Strona 1 z 2
co to za silnik ?
: 17 sie pt, 2007 2:30 pm
autor: Archer
Wiem że temat już kilkakrotne był ale nic konkretnego nie znalazłem
Wie ktoś może jaki silnik ładowany był do gitów po roku 1991 ?
Nie wiem czy był jakis sztywny podział ale może jakaś reguła była chodzi mi głównie o klasyczne GTI i wersje limitowane jak Griffe i Sorento Green .
Wie ktoś coś o tym drugim modelu ?? jakie tam kładli silniki i co miały charakterystycznego ?

Jak sprawdzam po numerach win to mi wychodzi np że silnik to wersja 1.9 102 KM ale typ silnika jest taki sam jak wersja 122 konie - XUJAZ
CZyli jaka moc ma ten silnik ???? na stronce 205 GTI jest info że była jakaś wersja exportowa właśnie 102 km
HELP
: 17 sie pt, 2007 3:00 pm
autor: Banita
Sorrento bylo limitowane przed 91, a pozniej to normalny kolor do wyboru
Silnik to 122 konny JAZ
: 17 sie pt, 2007 3:40 pm
autor: Archer
Banita wiedziałem że na ciebie zawsze moge liczyc , ale czy napewno jesteś pewny tego ????
Ostatnio widziałem jednego Sorento ( juz zmieniony kolor

) ale jak sprawdzałem po numeże vin to mi wyszło według stronki 205 gti, że to silnik właśnie XU9JAZ / DKZ 105 KM .. iwęc juz sam niewiem
CO ten model miał innego od innych oprócz koloru ?
: 17 sie pt, 2007 3:41 pm
autor: Munne
Napewno 122.
: 17 sie pt, 2007 3:49 pm
autor: Archer
munne skąd ta pewność i miał ktoś juz taki model ? co to ma innego niz inne GTI
: 17 sie pt, 2007 3:55 pm
autor: Banita
Archer pisze:Banita wiedziałem że na ciebie zawsze moge liczyc , ale czy napewno jesteś pewny tego ????
Ostatnio widziałem jednego Sorento ( juz zmieniony kolor

) ale jak sprawdzałem po numeże vin to mi wyszło według stronki 205 gti, że to silnik właśnie XU9JAZ / DKZ 105 KM .. iwęc juz sam niewiem
CO ten model miał innego od innych oprócz koloru ?
DKZ to oznaczenie walka i jest to 122km
105 km to DFZ
Co do VIN, to moralezowi wyszlo ze ma samochod bez szyberdachu z 97r.
U mnie tez byly cuda.
PS -Moje GTi to wlasnie sorrento.
: 17 sie pt, 2007 4:22 pm
autor: Archer
Kurcze ja sie zastanawiam czy takowego nie nabyć

teraz mam XSa 'ale zawsze chciałem GTI, moje 1.4 ładnie bryka ale podobno tak się zawsze mówi przed jadą GTI
Heh
: 17 sie pt, 2007 5:19 pm
autor: TO-MI
według numeru VIN to ja mam TU9 turbo diesel

: 17 sie pt, 2007 7:26 pm
autor: Exodos
Jak wy sprawdzacie silniki po VINie ?
: 17 sie pt, 2007 7:27 pm
autor: d_ARC
Heh u mnie wg VIN był XU9J1 102/105KM i buda bez poszerzeń, a po osprzęcie i kompie wychodzi XU9JAZ 122KM na Motronicu
Tak z ciekawości - czy 122KM i 128KM miały inne wałki, średnice zaworów, czy tylko komp, katalizator i tłoki? Czy po '90 r. były XU9JA 128KM, czy już tylko wersje z katem 122KM? A jak sprawa się ma ze 105/102KM - czy w głowicy tylko inny wałek czy zawory też, a może coś jeszcze w głowicy?
: 17 sie pt, 2007 7:40 pm
autor: Banita
122 i 128 -zawory takie same, walki inne, wiazka i komp inne. Tloki maja rozne numery, ale czy sa inne? Nie mierzylem. I te i te sa wklesle.
105 -mniejsze zawory, wieksza komora spalania w glowicy, inny walek, plaskie tloki komp podobny do 128, tylko dodatkowo obwod closed-loop dla lambdy i kat.
Dodano po 2 minutach:
Exodos pisze:Jak wy sprawdzacie silniki po VINie ?
klik!
: 17 sie pt, 2007 7:52 pm
autor: Exodos
Banita pisze:
Dodano po 2 minutach:
Exodos pisze:Jak wy sprawdzacie silniki po VINie ?
klik!
Cosik mi nie ryra to.
: 17 sie pt, 2007 9:32 pm
autor: d_ARC
Banita pisze:122 i 128 -zawory takie same, walki inne, wiazka i komp inne. Tloki maja rozne numery, ale czy sa inne? Nie mierzylem. I te i te sa wklesle.
105 -mniejsze zawory, wieksza komora spalania w glowicy, inny walek, plaskie tloki komp podobny do 128, tylko dodatkowo obwod closed-loop dla lambdy i kat.
A na ile za dodatkowe KM w wersji 128 odpowiada wałek, na ile komp?
Czyli dając blok z bebechami od 105KM i moją głowicę od 122KM doprężę motor. Do tego warto szukać wałka ze 128KM (mój chyba tylko na śmietnik się nadaje, a fastroady podobno prawie to samo co seria GTI) - czy bardzo różni się od 122KM, jak je od siebie odróżnić? Teraz jeśli komp ze 105KM to 128KM+lambda (i chyba jeszcze czujnik położenia wału) to lepiej to wszystko pociągnie niż niż Motronic ze 122KM, czy różnica raczej niewyczuwalna? Czy wiązki pod te 2 kompy są takie same?
Proszę o porady bo mam możliwość budowy takiego zestawu (w sumie tylko wałka nie mam na miejscu). Mam głowicę po regeneracji, wypolerowaną ale dałbym jeszcze większe zawory dolotowe 43mm i poszerzył gniazda. Skrzynia 14/59 się właśnie składa

Mi16 to to nie będzie, ale do KJS chyba lepsze 8V

: 17 sie pt, 2007 9:44 pm
autor: Banita
d_ARC pisze:
A na ile za dodatkowe KM w wersji 128 odpowiada wałek, na ile komp?
Brak katalizatora i juz jest podobnie.
IMHO Najlepsza opcja to 122 z walkiem ze 128 i bez katalizatora. (i ew. obrobka tego)
Dol ze 105 z czapka ze 122/128 to juz CR ok 11:1 jesli nie wiecej (nie powiem dokladnie)
Motronic to programowalny komputer(choc prosty), z mapa i korekcja z czujnikow, a le/lu jetronic z 128/105 to tylko kalkulator bioracy dane z czujnikow, bez zadnej mapy.
Dodano po 2 minutach:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?t=11871
: 17 sie pt, 2007 9:55 pm
autor: d_ARC
Heh mam na miejscu do nabycia motor co do którego stanu mam pewność, tyle, że CTI. Kurcze jeszcze moja głowica była planowana aby wyrównać po wydmuchaniu uszczelki... Czyli sprężanie może być za wysokie? - wystarczy Pb98 czy V-power lać czy mogą być też inne konsekwencje?