Banita pisze:122 i 128 -zawory takie same, walki inne, wiazka i komp inne. Tloki maja rozne numery, ale czy sa inne? Nie mierzylem. I te i te sa wklesle.
105 -mniejsze zawory, wieksza komora spalania w glowicy, inny walek, plaskie tloki komp podobny do 128, tylko dodatkowo obwod closed-loop dla lambdy i kat.
A na ile za dodatkowe KM w wersji 128 odpowiada wałek, na ile komp?
Czyli dając blok z bebechami od 105KM i moją głowicę od 122KM doprężę motor. Do tego warto szukać wałka ze 128KM (mój chyba tylko na śmietnik się nadaje, a fastroady podobno prawie to samo co seria GTI) - czy bardzo różni się od 122KM, jak je od siebie odróżnić? Teraz jeśli komp ze 105KM to 128KM+lambda (i chyba jeszcze czujnik położenia wału) to lepiej to wszystko pociągnie niż niż Motronic ze 122KM, czy różnica raczej niewyczuwalna? Czy wiązki pod te 2 kompy są takie same?
Proszę o porady bo mam możliwość budowy takiego zestawu (w sumie tylko wałka nie mam na miejscu). Mam głowicę po regeneracji, wypolerowaną ale dałbym jeszcze większe zawory dolotowe 43mm i poszerzył gniazda. Skrzynia 14/59 się właśnie składa

Mi16 to to nie będzie, ale do KJS chyba lepsze 8V
