nowy 4 suw

Forum na którym możecie rozmawiać o wszystkim co nie związane jest z 205. Lub też chcecie prowadzić sobie jakieś dyskusje na niezwiązany temat.
Awatar użytkownika
Feliks
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 27 sie ndz, 2006 3:13 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: nowy 4 suw

Post autor: Feliks » 14 maja wt, 2013 9:04 pm

Wiele z tych "nowości " to" odgrzewane kotlety' Zwykle gorzej smakują niż świeżutkie oryginały . Na mojej stronie jest zakładka "Historia". Na 9 pozycji silnik Tryumf . Też taki podobny był Puch . Troszkę inaczej przedstawiony układ korbowy ....
No i chodzi o zawory...

A te są ciężkie...

Obroty są ograniczone tylko od dolnej części silnika, która obraca się dwa razy szybciej niż góra. Na przykład , 20 000 Obr/min dół ,góry tylko 10 000 obr/min. I nigdy się nie spotkają...

Obrazek


Obrazek

Obrazek


Waga grzybka zaworowego 75 mm 1000 G
Waga Tłoka ,sworznia i korbowodu 76.5 mm 850 G
Waga grzybka zaworowego 62 mm 400 G
Waga Tłoka ,sworznia i korbowodu 62 mm 370 G

Ale okno przelotu zaworu 75 mm ,to tylko 64 mm, co jest bardzo podobne do okna przelotu tłoka 62 mm .

No i w rezultacie zawór 75 mm daje taki sam przelot wolny ,jak tłok 62 mm . Czyli 1000 G do 370 G !!!!!

==~~ 2,5 raza !! Czyli waga samego zaworu jest mniejsza od tłoka z korbowodem o takim samym przelocie !!

Na pierwszy rzut oka niemożliwe , ale to jest prawdą....

Pozdrawia Andrzej :Y

Awatar użytkownika
Feliks
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 27 sie ndz, 2006 3:13 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: nowy 4 suw

Post autor: Feliks » 14 maja wt, 2013 9:08 pm

Moj 6 cylindrowy boxer..

Obrazek

:D

Awatar użytkownika
Feliks
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 27 sie ndz, 2006 3:13 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: nowy 4 suw

Post autor: Feliks » 25 kwie pt, 2014 9:52 am

Wiecie co to jest Wiatrak Czerwonego Barona ?


Albo takie coś Naszej Oli ?

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 8183493087

Andrzej :D

Awatar użytkownika
Feliks
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 27 sie ndz, 2006 3:13 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: nowy 4 suw

Post autor: Feliks » 14 maja śr, 2014 5:41 pm

No to jeszcze raz o Red Baron. coś na you tube, nie za dobrze można zobaczyć te wibracje ..

Wpływ "dwóch łyżeczek" na skrzydłach profilu lotniczego naprzeciw siebie brzuszki. Wiatr ze zwykłej suszarki do włosów ... słychać stukot wysokiej częstotliwości uderzeń skrzydłami o siebie. Oznacza to, że próżnia, pomimo bardzo lekkiego wiatru jest ogromna. Znika, jak skrzydła zbliżyć, a następnie ponownie .. Stąd wynika stukot.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 6928125097


Andrzej

Awatar użytkownika
Jaca1984
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 10 cze sob, 2006 7:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Re: nowy 4 suw

