1.9 GTI... kilka pytań.
1.9 GTI... kilka pytań.
Witam.
Jestem właścicielem 205 1.9 GTI, którgo używam do kjsów i podobnych ścigawek.
Mam z nim kilka problemów.... ale najpierw napiszę coś o autku:
- typ motoru DFZ PTC 1CW24 - 102KM,
- rok produkcji 1988, 265 tyk. km przebiegu - silnik raczej nigdy nie remotowany,
-poprzedni właściciel zamontował w nim stożek firmy Jacky.
Problemy:
- jak jest zimy to źle zapala - nie chodzi na wszystkie cylindry i nie może utrzymać obrotów - często gaśnie,
- na ciepłym z kolei nie chce zapalić za każdym razem ale jak już zapali to pracuje poprawnie,
- przy ciepłym silniku spada ciśnienie... raz nawet zapaliła się czerwona lampka,
- z dołu dobrze się zbiera ale nie jedzie szybciej niż 155 km/h,
- w aparacie zapłonowym jest jajkowaty otwór po jakiejś wtyczce lub zaślepce - wiecie może co tam było?
Co myślicie o tym wszystkim?
Opłaca się robić remont silnika?
Jakie mogą być przyczyny opisanych przeze mnie usterek?
Znalazłem 205 1.9 Automatique w przyzwoitym stanie technicznym - ewentualny SWAP motoru sprawi problemy?
Jeśli tak to jakie?
Jestem właścicielem 205 1.9 GTI, którgo używam do kjsów i podobnych ścigawek.
Mam z nim kilka problemów.... ale najpierw napiszę coś o autku:
- typ motoru DFZ PTC 1CW24 - 102KM,
- rok produkcji 1988, 265 tyk. km przebiegu - silnik raczej nigdy nie remotowany,
-poprzedni właściciel zamontował w nim stożek firmy Jacky.
Problemy:
- jak jest zimy to źle zapala - nie chodzi na wszystkie cylindry i nie może utrzymać obrotów - często gaśnie,
- na ciepłym z kolei nie chce zapalić za każdym razem ale jak już zapali to pracuje poprawnie,
- przy ciepłym silniku spada ciśnienie... raz nawet zapaliła się czerwona lampka,
- z dołu dobrze się zbiera ale nie jedzie szybciej niż 155 km/h,
- w aparacie zapłonowym jest jajkowaty otwór po jakiejś wtyczce lub zaślepce - wiecie może co tam było?
Co myślicie o tym wszystkim?
Opłaca się robić remont silnika?
Jakie mogą być przyczyny opisanych przeze mnie usterek?
Znalazłem 205 1.9 Automatique w przyzwoitym stanie technicznym - ewentualny SWAP motoru sprawi problemy?
Jeśli tak to jakie?
Po kolei:
- prawdopodobnie czujnik temp silnika nawala, lub juz nie ma kompresji
- panewki i/lub wytarty walek
- prawdopodobnei walek
-z ktorej strony? sprobuj dokladniej opisac, bo nie moge skojarzyc.
Wiesz...
Remont to przynajmniej 3k
Automatic to 90km o ile dobrze pamietam i glowice czasem mialy kwadratowe kanaly dolotowe bez wyciec na wtryskiwacze (trzebaby to wyfrezowac) Glowica jest slabsza. Lepiej szukac 1.9 Gti 122/128 km
- prawdopodobnie czujnik temp silnika nawala, lub juz nie ma kompresji
- panewki i/lub wytarty walek
- prawdopodobnei walek
-z ktorej strony? sprobuj dokladniej opisac, bo nie moge skojarzyc.
Wiesz...
Remont to przynajmniej 3k
Automatic to 90km o ile dobrze pamietam i glowice czasem mialy kwadratowe kanaly dolotowe bez wyciec na wtryskiwacze (trzebaby to wyfrezowac) Glowica jest slabsza. Lepiej szukac 1.9 Gti 122/128 km
- Dżon Dobra Nadzieja
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Sosnowiec
co do automata to możliwe że jest to taki sam silnik jak u Ciebie (105KM)... . . . . 90KM miały 1,6 automat na monowtrysku...
może nie sama mechanika powoduje taką prace silnika... jest wiele czujników i przewooooodów, które wcześniej nawkurwiają posiadacza 205 a niżeli mechanika...
nagle się wszystko zaczęło dziać? czy może już w takim stanie kupiłeś?
może nie sama mechanika powoduje taką prace silnika... jest wiele czujników i przewooooodów, które wcześniej nawkurwiają posiadacza 205 a niżeli mechanika...

nagle się wszystko zaczęło dziać? czy może już w takim stanie kupiłeś?



Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem

-jajkowaty otwór jest z przodu aparatu zapłonowego... powiedzmy prostopadle do ziemi,
-Swap tylko na 1.9... wolę wyższą klasę ze względu na CRX-sy i inne Hondy
-autko po zakupie, 4 miesiąsce temu chodziło lepiej niż obecnie, pomimo iż w tym czasie zainwestowałem w nie około 1,5 k zł.
OT: Dlaczego nie mogę wkleić foto do avatara
-Swap tylko na 1.9... wolę wyższą klasę ze względu na CRX-sy i inne Hondy

-autko po zakupie, 4 miesiąsce temu chodziło lepiej niż obecnie, pomimo iż w tym czasie zainwestowałem w nie około 1,5 k zł.
OT: Dlaczego nie mogę wkleić foto do avatara
