Mi16 - identyfikacja kompa, mocy i pytania tuż przed swapem

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Mi16 - identyfikacja kompa, mocy i pytania tuż przed swapem

Post autor: d_ARC »

Po wielu tygodniach bez auta, w październiku chciałbym w końcu pojeździć swoją rajdówką. Klubowi przybędzie kolejne GTI16, a w zasadzie Rallye16 :D Będę wdzięczny za wszelkie inf. i porady co do swapu.

W zakupionym BXie, dawcy narządów, mam na tabliczce silnika oznaczenie DFW, ale brak kata i komp z końcówką 119. Wg. ASO po VINie fabrycznie w budzie GTI siedziało XU9J1, czyli 105KM, w dowodzie 116KW.

1 ) Wg danych z www fanklubu 405 końcówkę 119 miały kompy w D6C... Przypuszczam, że któryś z poprzednich właścicieli zrobił SWAP na DFW i próbował przerobić na 160KM ?

2 ) Co jeszcze powinienem sprawdzić, aby ustalić co właściwie mam - czytałem, że różnice dotyczą jeszcze kół rozrządu i stopnia sprężania.

3 ) Jak sprawdzić to ostatnie?

4 ) Czy różnice w fazach rozrządu oznaczają, że w 1,9 Mi16 były różne paski rozrządu?

5 ) Czy w Mi były tylko skrzynie BE3? Czy po obrotach silnika i danych z prędkościomierza można w przybliżeniu ustalić długość przełożenia (czy to oryginalna skrzynia z Mi)?

6 ) Jakie są wasze opinie nt. problemów ze smarowaniem przy sportowym użytkowaniu Miga (tor, KJSy)?

7 ) Jaki olej doradzacie - przebieg motoru nieznany, dlatego myślę o mineralnym Liqui Molly z dodatkiem MoS2, z drugiej strony słyszę, że do sportu i tego typu konstrukcji silnika tylko 10W60...

8 ) Jakie świece i przewody polecacie? Ze świec myślałem o Boshu lub Equemach. Przewody w aucie to Bougicord (o ile tak się pisze...), ale raczej już nie na moje możliwości finansowe.

9 ) Co jeszcze, poza rozrządem i ww., radzicie sprawdzić i wymienić dopóki silnik jest poza autem?

Od razu zaznaczę, że budżet mam ograniczony - po zakupie dawcy pozostało jeszcze ok 1,5 tys PLN na drobne podzespoły i naprawy, płyny itp. oraz przerzutkę. A jeszcze zostaje wstawić klatkę, poprawić heble z tyłu, zawieszenie... buu zrujnuje mnie ten ciąg do adrenaliny 8)7

Stokrotne dzięki :)
Awatar użytkownika
Przecinak
Junior
Posty: 336
Rejestracja: 19 sty śr, 2005 5:06 pm

Re: Mi16 - identyfikacja kompa, mocy i pytania tuż przed swa

Post autor: Przecinak »

1. komp faktycznie chyba pochodzi z 405 Mi16
2. tak naprawde to zeby miec pewnosc trzeba sprawdzic wysokosc tlokow ale sadze ze jak pisze DWF to tak jest
3. j.w.
4. roznia sie kolkami (rozne fazy rozrzadu) ale paskami juz chyba nie
5. tutaj nie jestem pewien bo ja kupilem z skrzynia BE1 ale miala dziurke na czujnik pol. walu i przelozenie 4.096. Zeby sprawdzic na 100% jakie jest przelozenie trzeba odkrecic obud. dyfra i zobaczyc co pisze na kole
6. Sa problemy i najlepiej zrobic to tak jak zrobil STEF
7. Wszystko zalezy od stanu ale mineralnego bym nie lal jak juz to polsyntetyk chyba ze bedziesz robil remont to syntetyk.
8. Polecam NGK a przewody MAGNECOR.
9. Najlepiej wszystko :) ale jak masz 1.5K to rozrzad z pompa wody przynajmniej
Peugeot 205 GRIFFE :) Sliczny zielony i z sercem lwa :)
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Mi16 - identyfikacja kompa, mocy i pytania tuż przed swapem

Post autor: d_ARC »

Przejrzałem zdjęcia w Twojej galerii :)

Jak rozwiązałeś kwestie wspomagania, z jakiego auta pompa, jak montowana, bo o ile wiem oryginalna z GTI nie podejdzie? Da się wykorzystać do napędu koło które w BXie napędza pompę LHMu?

