Strona 1 z 1
podłączenie chłodnicy oleju
: 22 sie śr, 2007 3:05 pm
autor: joker
po oględzinach silnika okazało się że mam chłodniczkę oleju ale końcówki są zaślepione, muszę ją podłączyć bo olej mi się grzeje. Chciałbym się dowiedzieć gdzie należy wpiąć się w układ chłodzenia wlotem i wylotem chłodniczki. Z góry dzięki...
: 22 sie śr, 2007 4:55 pm
autor: d_ARC
Użyj opcji szukaj
W tym temacie (mowa o rozwiązaniu z GTI, bo w Rallye może być inna chłodniczka) powiedziane było chyba wszystko. W oryginale na przewodzie od termostatu do chłodnicy (idzie pod przepływomierzem i obok akumulatora, wejście do chłodnicy przy lampie od strony kierowcy) jest rozgałęzienie - takie 2 rurki z których jedna doprowadza płyn do chłodniczki (mocowana do skrzyni w okolicy rozrusznika) a drugi z powrotem do układu
Swoją drogą ciekawe dlaczego Francuzy wymyśliły aby do chłodniczki wędrował rozgrzany płyn z silnika, a nie (jak np. w Mi16) z dodatkowego wyjścia w chłodnicy (na dole od strony pasażera) płyn schłodzony
U siebie eksperymentowałem z mocowaniem chłodniczki do bloku jak w Mi czy dieslach - da się to bez problemu zrobić przy użyciu seryjnych przelotek z GTI (choć u mnie flansza z diesla). Płyn doprowadziłem schłodzony montując w miejsce gumowego kolanka wychodzącego z prawej u dołu chłodnicy, takie z rozgałęzieniem, a płyn do układu wracał w seryjnym miejscu. Generalnie mam tylko jedną wątpliwość, ale o tym kiedy w wolnej chwili wstawię foto mojego patentu.
: 22 sie śr, 2007 5:21 pm
autor: chaos
rozgrzany płyn to lepsza opcja moim zdaniem, bo olej można spokojnie chłodzić płynem który ma 90-95 stopni, olej jak ma 120 stopni to nie jest źle

: 22 sie śr, 2007 11:09 pm
autor: moralez
ale lepiej chlodzic plynem ktory ma zalozmy 15 st mniej
