMY_LEWKA.pdf

Będziesz w stanie nawet sam sie rozpoznać w jakim stanie on jest
ElmerCzubek

Post autor: ElmerCzubek »

Drukowałem i już pomogł mi bo po jednego byłem w łodzi ale był w opłakanym stanie...
Wole jechać z kimś kto sie zna na konkretnym modelu bo wciskanie kitu że ten typ tak ma odpada. Poza tym gdyby ktoś go obejrzał np. mieszkający w łodzi i oceniłby jego silnik/skrzynie/zawieszenie/chamulce
to odpadła by mi 600 Km wycieczka... a na pivo bym mogł zaprosić ;-)
Piotrek B-wa

Post autor: Piotrek B-wa »

Ja zapytam inaczej...
Mianowicie chodzi mi o to na ile Lew jest awaryjny, co się psuje czy często będę musiał pojawiać się w warsztacie??? Dzieki za opinie !!!
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

"205" jest autem zgrabnym, praktycznym i niedrogim. Choć nie trudno znaleźć pojazd w dobrym stanie, lepiej nie liczyć na zupełnie bezproblemową eksploatację


Trochę wbrew francuskiej tradycji, ale bardzo rozsądnie skonstruowano Peugeota 205: minimum nietypowych, ekstrawaganckich rozwiązań, maksimum zabezpieczenia antykorozyjnego, prostoty i dobrej jakości.
Samochód zaprezentowany w 1983 roku wprawdzie początkowo występował tylko w 3-drzwiowym wariancie nadwozia, ale od razu klienci mogli wybierać w kilku wersjach wyposażeniowych i trzech silnikach, z czego największy 1.4 występował w dwóch odmianach: podstawowej 60-konnej i wzmocnionej, o mocy 80 KM. Najmniejsza jednostka napędowa 1.0/45 KM czyni z małego Peugeota autko przystosowane do jazdy miejskiej, tracące oddech przy większych prędkościach. Lepszy jest silnik 1.1/50, a najwięcej frajdy sprawia jednostka 1.4, nawet w słabszej, 60-konnej wersji. Już w kilka miesięcy po prezentacji "205" rozszerzono ofertę o diesla 1.8/60 KM, który wprawdzie całkiem dobrze napędza niewielkie auto i pracuje jak na motor wysokoprężny równomiernie, ale jest dość głośny. Z czasem wzbogacano ofertę o nowe jednostki napędowe (m.in. 1.9/130 KM - wersja GTI) oraz modernizowano stare.

Miało być tanio
Z dzisiejszego punktu widzenia 205 wyposażony jest niezależnie od wersji bardzo skromnie. Uboższe odmiany Standard i GL nie mają nawet zagłówków, a aby ustawić lusterka, trzeba otwierać okno. Obrotomierz czy np. elektrycznie uchylane szyby zarezerwowano dla najdroższych wersji SR i GT. Po licznych, wydawałoby się niedopuszczalnych, brakach (np. nieobecność mat wygłuszających) do dziś łatwo można rozpoznać tańsze wersje starych "205", które miały być przede wszystkim tanie.
Z drugiej strony o powodzenie małego "francuza" konstruktorzy walczyli, opracowując wiele wersji specjalnych. Powstało sporo odmian "205" dostosowanych do wymagań różnych rynków - np. samochody sprzedawane w krajach o zimnym klimacie posiadają wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów, podgrzewane fotele czy też urządzenia ogrzewające silnik przystosowane do napięcia 220V. Z czasem trafiały one również do Polski za sprawą prywatnych importerów.

Całkiem duży
Wnętrze "205" pod względem ilości oferowanego miejsca sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Nawet wysokie osoby nie mogą narzekać na niedostatek miejsca na nogi czy zbyt nisko poprowadzoną linię dachu. Deska rozdzielcza w porównaniu z innymi "francuzami" jest bardzo czytelna i ergonomiczna. Wszystkie istotne włączniki znajdują się w zasięgu ręki, kontrolki są dobrze widoczne. Przejrzyście rozwiązano także układ sterowania nawiewem. Nie da się tylko usprawiedliwić położenia radia - nisko na konsoli środkowej. Żeby dostrzec coś na wyświetlaczu, trzeba odrywać wzrok od drogi, jakakolwiek manipulacja wymaga kłopotliwego nachylania się. Na wygodę jazdy pozytywnie wpływa udane, miękko resorujące zawieszenie, które nie zapomina również o potrzebie bezpiecznego pokonywania zakrętów. Pod tym względem najlepsze są wersje wyposażone w silniki o podwyższonej mocy.

Silniki dobre i dziś
W 1988 roku zmodernizowano jednostki napędowe (1.0-1.4) stosowane w "205". Jedną z najłatwiej zauważalnych zmian było zastąpienie łańcuchów rozrządu paskami. Silniki tej rodziny (TU) stosowano następnie przez wiele lat w innych modelach Peugeota i Citroena. 65-konny 205 1.4 (silniki te występowały w wielu wariantach uzależnionych m.in. od zastosowanego gaźnika czy wtrysku paliwa) nawet dziś porusza się dość zwinnie. Sprawne auto potrafi rozwi-nąć prędkość ponad 150 km/h, jest przy tym wystarczająco dynamiczne.
Zużycie paliwa można zaakceptować. Na trasie autko potrzebuje 5-6 litrów benzyny na "setkę", w mieście o ok. 2 litry więcej. Przeciętnie pracuje natomiast dźwignia zmiany biegów mająca tendencję do haczenia, szczególnie przy włączaniu pierwszego i drugiego biegu. Najczęściej odpowiedzialne są za to podatne na uszkodzenia przeguby łączące elementy zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów.

