Strona 1 z 2

Pytanie o regulator ciś paliwa oraz ufo

: 12 lip czw, 2007 2:45 pm
autor: rallye
Dwa pytania do znawców :

- jak zachowa się regulator ciśnienia paliwa w GTi gdy dostanie nadciśnienie ?

Seryjnie wraz ze zwiększaniem podciśnienia w dolocie regulator zmniejsza ciśnienie.

Drugie pytanie o ufo? przy podciśnieniu przyśpiesza czy opóźnia zapłon ?

i jak zachowa się przy nadciśnieniu ?

: 13 lip pt, 2007 1:15 am
autor: moralez
ufo przy podcisnieniu przyspiesza zaplon, przy nadcisnieniu zacznie go opozniac, az do rozwalenia membrany 8) potem juz przestanie cokolwiek czynic :)

: 13 lip pt, 2007 7:29 pm
autor: TO-MI
no nie wiem czy zacznie opóźniać czy raczej nie bedzie działać czyli zapłon nie zostanie przyśpieszony ale nie cofnie
a regulator paliwa hmm no nie wiem analogicznie czyli nie zadziała bo żeby otworzyć przelew musi mieć podciśnienie
moim skromnym zdaniem te urządzenia działają tylko w jedną strone
znaczy na podciśnienie a przy nadciśnieniu nie spełnią swojej roli :?
przy jeszcze większym nadciśnieniu sie rozlecą membranki i lipka :wink:

: 13 lip pt, 2007 8:24 pm
autor: Banita
TOMI 666 pisze:no nie wiem czy zacznie opóźniać czy raczej nie bedzie działać czyli zapłon nie zostanie przyśpieszony ale nie cofnie
chyba nie za bardzo rozumiesz zasade dzialanie i cel stosowania ufo :)

: 14 lip sob, 2007 12:25 am
autor: smug
Napewno nie zadziala w druga strone i napewno nie opozni, bo to ciegno ktore jest uczepione membany no opor jesli silnik nie pracuje,wiec jak dmuchniesz to niczego nie zmieni.. .Moze jedynie uwalic membramke i zaplon nie bedzie juz nigdy na tym patencie przyspieszany :roll:

: 14 lip sob, 2007 1:52 am
autor: Banita
Ufo jest po to, zeby nie niszczyc panewek. Zadaniem ufo jest opozniac zaplon.
1. Na aparacie zaplon jest opozniony.
2. Ufo przy zamknietej/otwartej przepustnicy 'trzyma' zaplon przyspieszony.
3. W momencie dodawania gazu opoznia na chwile zaplon.

Ot cala filozofia. Do turbinki wypada to wywalic i wyregulowac zaplon samym aparatem, ale to tez do pi** wyjscie, bo nie da sie tego optymalnie ustawic.

Chyba, ze ktos zna inne wyjscie dla jetronic'a

Co do mojej poprzedniej wypowiedzi, to chyba ja nie do konca to zrozumialem -sorx :)

: 14 lip sob, 2007 10:22 am
autor: TO-MI
każdy ma swoje zdanie na ten temat jak zwykle 8)7 :mrgreen:

nie rozumie no ok niech bedzie ale ufo i tak nie zadziała w drugą strone :D

: 14 lip sob, 2007 11:28 am
autor: moralez
Teoretycznie mogloby przyspieszac, bo kiedy przy wkladaniu ufo przesunalem za daleko tarczke do ktorej ufo jest przyczepione to zaplon byl bardzo pozno 8), ale zapomnialem o ogranicznikach na ufo 8)7
czyli reasumujac ufo nie bedzie dzialac :P

: 14 lip sob, 2007 9:55 pm
autor: woocash
Napewno nie zadziala w druga strone i napewno nie opozni, bo to ciegno ktore jest uczepione membany no opor jesli silnik nie pracuje,wiec jak dmuchniesz to niczego nie zmieni.. .Moze jedynie uwalic membramke i zaplon nie bedzie juz nigdy na tym patencie przyspieszany
racja, pozostałe wypowiedzi wierutna bzdura... rozbierałem już 2 "ufa" i to w drugą stronę nie zadziała, chyba że :P zamontujesz to inaczej, dołożysz sprężynkę z drugiej strony.. słowem kupa roboty (wręcz jak rzeźba w g...) i po co? :P

