Strona 1 z 1
olej, kapanie itp i kilka innych pytań
: 09 cze sob, 2007 4:27 pm
autor: hermes
Witam
jest sobie 205 w dieslu, rocznik słuszny bo 88 przebieg też zacny bo 280
ale blachy ładne...
napewno bedzie trzeba zrobić w nim przegub...
prawdopodobnie trzeba popracować nad hamulcami bo coś słabo działają...
ale co innego mnie martwi...
przy odpaleniu silnika idzie granatowy dymek z niego - to raz
dwa kapie olej, trzy olej pojawia się w filtrze powietrza...
co to może być.. i jakie koszty zrobienia tego wszystkiego ? o ile da się zrobić bo może lepiej sobie odpuścić i poszukać czegoś innego ?
: 10 cze ndz, 2007 12:49 am
autor: d_ARC
Hehe jakiś czas temu ojciec zaopatrzył się w 405 w dieslu. Motor ten sam co w 205, a z tego co wyczytałem na forum 405 olej w filtrze to raczej norma (choć u ojca o dziwo brak, silniczek rewelacja chodzi równiutko, nie kopci, a przebieg już 240 kkm). Co do wycieków to podobno Pugi nie żygają olejem - one znaczą swój teren

A czy dymek puszcza tylko przy odpalaniu, czy później również ? Umyj silnik benzyną, przejedź się kawałek to zlokalizujesz wycieki - kapać może z wieeeelu miejsc (uszczelka pod klawiaturą, miską, wtryskiwaczami, prz wale itd). Na hasło "kapie olej" nikt nie oszacuje kosztów

: 11 cze pn, 2007 12:27 am
autor: gila205
"olej w filtrze"-twój motorek ma już lekkie przedmuchy najprawdopodobnie pierscionki do wymiany koszt pewnie paru stówek.gorące opary oleju skraplaja sie i moczą filter.W obudowie filtra jest mały otworek i pewnie ci z niego kapie na motor i znaczy teren."Niebieski dymek" to może być od pierścionków olejowych przepuszczaja jak postoi jakiś czas i zadymi po odpaleniu.

: 11 cze pn, 2007 7:59 pm
autor: hermes
Dymi troche po odpaleniu.. i to przy kolejnych oględzinach bo za pierwszym razem zastartował ładnie... może mu za mokro było bo dzień był deszczowy

.. i po chwili przestaje... z tyłu też żadnej chmury nie widziałem
A z filtra nie kapie do filtra sie dostaje a filtr w sumie czysty i nowy poza miejscem z olejem
natomiast olej jest na elemntach pod silniczkiem.. w sumie trzeba sie bylo wpatrzyć .. na poczatku myśleliśmy że rozlany przy uzupełnianiu bo trochę czystego było u góry... ale niżej/ głębiej był taki brudas... a olej w silniku czysty klarowny dopiero co wymieniony...
aha - to nie mój egzemplarz tylko go oglądałem i się zastanawiałem czy zmienić mu właściciela czy nie...
no ale ten olej mi dał do myśleia
: 11 cze pn, 2007 8:14 pm
autor: rallye
w dieslu odma skierowana jest w filtr powietrza wiec ma prawo być tam trochę oleju
a kapie na 90% z pod pokrywy zaworów bo polskie uszczelki są do dupyyyyy
jeśli silnik nie stuka i przy depnięciu w podłogę widać auta w lusterku wstecznego to bym się nie przejmował
: 11 cze pn, 2007 8:21 pm
autor: hermes
Silnik nie stuka...
zbiera się ładnie
auta było widać bo duży ruch panuje tam gdzie jezdzilem
Ile ten egzemplarz może być wart?
: 11 cze pn, 2007 11:26 pm
autor: tomek
W późniejszych XUD dołożyli tzw "łapacz oleju" "odolejacz" czy "regulator ciśnienia" na tym przewodzie idącym do filtra powietrza i filtry były trochę czystsze:)
W starszych chlapie tam olejem pomimo często całkiem sprawnego motoru.
Tu ciekawostką może być, że jako oryginał występuje filtr z gąbki a nie papier.
Taki filtr robi np. purflux.
W dobrych katalogach do starszego XUD występuje właśnie pianka.
Nawet w "sam naprawiam" piszą że w dieselu pianka i trzeba nasączyć specjalnym olejem "peugeot"
