Janek_A_S pisze:
Co do spalania paliwa.Rzeczywiscie auto hamujac silnikiem pali paliwa mniej (w autach z wtryskiem.W autach gaznikowych paliwa pali tyle samo) oczywiscie sa to tak male ilosci ze nie jestesmy ich w stanie obliczyc przy naszysch testach ktore czesto kazdy z was robi.
Hmmm, śmiem się niezgodzić. Jeśli np. hamując przed światłami puszczasz gaz i hamujesz silnikiem, to możesz przejechać nawet kilkaset metrów bez żadnego zużycia benzyny. Jeśli robisz tak cały czas, to przy jednym tankowaniu przejeżdżasz przynajmniej kilka lub kilkadziesiąt razy te 200-300 metrów nie paląc w ogóle wachy (czyli w sumie robisz kilka kilometrów na zerowym zużyciu). To już chyba da się odczuć?
Janek_A_S pisze:Jak mozna zobaczyc jeszcze prace tych czujnikow ??? wkladam bieg 1 i powoli puszczam sprzeglo nie dotykajac gazu.Prawa noga zupelnie na podlodze (Sprzeglo puszczam jednostajnie milimetr po milimetrze bardzo powoli) Auto ruszy i bedzie jechac.Jak juz jedzie wrzuccie 2 i dalej jedniostajnie popusccie sprzeglo (dalej nie dotykajac gazu) okaze sie ze auto jest w stanie jechac na 3-4 i 5 biegu bez dotykania gazu.Dlaczego ??? Sonda odczytuje ze aby podtrzymac prace silnika potrzebne jest wiecej paliwa i sama go doda,aby podtrzymac prace silnika.
No nie wiem jakimi samochodami się poruszasz, ale z całym szacunkiem żadna 205-tka nie pojedzie na 3-4 biegu bez gazu (chyba że to jedna z tych co mają wolne obr. 1400, ale jak możemy się dowiedzieć z forum technicznego "to każda tak ma, tego się nie reguluje"

). A to, że na 1. i 2. samochód jest w stanie toczyć się wynika z tego, że po prostu na tyle starcza mu mocy na wolnych obrotach. Zresztą nie ma to nic wspólnego z tym czego dotyczy ten topic, bo jadąc nawet na tych wolnych obrotach zużywasz jakąśtam ilość paliwa - hamując silnikiem nie zużywasz nic (chwilowo).
Pozdro
Piweł