: 14 lip sob, 2007 10:45 pm
autor: moralez
woocash pisze:
Napewno nie zadziala w druga strone i napewno nie opozni, bo to ciegno ktore jest uczepione membany no opor jesli silnik nie pracuje,wiec jak dmuchniesz to niczego nie zmieni.. .Moze jedynie uwalic membramke i zaplon nie bedzie juz nigdy na tym patencie przyspieszany
racja, pozostałe wypowiedzi wierutna bzdura...
zupelnie jak teoria dzialania korektorow 8)7

: 15 lip ndz, 2007 12:14 pm
autor: woocash
zupelnie jak teoria dzialania korektorow
kuffa.. co ma jedno do drugiego, pisałem gdzieś że rozbierałem korektor czy coś? wiec skończ offtopicować i wracaj do kończenia z kompromisem

: 15 lip ndz, 2007 1:21 pm
autor: Banita
Naprostuj prosze moje wierutne bzdury i napisz do czego jest ufo i na jakiej zasadzie dziala.

: 15 lip ndz, 2007 1:22 pm
autor: moralez
woocash pisze:
zupelnie jak teoria dzialania korektorow
kuffa.. co ma jedno do drugiego, pisałem gdzieś że rozbierałem korektor czy coś? wiec skończ offtopicować i wracaj do kończenia z kompromisem

Ma to na celu zebys przestal pisac w sposob taki jakbys sie nie mylil bo kazdy ma prawo sie mylic, a ty odrazu napinasz sie jak nie wiadomo jak wielki masta. Co do kompromisu to jest skonczony, tylko jak pomysle o procedurze zmiany podpisu to mi sie slabo robi 8)7

i nie bedziesz mi mowil co mam robic :twisted:

: 15 lip ndz, 2007 1:51 pm
autor: woocash
i nie bedziesz mi mowil co mam robic
hehe... wcale nie musisz słuchać ;P

prostować nie będę.. bo potem pewnie zrobi się max wątek na kilka stron oparty o czepanie się form fleksyjnych słowek :wink:

ważne jest to, że z tego co pamiętam, to miseczka, w której siedzi sprężyna (po stronie w której panuje podciśnienie) oparta jest o obudowę już, więc nie ma bata opóźnić zapłonu poprzez podanie nadciśnienia. i tyle...

a patent jest prosty jak drut - na wolnych obrotach zapłon ustalany jest poprzez otwarcie przez kompa zaworka elektromagnetycznego, który otwiera dopływ podciśnienia (śmiesznie brzmi .. nieprawdaż?? :wink: ) zapłon jest przyspieszony - dla wolnych obrotów jest zadana moc, przy wysokich obrotach zaworek jest zamykany - o zapłon się opóźnia - nie niszczy się silnika poprzez zbyt wczesny zapłon mieszanki - korby, wał , panewki nie dostają strzała w momencie, gdy tłok nie znalazł się jeszcze w GMP, albo w momencie gdy znajduje się w GMP- tylko wtedy, kiedy tłok juz opada... i tyle

aha moralez.. sorki, ja się nie napinam jak masta, tylko przerabiałem ten temat kilka razy, ufo rozbierałem, dorabiałem membranę, kupowałem nowe, próbowałe ustawić zapłon.. więc po prostu wiem co i jak, a to że akurat tak napisałem.. no weny nie miałem :P

: 15 lip ndz, 2007 2:04 pm
autor: Banita
woocash pisze: a patent jest prosty jak drut - na wolnych obrotach zapłon ustalany jest poprzez otwarcie przez kompa zaworka elektromagnetycznego, który otwiera dopływ podciśnienia (śmiesznie brzmi .. nieprawdaż?? :wink: ) zapłon jest przyspieszony - dla wolnych obrotów jest zadana moc, przy wysokich obrotach zaworek jest zamykany - o zapłon się opóźnia - nie niszczy się silnika poprzez zbyt wczesny zapłon mieszanki - korby, wał , panewki nie dostają strzała w momencie, gdy tłok nie znalazł się jeszcze w GMP, albo w momencie gdy znajduje się w GMP- tylko wtedy, kiedy tłok juz opada... i tyle
A to ciekawe, bo:
W takim razie po co sa sprezynki (uklad odsrodkowy) w aparacie? Przeciez tak tez mozna regulowac zaplon, wiec tu(duze/male obroty) rola ufo racej jest zbedna.

BTW -zaplon jest przed gmp, a nie w/po :)

I jeszcze taka mala dygresja -jakbys doczytal dokladnie, to moralez napisal, ze z ogranicznikiem nie bedzie opozniac przy nadcisnieniu :P