podłączenie chłodnicy oleju

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
joker
Junior
Posty: 109
Rejestracja: 09 kwie pn, 2007 11:16 pm
Posiadany PUG: brak
Numer Gadu-gadu: 2028006
Lokalizacja: Płock

podłączenie chłodnicy oleju

Post autor: joker »

po oględzinach silnika okazało się że mam chłodniczkę oleju ale końcówki są zaślepione, muszę ją podłączyć bo olej mi się grzeje. Chciałbym się dowiedzieć gdzie należy wpiąć się w układ chłodzenia wlotem i wylotem chłodniczki. Z góry dzięki...
Były : 205 GTi (Rajdówka)
Obecny : 208 GTi FL
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Użyj opcji szukaj ;)

W tym temacie (mowa o rozwiązaniu z GTI, bo w Rallye może być inna chłodniczka) powiedziane było chyba wszystko. W oryginale na przewodzie od termostatu do chłodnicy (idzie pod przepływomierzem i obok akumulatora, wejście do chłodnicy przy lampie od strony kierowcy) jest rozgałęzienie - takie 2 rurki z których jedna doprowadza płyn do chłodniczki (mocowana do skrzyni w okolicy rozrusznika) a drugi z powrotem do układu :idea:

Swoją drogą ciekawe dlaczego Francuzy wymyśliły aby do chłodniczki wędrował rozgrzany płyn z silnika, a nie (jak np. w Mi16) z dodatkowego wyjścia w chłodnicy (na dole od strony pasażera) płyn schłodzony :roll:

U siebie eksperymentowałem z mocowaniem chłodniczki do bloku jak w Mi czy dieslach - da się to bez problemu zrobić przy użyciu seryjnych przelotek z GTI (choć u mnie flansza z diesla). Płyn doprowadziłem schłodzony montując w miejsce gumowego kolanka wychodzącego z prawej u dołu chłodnicy, takie z rozgałęzieniem, a płyn do układu wracał w seryjnym miejscu. Generalnie mam tylko jedną wątpliwość, ale o tym kiedy w wolnej chwili wstawię foto mojego patentu.
Awatar użytkownika
chaos
Junior
Posty: 351
Rejestracja: 25 maja pt, 2007 6:54 am
Posiadany PUG: sie mota zmota
Numer Gadu-gadu: 3116894
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: chaos »

rozgrzany płyn to lepsza opcja moim zdaniem, bo olej można spokojnie chłodzić płynem który ma 90-95 stopni, olej jak ma 120 stopni to nie jest źle :)
sygnatura usunięta ze względu na pokazywanie nagich pośladków i pięknych dorodnych piersi...
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

ale lepiej chlodzic plynem ktory ma zalozmy 15 st mniej 8)
ODPOWIEDZ