Strona 1 z 1

Ciekawostka na temat wtryskiwaczy :)

: 14 cze czw, 2007 2:54 pm
autor: rallye
LE2-JETRONIC (XU5J/A) ................................... BOSCH - 0 280 150 211 (a)
LE2-JETRONIC (XU9JA) .................................... BOSCH - 0 280 150 702 (b)
LE2-JETRONIC (XU9JA) .................................... BOSCH - 0 280 150 762 (b)
LE2-JETRONIC (XU9JA) .................................... BOSCH - 0 280 150 782 (b)
LU-JETRONIC (XU9J1) ...................................... BOSCH - 0 280 150 725 (c)
LU-JETRONIC (XU9J1) ...................................... BOSCH - 0 280 150 734 (d)
Particularité:
(b) = suivant millésime
(d) = suivant millesime (d) remplace (c)
(a) couleur : bleue, débit/pression: 145cc/min sous 3bars, résistance: 16ohms
(b) couleur : jaune, débit/pression: 214cc/min sous 3bars, résistance 16ohms
(c) couleur : noire, débit/pression: 195cc/min sous 3bars, résistance: 16ohms
(d) couleur : noire, débit/pression: 203cc/min sous 2,5bars, résistance 16ohms


wychodzi na to że 1.9 Rallye ma wtryski .....734 i są wydajniejsze niż żółte :) a wyszło to przypadkiem gdy założyłem swoje stare czarne wtryski i auto jedzie trochę lepiej




Regulatory ciś też są inne :)

LE2-JETRONIC (XU5J/A) ...................................... BOSCH - 0 280 160 226 (a)
LE2-JETRONIC (XU9JA) ....................................... BOSCH - 0 280 160 226 (a)
LU-JETRONIC (XU9J1) ......................................... BOSCH - 0 280 160 225 (b)
Particularité:
(a) pression de régulation: 3bars +- 0,1bar
(b) pression de régulation: 2,3 à 2,7bars
(a) correction de pression: 2,5bars +-0,1bar pour 0,5bar de dépression
(b) correction de pression: 2bars pour 0,5bar de dépression

: 14 cze czw, 2007 3:49 pm
autor: stef
Tak, zgadza sie! Tez sie z tym spotkalem. Bo wiele osob czesto patrzy tylko na przeplyw, ale nie patrzy juz przy jakim cisnieniu jest on podawany. Czarne wtryski przy 2,5bar puszczaja 203cc/min ale przy 3bar juz 222cc/min.

: 14 cze czw, 2007 10:28 pm
autor: moralez
to zaraz zwiekszy sie popyt na czarne 8)

: 15 cze pt, 2007 12:40 am
autor: Banita
A jak w takiej sytuacji z podatnoscia wtryskow na zwiekszanie cisnienia? Wydaje mi sie, ze skoro fabrycznie pracuja na nizszym cisnieniu, to ich max bezpieczne cisnienie pracy tez bedzie nizsze, a wieksze cisnienie -> lepiej rozpylona mieszanka. Jesli sie myle, to niech mnie ktos naprostuje.

: 15 cze pt, 2007 11:49 am
autor: stef
Z tego co wiem z wiarygodnych zrodel, to wtryskom nie szkodzi wyzsze cisnienie.
Problem ze sterowaniem wtryskami pojawia sie natomiast gdy cisnienie przekracza 5 barow, wtedy moga sie juz nie zamykac i nie otwierac wtedy kiedy "ECU sobie zyczy" a pewnie z jakas zwloka.
Ale osiaganie tak wysokiego cisnienia nie ma wiekszego sensu w wiekszosci przypadkow, bo przeplyw rosnie bardzo minimalnie gdy cisnienie wzrasta powyzej 4 barow.
Takim rozsadnym maksymalnym i na pewno bezpiecznym cisnieniem sa wiec 4 bary i tym bardziej 3 bary nie zaszkodza wtryskiwaczom ktore wczesniej pracowaly na 2,5 bara.

i faktycznie moze mieszanka byc troche lepiej rozpylona, choc nie wiem czy wyciagaganie takich wnioskow jest zawsze poprawne, tym bardziej ze wiele pewnie zalezy od samej konstrukcji wtryskiwacza.
A samo rozpylanie nie ma az takiego znaczenia - moim zdaniem - jesli wtryskiwacz i tak leje przez dluzszy czas swojej pracy wtedy gdy zawory sa zamkniete.

: 24 cze ndz, 2007 9:34 am
autor: b182
U mnie na regulatorze cisnienia jest numer 0 280 160 227 dziwne. Jak kiedys załozyłem niebieskie wtryski auto było słabsze jakby za mało paliwa dostawało niechetnie sie wkrecało. Na czarnych z mojego starego xu5 105 km chodzi wysmienicie. Czy to wina wtrysków?