
W zakupionym BXie, dawcy narządów, mam na tabliczce silnika oznaczenie DFW, ale brak kata i komp z końcówką 119. Wg. ASO po VINie fabrycznie w budzie GTI siedziało XU9J1, czyli 105KM, w dowodzie 116KW.
1 ) Wg danych z www fanklubu 405 końcówkę 119 miały kompy w D6C... Przypuszczam, że któryś z poprzednich właścicieli zrobił SWAP na DFW i próbował przerobić na 160KM ?
2 ) Co jeszcze powinienem sprawdzić, aby ustalić co właściwie mam - czytałem, że różnice dotyczą jeszcze kół rozrządu i stopnia sprężania.
3 ) Jak sprawdzić to ostatnie?
4 ) Czy różnice w fazach rozrządu oznaczają, że w 1,9 Mi16 były różne paski rozrządu?
5 ) Czy w Mi były tylko skrzynie BE3? Czy po obrotach silnika i danych z prędkościomierza można w przybliżeniu ustalić długość przełożenia (czy to oryginalna skrzynia z Mi)?
6 ) Jakie są wasze opinie nt. problemów ze smarowaniem przy sportowym użytkowaniu Miga (tor, KJSy)?
7 ) Jaki olej doradzacie - przebieg motoru nieznany, dlatego myślę o mineralnym Liqui Molly z dodatkiem MoS2, z drugiej strony słyszę, że do sportu i tego typu konstrukcji silnika tylko 10W60...
8 ) Jakie świece i przewody polecacie? Ze świec myślałem o Boshu lub Equemach. Przewody w aucie to Bougicord (o ile tak się pisze...), ale raczej już nie na moje możliwości finansowe.
9 ) Co jeszcze, poza rozrządem i ww., radzicie sprawdzić i wymienić dopóki silnik jest poza autem?
Od razu zaznaczę, że budżet mam ograniczony - po zakupie dawcy pozostało jeszcze ok 1,5 tys PLN na drobne podzespoły i naprawy, płyny itp. oraz przerzutkę. A jeszcze zostaje wstawić klatkę, poprawić heble z tyłu, zawieszenie... buu zrujnuje mnie ten ciąg do adrenaliny

Stokrotne dzięki
