Strona 1 z 1

1.9 GTI... kilka pytań.

: 08 cze pt, 2007 12:01 pm
autor: ROBERT M
Witam.
Jestem właścicielem 205 1.9 GTI, którgo używam do kjsów i podobnych ścigawek.
Mam z nim kilka problemów.... ale najpierw napiszę coś o autku:
- typ motoru DFZ PTC 1CW24 - 102KM,
- rok produkcji 1988, 265 tyk. km przebiegu - silnik raczej nigdy nie remotowany,
-poprzedni właściciel zamontował w nim stożek firmy Jacky.

Problemy:
- jak jest zimy to źle zapala - nie chodzi na wszystkie cylindry i nie może utrzymać obrotów - często gaśnie,
- na ciepłym z kolei nie chce zapalić za każdym razem ale jak już zapali to pracuje poprawnie,
- przy ciepłym silniku spada ciśnienie... raz nawet zapaliła się czerwona lampka,
- z dołu dobrze się zbiera ale nie jedzie szybciej niż 155 km/h,
- w aparacie zapłonowym jest jajkowaty otwór po jakiejś wtyczce lub zaślepce - wiecie może co tam było?

Co myślicie o tym wszystkim?
Opłaca się robić remont silnika?
Jakie mogą być przyczyny opisanych przeze mnie usterek?
Znalazłem 205 1.9 Automatique w przyzwoitym stanie technicznym - ewentualny SWAP motoru sprawi problemy?
Jeśli tak to jakie?

: 08 cze pt, 2007 12:04 pm
autor: mi
troszkę dramat ten silnik do ścigania - pojemność duża, mocy malutko... Swapnij na normalne xu z gti 1.6/1.9

: 08 cze pt, 2007 12:35 pm
autor: Banita
Po kolei:
- prawdopodobnie czujnik temp silnika nawala, lub juz nie ma kompresji
- panewki i/lub wytarty walek
- prawdopodobnei walek
-z ktorej strony? sprobuj dokladniej opisac, bo nie moge skojarzyc.

Wiesz...
Remont to przynajmniej 3k
Automatic to 90km o ile dobrze pamietam i glowice czasem mialy kwadratowe kanaly dolotowe bez wyciec na wtryskiwacze (trzebaby to wyfrezowac) Glowica jest slabsza. Lepiej szukac 1.9 Gti 122/128 km

: 08 cze pt, 2007 1:48 pm
autor: Archer
oj ...1.9 l i tylko tyle koników ma, remont niewiele przyniesie lepiej zrób jak radzi Banita . Dobry silnik 1.6 od gti potrafił wytargać 115 km

: 08 cze pt, 2007 2:14 pm
autor: Banita
1.6 sobie odpusc, chyba, ze w zawodach startujesz i masz podzial na klasy :wink:

: 09 cze sob, 2007 12:23 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
co do automata to możliwe że jest to taki sam silnik jak u Ciebie (105KM)... . . . . 90KM miały 1,6 automat na monowtrysku...

może nie sama mechanika powoduje taką prace silnika... jest wiele czujników i przewooooodów, które wcześniej nawkurwiają posiadacza 205 a niżeli mechanika... ;)

nagle się wszystko zaczęło dziać? czy może już w takim stanie kupiłeś? :)

: 09 cze sob, 2007 9:36 am
autor: ROBERT M
-jajkowaty otwór jest z przodu aparatu zapłonowego... powiedzmy prostopadle do ziemi,
-Swap tylko na 1.9... wolę wyższą klasę ze względu na CRX-sy i inne Hondy :)
-autko po zakupie, 4 miesiąsce temu chodziło lepiej niż obecnie, pomimo iż w tym czasie zainwestowałem w nie około 1,5 k zł.

OT: Dlaczego nie mogę wkleić foto do avatara :?:

: 09 cze sob, 2007 11:00 am
autor: moralez
rozmiar obrazka, albo rozmiar pliku masz nie odpowiedni 8)