Post autor: Jaca1984 » 18 cze śr, 2014 6:31 pm

Feliks pisze:
PANDEIVEK pisze:Hmmm opel ma zawory wydechowe wypełnione sodem dla lepszego chłodzenia...
Ducati z powodzeniem stosuje rozrząd desmodromiczny...
Tradycyjny zawór porusza się w prowadnicy a ten?czyżby bezpośrednio w głowicy?jak rozwiązac problem tarcia scianek zaworu i głowicy?
Jak dla mnie zwykłego ludzia za drogi biznes za małe efekty..
Drogi zwykły ludziu !
Więc tak , rzeczywiście zawór porusza się bezpośrednio w głowicy.Problemu tarcia jak wiesz z lekcji fizyki ( chyba że opuściłeś) niema , bo siła tarcia teoretycznie nie zależy od powierzchni tego tarcia ,(teoria , a praktyka czasem się różnią ) . Ale za to od powierzchni zależy przekazywanie ciepła do głowicy. No i teraz mamy tE powierzchnie kilkakrotnie większą , więc sprawność tego przekazywania jest o wiele większa, co zaowocuje dużo niższą temperaturą zaworów. Po drugiej stronie ścianki zaworu też zyskaliśmy taką samą powierzchnię, która obficie chłodzona natryskowo olejem jest w stanie odebrać też bardzo dużo ciepła. Według mnie , w bardziej finezyjnej konstrukcji mogła by i tam przepływać woda , co pewnie pozwoliło by na utrzymanie temperatury poniżej temperatury tłoka , czyli nawet około 100 stopni C (!!) A jak , ludziu wiesz, to chłodzenie jest bardzo pożądane i w wykonaniu chłodzenia sodem , daje obniżenie temperatury o jakieś 120- 150 stopni .Ale to nie jest znacząca obniżka , a jednak stosowana nawet w ciężarówkach ZIŁ 130 , i wielu innych samochodach osobowych i sportowych . Wykonanie takiego zaworu z zawalcowanym sodem , też nie jest wyjątkowo tanie . A ma to też pewne wady , bo dość poważnie osłabia konstrukcję zaworu. A jednak pomimo wszystko jest stosowany , bo nawet tak stosunkowo niewielka obniżka temperatury w komorze spalania, przynosi dość korzystne efekty.
W moim rozwiązaniu , staje się technicznie możliwe chłodzenie zaworu nawet wodą , co daje obniżkę temperatury zaworu rzędu 700 stopni C.
Trzeba pamiętać , że takie rozwiązanie będzie można stosować również do zaworów silników kolejowych i morskich, gdzie zawory maja już słuszne wymiary, a nie tylko do samochodów osobowych .
Przy tak niskiej temperaturze w komorze spalania , nie będzie elementów od których powstają samozapłony mieszanki , co zaowocuje możliwością podniesieniem stopnia sprężania co najmniej o 4 jednostki,i da w efekcie możliwość podwyższenia sprawności silnika o ok 15 %.
Ale takiego bardzo rzetelnego podniesienia sprawności ,czysto naukowego , bez reklamowych przekłamań .
Przy produkcji seryjnej , nie powinien ten system być droższy od tradycyjnych (sodowych) zaworów . No i odpada cały hydrauliczny system kasowania luzów zaworowych na każdy zawór , bo zawór nie będzie się rozszerzał ,więcej niż głowica . Są to spore koszty i dość duży ciężar . Desmodromy , może i są dzisiaj stosowane, ale właściwe ustawienie luzów zaworowych w takim systemie , to sprawa tyko dla kilku fachowców na ŚWIECIE, ( w środku każdej krzywki desmodromu z reguły znajdują się jeszcze dwa ekscentryczne koła , przestawiane względem siebie , co powoduje regulacje tego luzu :))
Z chwilą braku konieczności ustawiania luzu zaworowego , system może być o wiele prostszy i tańszy , co umożliwiło by popularyzacje jego i możliwości większego "kręcenia " aut, a co za tym idzie mocy .

Myślę , że te wszystkie zalety mogą tradycyjny silnik bez większych nakładów zmodernizować .
A teraz dla ludziów obrazek:
Obrazek

Ale po co komu takie zawory.... :D :D

Niezwykły ludź Andrzej :D
Andrzej,
Zauważyłem pare problemów :p
1.Znacząco większa masa elementu spowoduje w układzie ze sprężyną zmniejszenie częstotliwości drgań własnych układu, (obecnie dąży się do obniżania masy zaworu)
2.Co gorsza, powiększona średnica trzonka prawie do średnicy grzybka podczas otwierania będzie zakrywała kanał wylotowy, co zmniejszy efektywne opróżnienie cylindra i spowoduje duże turbulencje w przepływie , generalnie mówiąc więcej szkód niż pożytku

Awatar użytkownika
Feliks
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 27 sie ndz, 2006 3:13 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: nowy 4 suw

Post autor: Feliks » 01 gru pt, 2017 1:15 am

Ten "precyzyjny mechanizm rozrządu silnika " ... A potem sie wszyscy dziwią ,ze wreszcie jak sie zrobi precyzyjny , to silnik ma dużo lepszą sprawność ... i już wiadomo skąd sie biorą niesamowite parametry.. ale jerze zawór na sutek tego tańca "odbija sie" i z komory uchodzi ciśnienie , zresztą około 100 atmosfer czasem .. :D :D https://web.facebook.com/performancetre ... 677262101/



Andrew :D :D

Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: nowy 4 suw

Post autor: fila1223 » 02 gru sob, 2017 5:49 pm

System Koenigsegg FreeValve też załatwia ten problem :W

ODPOWIEDZ