podłączenie chłodnicy oleju
- joker
- Junior
- Posty: 109
- Rejestracja: 09 kwie pn, 2007 11:16 pm
- Posiadany PUG: brak
- Numer Gadu-gadu: 2028006
- Lokalizacja: Płock
podłączenie chłodnicy oleju
po oględzinach silnika okazało się że mam chłodniczkę oleju ale końcówki są zaślepione, muszę ją podłączyć bo olej mi się grzeje. Chciałbym się dowiedzieć gdzie należy wpiąć się w układ chłodzenia wlotem i wylotem chłodniczki. Z góry dzięki...
Były : 205 GTi (Rajdówka)
Obecny : 208 GTi FL
Obecny : 208 GTi FL
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Użyj opcji szukaj 
W tym temacie (mowa o rozwiązaniu z GTI, bo w Rallye może być inna chłodniczka) powiedziane było chyba wszystko. W oryginale na przewodzie od termostatu do chłodnicy (idzie pod przepływomierzem i obok akumulatora, wejście do chłodnicy przy lampie od strony kierowcy) jest rozgałęzienie - takie 2 rurki z których jedna doprowadza płyn do chłodniczki (mocowana do skrzyni w okolicy rozrusznika) a drugi z powrotem do układu
Swoją drogą ciekawe dlaczego Francuzy wymyśliły aby do chłodniczki wędrował rozgrzany płyn z silnika, a nie (jak np. w Mi16) z dodatkowego wyjścia w chłodnicy (na dole od strony pasażera) płyn schłodzony
U siebie eksperymentowałem z mocowaniem chłodniczki do bloku jak w Mi czy dieslach - da się to bez problemu zrobić przy użyciu seryjnych przelotek z GTI (choć u mnie flansza z diesla). Płyn doprowadziłem schłodzony montując w miejsce gumowego kolanka wychodzącego z prawej u dołu chłodnicy, takie z rozgałęzieniem, a płyn do układu wracał w seryjnym miejscu. Generalnie mam tylko jedną wątpliwość, ale o tym kiedy w wolnej chwili wstawię foto mojego patentu.

W tym temacie (mowa o rozwiązaniu z GTI, bo w Rallye może być inna chłodniczka) powiedziane było chyba wszystko. W oryginale na przewodzie od termostatu do chłodnicy (idzie pod przepływomierzem i obok akumulatora, wejście do chłodnicy przy lampie od strony kierowcy) jest rozgałęzienie - takie 2 rurki z których jedna doprowadza płyn do chłodniczki (mocowana do skrzyni w okolicy rozrusznika) a drugi z powrotem do układu

Swoją drogą ciekawe dlaczego Francuzy wymyśliły aby do chłodniczki wędrował rozgrzany płyn z silnika, a nie (jak np. w Mi16) z dodatkowego wyjścia w chłodnicy (na dole od strony pasażera) płyn schłodzony

U siebie eksperymentowałem z mocowaniem chłodniczki do bloku jak w Mi czy dieslach - da się to bez problemu zrobić przy użyciu seryjnych przelotek z GTI (choć u mnie flansza z diesla). Płyn doprowadziłem schłodzony montując w miejsce gumowego kolanka wychodzącego z prawej u dołu chłodnicy, takie z rozgałęzieniem, a płyn do układu wracał w seryjnym miejscu. Generalnie mam tylko jedną wątpliwość, ale o tym kiedy w wolnej chwili wstawię foto mojego patentu.