temperatura wody w dieslu

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Spayky

Post autor: Spayky »

zapomniałem dodać że mój poprzedni właściciel zrobił sobie przycisk do załączenia wentylatora, także można sobie go samemu załączać kiedy sie chce. Jest to nawet dobry pomysł jak są korki. Dziwi mnie tylko to że jak jade powyżej np.120 km/h na włączonym wentylatorze to temperatura trzyma się w granicach 90 stopni i czy to jest normalna tamperatura, bo wcześniej jak pamiętam to pokazywał 80 stopni
invictus

Post autor: invictus »

za duzo powinno byc wlasnie kolo 80-85
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

A wentylator przy tak duzej predkosci to i tak podejrzewam srednio ma znaczenie, bo ped powietrza jest na tyle duzy ze powinien wystarczyc do chlodzenia. A temp. masz faktycznie troche przydyzą. Mi przy jezdzie na trasie trzyma sie przy 80 stopniach.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

No tak jak mówisz Pagi na trasie też jest u mnei w okolicach 80 a raz jak mi nie działał wentylator to faktycznie już tak przy prędkości 80km/h to z racji pędu powietrza temeratura spadała nawet bez wiatraka
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
invictus

Post autor: invictus »

mi trzyma 85 ale GTi a wiatrak pow 100 nie ma znacznia
Spayky

Post autor: Spayky »

jak jade nim w miare spokojnie tj koło 100 to trzyma 80 ale jak przyspieszę to się grzeje. Ostatnio jechałem ponad 140 przez około 10 minut no i temperatura była 90, 92 stopnie. Nie wiem w czym leży usterka, być może termostat się przycina.

Może wskaźnik temperatury mam nieoryginalny i błędnie pokazuje wartości albo trzeba może styki przeciścić. W tamtym roku pokazywał mi ponad 100 stopni ale zauważyłem że masa się poluzowała i jak załączałem światła plus wentylator to było chyba ponad 100 stopni i spod maski było słychać jakieś trzeszczenie, dokręciłem ją i wszystko było ok, normalnie pokazywał 80
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

a ja nie mam czujnika temperatury i mam spokó :P j
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

A ktoś wie przy jakiej temperaturze w dieslu z biedną deską rozdzielczą zapali sie czerwona kontrolka od za wysokiej temp ?
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Ponawiam pytanie. Przy jakiej mniej więcej temperaturze w Dieslu zapali się czerwona lampka temperatury ? Czy jak się zapali to silnik sie lekko przegrzał czy już prawie sie pali :) ?
Podejrzewam, że jak wystąpi taki przypadek wypada się zatrzymać i sprawdzić poziom płynu.

Czy komuś się do zdarzyło w normalnych warunkach tzn. nie licząc przypadków, że wyciekł płyn ? I
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Ojej, ale se po roku przypomniales :) W normalnych warunkach nigdy mi sie ta lampka nie zapalila, wogole sie nie zapalila, dlatego nie wiem przy jakiej tem sie zapala. Generalnie nawet zadko kiedy wlaczał mi sie wiatrak na drugi, szybszy stopień, jdynie w upał w jakims mega korku.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Z wiatrakiem u mnie to samo. Nigdy go jeszcze nie słyszałem, aby włączył się na 2 stopień. Na 1 pewnie też rzadko chodzi i to tylko latem, w korkach itd.
A chciałbym wiedzieć kiedy zapala się ta lampka, ale podejrzewam że jest tak ustawione, że zapala sie dużo po tych 100st np. przy 130stC więc w zasadzie tylko wtedy jak płyn nam wycieknie.
Kiedyś kolega jechał a płynu miał b. bardzo mało i mówi że się nie zapaliło.
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Wsadz sobie czujnik do gara i gotuj :-) zobaczysz czy zadziala przed wrzeniem, chociaz tyle bedziesz wiedział, a jak nie to gotuj ciecz o wyzszej temperaturze wrzenia z termometrem :-) Czujnik masz w obudowie termostatu.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

zagotuj czujnik w płynie hamulcowym :mrgreen:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Czujnik to wiem, że mi działa działa i nie muszę go sprawdzać.
Po prostu mówię, że chyba większość pugów diesli tak ma, że wentylator to się praktycznie nigdy nie włącza i można odnieść wrażenie, że coś nie działa.

Ja natomiast pytam o co innego.
Awatar użytkownika
MILO.
Nowicjusz
Posty: 91
Rejestracja: 23 cze czw, 2005 10:22 pm
Posiadany PUG: 306 GTI6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: MILO. »

moj za to dziala prawie, ze non stop :) jak szybciej posmigam to nawet drugi bieg wlaczy 8)7
ODPOWIEDZ