dłuuugie krecenie przed odpaleniem

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

znowu szukam tego samego... :|

duża wilgoć... auto kręci, jest iskra, podaje paliwo... bynajmniej na listwe... ale nie odpala... trzeba go dłuuuugo kręcić żeby coś powoli załapywał az wkońcu powoli powoli odpala...


Co sie niby zmienia od czasu pierwszego kręcenia (gdzie silnik nie łapie) do ostatniego (np20)...
Bo przecież chyba się silnik zbytnio nie nagrzewa... poza tym nawet jeśli to czemu by nie chciał odpalać...

z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi...

Dodano po 3 minutach:

aha... i za co dokładnie odpowiedzialny jest moduł zapłonowy?
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
blaniol
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 14 gru śr, 2005 12:33 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: blaniol »

też tak miałem wymieniłem kopułkę i palec .
sprawdz rozrusznik
blaniol
Awatar użytkownika
Smanov
Junior
Posty: 189
Rejestracja: 13 sty pt, 2006 11:33 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 3336232
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Smanov »

moim zdaniem moduł zapłonowy jest odpowiedzialny za "stałość" i "siłę" iskry.chodzi o to ze iskra jest na świecach jednakowa a nie za na jednej iskrze słabiej daje a na innych mocniej. jak źle mówie to poprawiajcie. :)

rozrusznik odpada, skoro auto odpala. przyczyna moga być tez
'zasyfiałe" świece, ale w Twoim aucie to chyba nie możliwe...:)

a może pompa paliwa, słabo podaje i waha nie do chodzi do wtryskiwaczy a potem do cylindrów?? naprawde nie wiem:(
Peugeot 205 1.9 GTI '89
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1586

skrzynka ma 24 piwa,doba 24 godziny...przypadek?? :)
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

podczas krecenia z wydechu nie czuc benzyny ?
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

czuć... chciaż jakoś dziwnie, ale czuć... :|

Smanov, czytałem dzisiaj temat który kiedyś założyłeś... i to co się u Ciebie działo... no i sie nad modułem zastanawiam, tylko nie wiem za co on dokładnie odpowiada...

powiedzmy ze to moduł... to tak jak pisałem, czemu na poczatku by "nie działał" a po długim kreceniu powoli załapywał az wkoncu normalnie by odpalał... (?) :roll:


Dzisiaj rozgrzebałem kable w pugu...
z tego co wyczytałem w Etzoldzie to napięcie do zaworka powietrza dodatkowego podawane jest po odpaleniu, przez co zawór sie zamyka...
U mnie jest cos konkretnie popierrrr... przy wyłaczonym silniku/wył stacyjce do zaworka dochodzi napiecie... jak odpale to napiecie zanika... [powinno być odwrotnie(?)]

plus tam idzie od przekaznika pompy paliwa... pompa się włacza, zawór "wyłacza"... ale co jest jeszcze dziwne - jak przy wyłaczonym silniku tak jakby "załącze" recznie przekaznik to pompa normalnie zaczyna pracować, ale nie zanika napiecie na zaworze :roll: [gdzie przypomne po odpaleniu silnika jest 0V]
Jest niby wytłumaczenie że do przekaznika razem z kablem tym od zaworka idzie jeszcze jeden (wg schematów plus)... ALE! po wyciągnięciu przekaznika napięcia brak przy zaworze :shock:
Nie wiem czy ktoś pomijając Woocasha to zrozumie :|

Woocash... pomozesz wytłumaczyć? :)

Dodano po 1 godzinach 42 minutach:

************************************************
albo jeszcze inaczej...

jak ktoś ma Haynes'a... [pdf str201] 12.27, pole A7, urządzenie 16... przewód 96A powinien mieć cały czas napięcie? po przekręceniu stacyjki czy jak jeszcze inaczej?

aa... i co to jest ta 16? czyzby mała "skrzyneczka" z bezpiecznikami pod maską przed aku?
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

aa... i co to jest ta 16? czyzby mała "skrzyneczka" z bezpiecznikami pod maską przed aku?
narazie to jest dość ważna kwestia :)

moim zdaniem po pierwsze, dżon ma tam zły przekaźnik... dzisiaj obadamy z innym przekaźnikem i sie obada...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

dobła, drogie panie - o której?
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

no super... zajefajnie.. a ja się własnie dowiedziałem, że z pracy wyjde dopiero o 21...

jutro niestety do 18:30 mnie... przytrzymają na komendzie :P :wink:

za to w piątek mam wolne :P i ajk chcecie, to zapłaszam na gryla do Ostrowa (dżon pewnie trafi )
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

arschloch...
Ja w piatek jeszcze nie wiem, ale jeśli mam wolne - będę na gryllu :D
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

aha.... ale raczej z tego co wiem z czwartku na piątek niż z piatku na sobotę... (teście... :wink: )
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

damy radę :D
dobra, kończmy OT :W
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

no dobra... kończymy OT :P

więc tak.. mi się wydaje :P na podstawie schamatu z haynesa 12*27, że...

dźon ma tam zły przekaźnik, ma tzw przełączny, gdzie idzie cały czas napięcie na środkową stopkę, czyli na 120 i 96a, a w momencie rozruchu silnika przełaczane jest na 76

ten przekaźnik na skanie to przekaźnik ze schematu, to tzw przekaźnik dwucośtam :P słowem.. póki na przewodach sterujacych 3 i 37a nie ma napięcia, to żaden styk nie dostaje plusa.

inna sprawa to to, że wg tego schematu (jeśli kuźwa dobrze czytamy) to tak czy owak na 96a pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki

inna sprawa, to albo kompletnie nie wiem co tam jest narysowane, albo ze schematu wynika... że.... ee.. do tego zaworka idą dwa plusy :)


reasumując.. czy dobrze rozumiem.

:arrow: 46 to jest plus, idący do przekaźnika w rozruszniku (bendix?) i idzie odczepem 46a do zaworka powietrza, otwierajac go na czas działania rozrusznika.. (tego jestem kuźwa pewien niemal)

:arrow: co ma kuźwa iść kablem 120? czy ten zaworek ma dwa plusy sterowania?
przecież nie ma bata, żeby tym kablem szła masa, bo jest zmostkowany z 96, czyli na mój gust podgrzewaniem lambdy... już z tego mało rozumiem..

może ktoś coś kamilowi pomoże :P

EDIT- zaworek to 18, na drugim schamacie, pierwszy to 12-19, żęby pokazać sterowanie rozrusznikiem
Załączniki
przekażnik.JPG
przekażnik.JPG (22.33 KiB) Przejrzano 4601 razy
12-27.jpg
12-27.jpg (353.83 KiB) Przejrzano 4614 razy
12-19.jpg
12-19.jpg (226.23 KiB) Przejrzano 4613 razy
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
ODPOWIEDZ