Czy komuś udało się kiedyś wyjąć alternator z 205 mi16?
- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Czy komuś udało się kiedyś wyjąć alternator z 205 mi16?
W moim aucie, które od dwóch lat próbuje mnie wykończyć psychicznie tym razem padł na amen alternator. Wymiana szczotek nic nie dała więc trzeba go albo wywalić albo dać do regeneracji. Tu pojawił się problem, bo alternatora nie da się wyjąć! Górą nie wyjdzie bo blokuje się między łapą a kolektorem. Dołem też nie bo między miską a mocowaniem chłodnicy też się nie zmieści. Ręce mi opadają. Coraz szybciej zbliża się chwila pozbycia się tego samochodu - zaczynam przyznawać że poniosłem porażkę - już nie mam sił walczyć z tym złośliwym żelastwem:/...Plus jest taki że przynajmniej teraz wiem czemu oryginalnie w gti kolektor nie jest tak rozbudowany jak w mi16...Wygląda na to że będę odkręcał kolektor i zastanawiał się czy uda mi się go na nowo przyczepić...
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Czy komuś udało się kiedyś wyjąć alternator z 205 mi16?
a probowlas odkrecic srube ktora przechodzi przez dolna poduszke silnika i przechylac silnik ?
co do pozbycia sie samochodu to moj podobnie probuje mnie wykonczyc, ostatnio znow cos sie dzieje z uszczelka pod glowica(do wszelkiej masci przesmiewcow mechanika tj mnie dodam, ze czy to ja zakladam uszczelke czy ktos inny to i tak mam przygody
)
takze nie przejmuj sie to jest po prostu peugeot
stworzony byc naprawiac

co do pozbycia sie samochodu to moj podobnie probuje mnie wykonczyc, ostatnio znow cos sie dzieje z uszczelka pod glowica(do wszelkiej masci przesmiewcow mechanika tj mnie dodam, ze czy to ja zakladam uszczelke czy ktos inny to i tak mam przygody

takze nie przejmuj sie to jest po prostu peugeot
stworzony byc naprawiac


- martinop
- Uzalezniony
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 107
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Czy komuś udało się kiedyś wyjąć alternator z 205 mi16?
Powiem Ci tylko i wyłącznie coś do pocieszenia, że moje CTi też chce mnie wykończyć
. Dasz rade, szkoda wlożonej kasy i pracy żebyś oddał to auto komus innemu 


- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Czy komuś udało się kiedyś wyjąć alternator z 205 mi16?
Panowie nie straszcie mnie - jestem w trakcie swapu na Mi i jak narazie przeraża mnie tylko wizja poniesionych kosztów i ciągły bra czasu
Mimo, że dawca był w stanie agonalnym, to motro za*** aż miło - tak się pocieszam 


- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Czy komuś udało się kiedyś wyjąć alternator z 205 mi16?
Dzisiaj jak tylko dojdę do siebie po wczorajszej imprezie to sprawdzę patent z poluzowaniem poduszki. Dołem raczej nie wyjdzie - musiałbym bardzo silnik ruszyć, ale myślę że jest szansa żeby górą wyszedł. Między kolektorem a podłużnicą brakowało mu jakiegoś centymetra żeby wyjść. Co do swapa mi16 to mogę poradzić żeby przy takiej zmianie wymienić absolutnie wszystko co się może zepsuć i to tylko na nowe części. Odkąd zmieniłem silnik to popsuło się już chyba wszystko co nie zostało przy okazji wymienione na nowe. Jakieś czujniki, cewka,rozrusznik, teraz alternator, na chłodnicy oleju chciałem zaoszczędzić i kupiłem używaną to po tysiącu kilometrów przewody zaczęły puszczać i olej cieknie...Jak zmieniać silnik to ze wszystkim i nie bawić się w używki - inaczej to auto wykończy psychicznie:) Tak że d_arc: Zregeneruj sobie od razu alternator i rozrusznik bo wyciągać to potem jak silnik jest pod maską to masakra.Co do sprzedaży samochodu to pewnie dam mu jeszcze szanse. Tzn nie autu w sumie tylko sobie. Jak będzie mnie stać na drugi samochód to ten zostanie. 205 jest super zabawką, ale nie jako samochód na którym trzeba polegać. Jak się ma czym dojechać do celu to fakt że 205 stoi zepsute wcale nie załamuje tylko cieszy że będzie można sobie pogrzebać pod maską. Jak trzeba gdzieś dojechać i auto złośliwie robi takie jaja to patrzy się na to zupełnie inaczej...
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Czy komuś udało się kiedyś wyjąć alternator z 205 mi16?
Fox kazdego z nas spotykaja podobne problemy. To nie powod zeby od razu wypinac sie na auto, czy dramatyzowac. Oczywiscie, ze 205 mi16 jest jeszcze bardziej specyficzne od GTi, trudniejsze w naprawie, do pewnych elementow jest nielatwy dostep, wymontowanie innych pociaga za soba wyjecie kolejnyych! Czasami trzeba rozebrac caly przod
Ale zawsze jest jakis sposob.
Jasne 205 umie zdenerwowac, dac czasami kopa w jajka i powalic na ziemie. Dlatego przede wszystkim trzeba zacisnac zeby (i nie tylko), uzbroic sie w cierpliwosc i dzialac!
Nie oszukujmy sie to nie jest mlode auto ma juz 15lat, raczej ciezko zeby sluzyl nam jako samochod do codziennej jazdy z punktu A do B, supermarketu itp. Co innego jezeli tak jak piszesz, faktycznie wymienic by wszystko na nowe i przeprowadzic swap bardzo solidnie - co zapewne kosztowaloby kilkadziesiat tys. zlotych.
Przede wszystkim trzeba miec gdzie robic takie auto, oraz miec osoby, ktore sie na tym znaja i sa w stanie pomoc. Bo przeciez jezdzenie po mechanikach moze doprowadzic do ruiny finansowej. Dla przykladu moje stoi juz jakies 1,5miesiaca i nie wyobrazam sobie zeby na przyklad stalo pod blokiem.
Wiem, ze na forum sa osoby, ktore o swapie, uturbieniu itp. pisza jakby to byla bulka z maslem. Kazdy kto cokolwiek robil, a nie pozostal jedynie w swerze marzen i urojen - nigdy czegos takiego nie napisze.
Problemy pojawiaja sie na kazdym kroku - i uwazam, ze jest to normalne i dlatego osoby, ktore chca tego uniknac powinny kupic sobie samochod nowszy lub mniej skomplikowany, albo przesiasc sie na rower
Dla porownania np. w BX 1.4 - wymiana rozrusznika zajmie ok. 30min w BX 19 GTi 16v - to caly dzien roboty (wiaze sie z odkrecaniem wielu elementow hydrauliki, przewodow itp - na szczescie w 205 tego nie ma - i nie walnie Ci w oczy LHMem pod wysokim cisnieniem - a uwierz mi do przyjemnosci to nie nalezy)
Dla mnie 205 w porownaniu z BX jest mila i przyjemna w serwisowaniu. Nie wspomne o XM V6 automat - tam jak wlozysz reke mozesz jej nie wyciagnac - na szczescie moj Ojciec jest cierpliwszy ode mnie.

Jasne 205 umie zdenerwowac, dac czasami kopa w jajka i powalic na ziemie. Dlatego przede wszystkim trzeba zacisnac zeby (i nie tylko), uzbroic sie w cierpliwosc i dzialac!
Nie oszukujmy sie to nie jest mlode auto ma juz 15lat, raczej ciezko zeby sluzyl nam jako samochod do codziennej jazdy z punktu A do B, supermarketu itp. Co innego jezeli tak jak piszesz, faktycznie wymienic by wszystko na nowe i przeprowadzic swap bardzo solidnie - co zapewne kosztowaloby kilkadziesiat tys. zlotych.
Przede wszystkim trzeba miec gdzie robic takie auto, oraz miec osoby, ktore sie na tym znaja i sa w stanie pomoc. Bo przeciez jezdzenie po mechanikach moze doprowadzic do ruiny finansowej. Dla przykladu moje stoi juz jakies 1,5miesiaca i nie wyobrazam sobie zeby na przyklad stalo pod blokiem.
Wiem, ze na forum sa osoby, ktore o swapie, uturbieniu itp. pisza jakby to byla bulka z maslem. Kazdy kto cokolwiek robil, a nie pozostal jedynie w swerze marzen i urojen - nigdy czegos takiego nie napisze.
Problemy pojawiaja sie na kazdym kroku - i uwazam, ze jest to normalne i dlatego osoby, ktore chca tego uniknac powinny kupic sobie samochod nowszy lub mniej skomplikowany, albo przesiasc sie na rower

