Strona 1 z 3
					
				Co jest mocniejsze? 1,6 czy 1,9 ????
				: 28 cze sob, 2003 6:33 pm
				autor: DZIKU
				
			 
			
					
				
				: 28 cze sob, 2003 6:45 pm
				autor: samer
				ale mowisz o wszystkich pugach 205 , czy konkretnie CT ? bo mzoe CT mial najmocniejszy 1,6 , ja nie wiem , ale jesli chodzi o wszystkie pugi 205 to najmocniejszy to jest T16 (hehe) a pozniej 1,9GTi , tez sa wersje MI16, ale nie wiem czy to sa samorobki czy seryjne wydana
			 
			
					
				
				: 28 cze sob, 2003 6:51 pm
				autor: DZIKU
				tam napisali że wersja z silnikiem 1,6 GTI jest najmocniejsza w p205
			 
			
					
				
				: 28 cze sob, 2003 7:03 pm
				autor: samer
				Juz wiem! 1.6 jest najmocniejszy w 205 cabrio , bo ten CT jest 1.4 i ma 80KM , wersja 1.9 105 KM przy 6000 obr/min i 142 Nm przy 3200 obr/min 
, a 1.6 byly dwie wersje 105 KM przy 6250 obr/min i 137 Nm przy 4000 obr/min , oraz 115 KM przy 6250 obr/min i 131 Nm przy 4000 obr/min
(zrodlo 
http://perso.wanadoo.fr/alexandre.semon ... es/CTi.htm)
wiec jak widac jest troszke namieszana,  bo jesli chodz o KM , to najwiecej ma 1.6 , ale zato ten co ma najwiecej KM ma najmniej Nm (zposrod tych trzech)
Pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: 28 cze sob, 2003 8:50 pm
				autor: DZIKU
				Dziękuje samer !!!! 1,6 cti jest do kupienia za 5000 chyba go łyknę!
			 
			
					
				
				: 29 cze ndz, 2003 10:51 pm
				autor: maciaveli
				Samer z czym związana jest ta różnica ? 

 
			 
			
					
				
				: 30 cze pn, 2003 11:14 pm
				autor: samer
				To ze 1.6 sa  rozne to dlatego ze zrobili kilka zmina i wycisnieto te 10 KM wiecej. To ze 1.9 (cabrio) ma tak malo KM  to dziwne , ale to chyba dlatego ze ma inny wtrysk , bo ma LU2 Jetronic , a w 1.9 GTI (130KM) masz JE2 Jetronik (taki sam jak w 1.6) lub pozniej Motronik (120KM , ale dlatego ze dochodzi katalizator). Ten LU2 Jetronic moze byc jednopunktowy ? nie wiem
			 
			
					
				
				: 01 lip wt, 2003 6:06 pm
				autor: Para
				Tych silniczków to od cholery narobili. Do wyboru do koloru  
  
Prawie tyle co w Golfach albo nawet niewiem czy nie więcej 

 
			 
			
					
				
				: 02 lip śr, 2003 4:19 pm
				autor: DZIKU
				pug 205 cabrio ma z silnikiem 1,6 oznaczenie CTI a 1,9 CTi (przez małe i)
			 
			
					
				
				: 02 lip śr, 2003 6:59 pm
				autor: Para
				Ja myślałem że jak ma 1,6 to ma samo CT 
  
 
			 
			
					
				
				: 03 lip czw, 2003 4:44 pm
				autor: WINKiel
				samer, to w takim razie moja wersja - kwiecień 1989 - ma 120KM? tak tylko pytam, zeby sie upewnic, bo widzialem ze niektorzy tu sie chwala, ze maja z tego samego rocznika 130KM.
			 
			
					
				
				: 03 lip czw, 2003 5:05 pm
				autor: Piweł
				Co do wersji silników w GTi i CTi to był to tak naprawdę jeden silnik serii XU. Różnica pojamności (1,6 a 1,9) wynika z zastosowania innego wału i korbowodów, bo blok, tuleje i głowica są w tych silnikach takie same (a nawet chyba takie same jak w pierwszych Mi16). Różnice w mocy osiągnięte są natomiast poprzez zastosowanie różnych osprzętów m.in. zmienionych wałków rozrządu, innej średnicy zaworów, różnych modeli wtrysku. Wszystkie wtryski: LU2-Jetronic, LE2-Jetronic i Motronic w późniejszych modelach są wtryskami wielopunktowymi.
Do Winkla: prawdopodobnie masz jeszcze wersję 130-konna, choć najłatwiej było by to sprawdzić wchodząc pod samochód  
 
Jeśli chodzi o to dlaczego wersja 1,9 w CTi nie była mocniejsza to odpowiedź nasuwa się sama. A dlaczego nie robili seryjnie 205 Mi16? Dlaczego przestali robić T16 i szybko również wycofali ją z rajdów? Po prostu zbyt łatwo byłoby się zabić  

 W kabrio dodatkowo trochę mniej się może zgnieść w przypadku przewrotki. Nawet dzisiaj większość sportowych kabrioletów ma zmniejszaną moc w porównaniu do modeli z dachem patrz np. BMW M3, Saab 9x Aero.
Sorry że takie długie   
  
 
			 
			
					
				
				: 03 lip czw, 2003 5:11 pm
				autor: DZIKU
				Tylko że mój CTI wymiata niebotycznie, może też wersja 130 km??? A może tylko 100 

 nie wiem rocznik 86.  Co do wogule GTI czi CTI opinia we Francji jest taka - po 1 - najwięcej osób we Francji zabiło się tymi samochodami, a po 2 to mówią że ktos powinien siedzieć za wrzócenie do seryjnej produkcji takich silników do takich aut  

 
			 
			
					
				
				: 03 lip czw, 2003 5:38 pm
				autor: WINKiel
				Piweł pisze:(..)Do Winkla: prawdopodobnie masz jeszcze wersję 130-konna, choć najłatwiej było by to sprawdzić wchodząc pod samochód  
 
(...)   
  
 
 No ok. Zalozmy, ze jestem zielony. Jak juz tam bede to czego szukac? 

 
			 
			
					
				
				: 03 lip czw, 2003 6:12 pm
				autor: DZIKU