Do ideału daleko
Nikt nie jest idealny, a już na pewno nie Peugeot 205 - czas pokazał, że jakość nie stanowi jednak jego najmocniejszej strony. Nie ma zastrzeżeń do nadwozia. Najbardziej narażone na rdzewienie elementy zostały ocynkowane, dzięki czemu większość poważnych ognisk korozji jest wyłącznie wynikiem przeprowadzonych napraw blacharskich. Pochwalić wypada również sztywność karoserii. Niedostatki pod tym względem wykazuje tylko wersja 5-drzwiowa - tylne drzwi stukają na większych nierównościach. Wnętrze również jest trwałe - zasługa ubogiego wyposażenia. Niestety z wieloma innymi elementami właściciele "205" zaznajamiają się bardzo dokładnie przy okazji licznych awarii. Podobnie jak w innych modelach Peugeota słabą stroną "205" są hamulce. Z przodu szybko zużywają się tarcze łatwo rozgrzewające się do czerwoności podczas dynamicznej jazdy. Korodują przewody hamulcowe. Z tyłu "standardową" usterką są wycieki płynu z cylinderków oraz pękanie pancerza linki hamulca ręcznego. Wymiana jest niezbędna - zaniedbanie zwiększa straty, wiążąc się z blokowaniem kół i przyspieszonym zużyciem szczęk. Nie należy dziwić się okazjonalnym usterkom "elektryki" - rozrusznika i alternatora, a także silniczka wentylatora i (tylko w bogatszych wersjach) elektrycznie uchylanych szyb. Stosunkowo mało problemów sprawiają silniki z łatwością pokonujące przebiegi 200 tys. km i więcej. Nie uda się jednak ustrzec wszechobecnych wy-cieków oleju, w starszych egzemplarzach należy też poświęcić sporo uwagi układowi chłodzenia. Wycieki płynu są często odpowiedzialne za przegrzanie silnika i uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Słabości gumowych elementów powodują również powstawanie innych usterek. Np. pęknięcia manszet doprowadzają do szybkiego zniszczenia przegubów półosi. A więc awaryjny? Tak, dla kogoś, kto chce mieć samochód zawsze sprawny w 100 procentach. Ale już mniej zasobni kierowcy potrzebujący przede wszystkim auta, które jeździ, nie zawiodą się na małym Peugeocie. Stukając zużytymi przegubami, zawieszeniem trudnym do utrzymania w idealnej kondycji, czasem gubiąc olej, "205" jeździ prawie jak za młodych lat. Auto udaje się utrzymać przy życiu dzięki bogatej ofercie tanich części zamiennych, zarówno elementów osprzętu silnika, jak hamulców i zawieszenia. W wielu wypadkach można i trzeba posiłkować się elementami używanymi. Oferta autoryzowanych stacji obsługi, choć w stosunku do innych marek niedroga i kompleksowa, może okazać się w stosunku do wartości auta niewspółmiernie kosztowna.

Cena "205" w dużym stopniu zależy od stanu technicznego. Auta z końca lat 80. wyceniane są na 5-7 tysięcy złotych, ale jeżeli nadwozie zaatakowane jest rdzą, ich wartość zdecydowanie się zmniejsza. Peugeoty z połowy lat 90. osiągają ceny 10 tys. zł, a nawet trochę więcej. Za te pieniądze można również stać się posiadaczem kabrioletu, co jest propozycją niepraktyczną, lecz atrakcyjną.

8)
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
ostek

Post autor: ostek »

Para no troche sie przerazilem :wink:
Awatar użytkownika
deejay
Uzalezniony
Posty: 900
Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
Posiadany PUG: 1,6 GTI
Numer Gadu-gadu: 3788033
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: deejay »

Para, co za lakoniczna wypowiedź :D
PEUGEOT 205 1.6 GTI
Obrazek
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

zaje... artykul, wiekszosc sie zgadza z moim pugiem (bogato wyposazony diesel) i siostry pugiem (lipnie wyposazonym 1.1 monojetronic) :>
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

ja mogę pomóc w krakowie i w łodzi bo przejeżdżam tam dość często. myślę że mógłbym coś konkretnego powiedzieć o 205.
bipi.205.pl
ostek

Post autor: ostek »

ElmerCzubek mam ten sam problem :( Wycieczki po calym kraju w poszukiwaniu auta, sciemy wlascicieli co do stanu a potem rozczarowanie. Efekt jest taki ze ciezko uciułane pieniazki na auto trzeba wydawac na te watpliwej przyjemnosci wycieczki. Ja juz powoli trace nadzieje i chyba kupie hulajnoge w akcie desperacji :(
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

Jak już będziesz miał jakieś ogłoszenia z konkretnych miast to poporoś innyhc klubowiczów z tych miast o to żeby obejrzeli dla Ciebie to autko ewentualnie zrobili fotki. Zaoszczedziesz troche drogi a pojedziesz już tylko w takie miejsce gdzie ktoś uznał że warto
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

bardzo dobry pomysł. jak mówię trasa bydg - kraków a1 mogę monitorować
bipi.205.pl
ostek

Post autor: ostek »

Panowie jestem mile zaskoczony wasza postawa :) Siedzialem kiedys na pewnym forum milosnikow pewnego auta, kiedys wyszedlem niesmialo z podobna prosba coby ktos oblukal pewne autko i nic. Cisza i zero odzewu! A tu chlopaki widze bardzo pomocne ;) BIG RESPECT!
Awatar użytkownika
molten
Nowicjusz
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar wt, 2004 2:38 pm
Posiadany PUG: --/ Laguna III
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: lodz

Post autor: molten »

Jakby trzeba bylo w Łodzi moge pojechac obejrzec gdyby bylo jakies ogloszenie ciekawe :)
ODPOWIEDZ