Re: nowy 4 suw
: 14 maja wt, 2013 9:04 pm
Wiele z tych "nowości " to" odgrzewane kotlety' Zwykle gorzej smakują niż świeżutkie oryginały . Na mojej stronie jest zakładka "Historia". Na 9 pozycji silnik Tryumf . Też taki podobny był Puch . Troszkę inaczej przedstawiony układ korbowy ....
No i chodzi o zawory...
A te są ciężkie...
Obroty są ograniczone tylko od dolnej części silnika, która obraca się dwa razy szybciej niż góra. Na przykład , 20 000 Obr/min dół ,góry tylko 10 000 obr/min. I nigdy się nie spotkają...
Waga grzybka zaworowego 75 mm 1000 G
Waga Tłoka ,sworznia i korbowodu 76.5 mm 850 G
Waga grzybka zaworowego 62 mm 400 G
Waga Tłoka ,sworznia i korbowodu 62 mm 370 G
Ale okno przelotu zaworu 75 mm ,to tylko 64 mm, co jest bardzo podobne do okna przelotu tłoka 62 mm .
No i w rezultacie zawór 75 mm daje taki sam przelot wolny ,jak tłok 62 mm . Czyli 1000 G do 370 G !!!!!
==~~ 2,5 raza !! Czyli waga samego zaworu jest mniejsza od tłoka z korbowodem o takim samym przelocie !!
Na pierwszy rzut oka niemożliwe , ale to jest prawdą....
Pozdrawia Andrzej
No i chodzi o zawory...
A te są ciężkie...
Obroty są ograniczone tylko od dolnej części silnika, która obraca się dwa razy szybciej niż góra. Na przykład , 20 000 Obr/min dół ,góry tylko 10 000 obr/min. I nigdy się nie spotkają...
Waga grzybka zaworowego 75 mm 1000 G
Waga Tłoka ,sworznia i korbowodu 76.5 mm 850 G
Waga grzybka zaworowego 62 mm 400 G
Waga Tłoka ,sworznia i korbowodu 62 mm 370 G
Ale okno przelotu zaworu 75 mm ,to tylko 64 mm, co jest bardzo podobne do okna przelotu tłoka 62 mm .
No i w rezultacie zawór 75 mm daje taki sam przelot wolny ,jak tłok 62 mm . Czyli 1000 G do 370 G !!!!!
==~~ 2,5 raza !! Czyli waga samego zaworu jest mniejsza od tłoka z korbowodem o takim samym przelocie !!
Na pierwszy rzut oka niemożliwe , ale to jest prawdą....
Pozdrawia Andrzej