Technika jazdy - biegi i sprzęgło

Forum na którym możecie rozmawiać o wszystkim co nie związane jest z 205. Lub też chcecie prowadzić sobie jakieś dyskusje na niezwiązany temat.
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

Czy to jakiś quiz? Nagrody chociaż jakieś ciekawe? ;)

Tak jak pisałeś, jeżeli hamuje sie na granicy poślizgu to ABS nic wiecej nam nie pomoże, tyle tylko że w zależności od podłoża stiopień trudności wyczucia granicy przyczepności jest różny... To samo z omijaniem przeszkody podczas hamowania, jak nie zablokujesz kół tylko złapiesz tą granice to ominiesz... Tak ja to wszystko widze ;)

Co do hamowania silnikiem, to ja jezdże cały czas na biegu, mam wtedy pełną kontrolę nad autem. Z tego rodzą się same pozytywy :)
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
invictus

Post autor: invictus »

ABS wcale nie skraca drogi hamowania( o ile bez abs'u nie hamujemy na zablokowanych kolach :wink: ) moze wrecz ja wydluzyc. Mi cholernie przeszkadza, ale nie mowie ze to zly wynalazek - bardzo dobry (szczegolnie jak jest sam podlaczony przez 1 bezpiecznik :wink:)

Hamowanie na granicy to tez sztuka bo jest nie tylko zalezne od faktury i rodzaju nawierzchni, ale takze od predkosci.

Zacznijcie hamowac z predkosci >120 na granicy przyczepnosci. Co sie stanie?? Po chwili kola sie zablokuja bo tarcze zwieksza pod wplywem temperatury objetosc. Czyli trzeba popuszczac delikatnie - a to jest diabelnie trudne bo roznice sa baaardzo niewielkie
Duzo jest takich pierdol, ale wszystkie bije hamowanie GTi na luku - takie zeby nie zaczac patrzec w kierunku z ktorego sie przyjechalo :wink:
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Janek_A_S pisze: Co do spalania paliwa.Rzeczywiscie auto hamujac silnikiem pali paliwa mniej (w autach z wtryskiem.W autach gaznikowych paliwa pali tyle samo) oczywiscie sa to tak male ilosci ze nie jestesmy ich w stanie obliczyc przy naszysch testach ktore czesto kazdy z was robi.
Hmmm, śmiem się niezgodzić. Jeśli np. hamując przed światłami puszczasz gaz i hamujesz silnikiem, to możesz przejechać nawet kilkaset metrów bez żadnego zużycia benzyny. Jeśli robisz tak cały czas, to przy jednym tankowaniu przejeżdżasz przynajmniej kilka lub kilkadziesiąt razy te 200-300 metrów nie paląc w ogóle wachy (czyli w sumie robisz kilka kilometrów na zerowym zużyciu). To już chyba da się odczuć?
Janek_A_S pisze:Jak mozna zobaczyc jeszcze prace tych czujnikow ??? wkladam bieg 1 i powoli puszczam sprzeglo nie dotykajac gazu.Prawa noga zupelnie na podlodze (Sprzeglo puszczam jednostajnie milimetr po milimetrze bardzo powoli) Auto ruszy i bedzie jechac.Jak juz jedzie wrzuccie 2 i dalej jedniostajnie popusccie sprzeglo (dalej nie dotykajac gazu) okaze sie ze auto jest w stanie jechac na 3-4 i 5 biegu bez dotykania gazu.Dlaczego ??? Sonda odczytuje ze aby podtrzymac prace silnika potrzebne jest wiecej paliwa i sama go doda,aby podtrzymac prace silnika.
No nie wiem jakimi samochodami się poruszasz, ale z całym szacunkiem żadna 205-tka nie pojedzie na 3-4 biegu bez gazu (chyba że to jedna z tych co mają wolne obr. 1400, ale jak możemy się dowiedzieć z forum technicznego "to każda tak ma, tego się nie reguluje" :lol: :D ). A to, że na 1. i 2. samochód jest w stanie toczyć się wynika z tego, że po prostu na tyle starcza mu mocy na wolnych obrotach. Zresztą nie ma to nic wspólnego z tym czego dotyczy ten topic, bo jadąc nawet na tych wolnych obrotach zużywasz jakąśtam ilość paliwa - hamując silnikiem nie zużywasz nic (chwilowo).

Pozdro
Piweł
Ex 205 GTi...
invictus

Post autor: invictus »

Nie zgodze sie!!

Jak mialem diesla to dalo sie bez gazu ruszyc z piatego biegu!!! i tak jechac, a obroty byly 850

W moim GTi moge zrobic tak jak napisal Janek_A_S bez zadnego problemu, a jalowe mam rowno 1000
Janek_A_S
Junior
Posty: 149
Rejestracja: 26 cze czw, 2003 1:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Janek_A_S »

bipi pisze:zależy od amortyzatorów. przy sprawnych skraca, przy wyeksploatowanych wydłuża.

jednakże na oblodzonych odcinkach, na górskich odcinkach abs to chyba wątpliwa przyjemność. ja zdecydowanie wolę jeździć bez absu, wolę sam decydować ;)

ABS nie zostal stworzony do skracania drogi hamowanie.Zostal stworzony do mozliwosci skretu przy hamowaniu.ABS wydluza droge hamowania :) (sprawdzone)
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

invictus pisze:Nie zgodze sie!!

Jak mialem diesla to dalo sie bez gazu ruszyc z piatego biegu!!! i tak jechac, a obroty byly 850

W moim GTi moge zrobic tak jak napisal Janek_A_S bez zadnego problemu, a jalowe mam rowno 1000
I na piątce też będzie jechał na tych wolnych obrotach??

P.
Ex 205 GTi...
invictus

Post autor: invictus »

Bedzie - sprawdzalem - ale to nie jest przyjemne bo mi nierowno chodzi i troszke to szarpie ale na 5 i tak jest lepiej niz na 1 :)
Janek_A_S
Junior
Posty: 149
Rejestracja: 26 cze czw, 2003 1:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Janek_A_S »

invictus pisze:Bedzie - sprawdzalem - ale to nie jest przyjemne bo mi nierowno chodzi i troszke to szarpie ale na 5 i tak jest lepiej niz na 1 :)
no ja oczywiscie mowilem w przypadku kiedy auto chodzi normalnie na wolnych :)
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

nie wiem, mi na piątce troszku trzącha maszyną :wink:
ODPOWIEDZ