Co z odstępem pomiędzy paskiem napędzającym alternator a podłużnicą, piszesz, że 'uporałeś się z tym'?

W jaki sposób zmieściłeś kolektor wydechowy i dolotowy - przesuwałeś chłodnicę, w jaki sposób?

Czy zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego i filtr paliwa spokojnie mieści się w fabrycznych miejscach?

Jeśli masz jakieś dodatkowe zdjęcia będę dźwięczny :) Mój mail d_arc@o2.pl
thx
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Mi16 - identyfikacja kompa, mocy i pytania tuż przed swapem

Post autor: stef »

1. Faktycznie wyglada na kompa z D6C. Podstawowe pytanie ilu rzedowy jest sterownik? Tabliczka dfw wskazuje na slabsza wersje. Nie sadze zeby wymienial wnetrznosci a najprawdopodobniej rozwalil oryginalny silnik i kupil drugi. Wiadomo ze DFW jest bardziej powszechny. Choc jedno mi tu nie pasuje jezeli nr 119 pochodzi z 405mi16 to co on robi w BX 16v, bo ZTCW oznaczenia sterownikow w BX sie roznia!

2. Nastepne pyt. czy posiadasz sonde lambda? Jezeli nie to wyglada to na osprzet z D6C co nie wyklucza faktu, ze sam silnik to DFW.
Sprawdz jeszcze nr na kolach rozrzadu DFW ma 3 i 2, D6C 2 i 2 lub 4 i 2.

3. Jezeli sciagasz glowice nie bedzie to problemem! Po samym wygladzie tlokow da sie okreslic ktora to wersja.

4. Paski sa identyczne :)

5. Tak i tak

6. Bylo PW ode mnie. Niedlugo zamieszcze dokladny artykulik na forum.

7. Na pewno nie mineral!!!!! To najgorsze co moze byc. Koniecznie polsyntetyk lub wyzej. Moj BX smiga na Shell Helix 10w40 z przebiegiem ponad 250kkm. Mozesz poeksperymentowac rowniez z olejami typu 10w60 lub 15w50

8. Tak jak Przecinak, ale w BX mam Janmory i daja rade nawet na gazie!

9. pompa wody -100zl a przede wszystkim przerobka smarowania!

Co do ilosci miejsca alternator/podluznica u mnie nie bylo z tym problemu. Pewnie to indywidualna kwestia kazdego auta.

Kolektor wyd: mozesz go przerobic uciac i przyspawac pod innym katem, ale polecam raczej wgniecenie na odpowiednia glebokosc komory silnika!

Kolektor ssacy niektorzy skracaja i powtornie spawaja, proponuje jednak zostawic go w spokoju. Nalezy dosc mocno sciachac obudowe wentylatorow aby chlodnica poszla do przodu. Przerobic jej mocowanie itp. http://gti.peugeot205.pl/gallery/album06/DSC08228

Jezeli bys chcial zrobic tak jak w BX oryginalnie powinienes dorobic kolanko do chlodnicy na rure z chlodnicy oleju - http://gti.peugeot205.pl/gallery/album06/DSC08225

Zbiornik miesci sie w fabrycznym mocowaniu jednak ja zastosowalem ten z BX. Aby miec lepszy dostep do kolektora, filtra paliwa itp. Zreszta uzylem oryginalnych rur chlodzenia z BX i dzieki temu ma to rece i nogi.
Obrazek
ODPOWIEDZ