Dla porownania np. w BX 1.4 - wymiana rozrusznika zajmie ok. 30min w BX 19 GTi 16v - to caly dzien roboty (wiaze sie z odkrecaniem wielu elementow hydrauliki, przewodow itp - na szczescie w 205 tego nie ma - i nie walnie Ci w oczy LHMem pod wysokim cisnieniem - a uwierz mi do przyjemnosci to nie nalezy)

Dla mnie 205 w porownaniu z BX jest mila i przyjemna w serwisowaniu. Nie wspomne o XM V6 automat - tam jak wlozysz reke mozesz jej nie wyciagnac - na szczescie moj Ojciec jest cierpliwszy ode mnie.
A sprawdzales plaszczyzne bloku?moralez pisze: co do pozbycia sie samochodu to moj podobnie probuje mnie wykonczyc, ostatnio znow cos sie dzieje z uszczelka pod glowica
Ostatnio zmieniony 30 wrz ndz, 2007 12:38 pm przez stef, łącznie zmieniany 1 raz.
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Czy komuś udało się kiedyś wyjąć alternator z 205 mi16?
Grrr właśnie z takowego BXa próbuję wysupłać motor... Wszystko przygotowane, nawet środek wypruty i po dniu walki z elektryką sobie poradziłem aby nie uszkodzić i później dojść co co czego. Ale ta ***** hydraulika - Stef jak spuścić ciśnienie z układu, bo nie chcę aby grucha mnie ubiła 

- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Czy komuś udało się kiedyś wyjąć alternator z 205 mi16?
Z przodu silnika/szkrzyni biegow masz akumulator cisnienia z gruszka. Odkrecasz tylko troche srube (chyba 12stka) i cisnienie schodzi. Dodatkowo zglebuj samochod do najnizszego polozenia.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Czy komuś udało się kiedyś wyjąć alternator z 205 mi16?
zaraz po 1 pierdnieciu uszczelki sprawdzalem czy tuleje wystaja(widzialem juz numer ze ktos zamiast dac oringi wstawil je na sylikon i byly ponizejstef pisze:A sprawdzales plaszczyzne bloku?moralez pisze: co do pozbycia sie samochodu to moj podobnie probuje mnie wykonczyc, ostatnio znow cos sie dzieje z uszczelka pod glowica

Jak bede mial chec spojrzec w kierunku tego czerwonego zlomu to pomysle nad dalszym planem dzialania.
Re: Czy komuś udało się kiedyś wyjąć alternator z 205 mi16?
Ja bym odkrecil kolektor, niema z tym az tyle roboty, wymienialem rozrusznik to demontowalem wlasnie kolektor. Jedynie dobrze by miec na wszelki wypadek uszczelke pod kolektor bo czasami moze sie urwac. Nie pamietam jak masz z chlodnica rozwiazane ale kolektor jest na szpilkach i troche potrzeboje wiecej miejsca z przodu zeby zszedl. Ja to zrobilem przy pomocy silowejFox pisze:Wygląda na to że będę odkręcał kolektor i zastanawiał się czy uda mi się go na nowo przyczepić...

Peugeot 205 GRIFFE
Sliczny zielony i z sercem lwa 
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak


Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Czy komuś udało się kiedyś wyjąć alternator z 205 mi16?
To zdanie idealnie obrazuje moją sytuację - wystarczy zamienić czerwony na grafitowy:) Już dzisiaj wiem że nie sprzedam tego auta - to byłby szczyt chamstwa żeby komuś go wcisnąć i jeszcze chcieć zapłaty:)moralez pisze: Jak bede mial chec spojrzec w kierunku tego czerwonego zlomu to pomysle nad dalszym planem dzialania.
Patent z poluzowaniem poduszki nie zadziałał niestety. Skończyło się tym że wyjąłem śrubę i nie mogę jej włożyć z powrotem. Dołem nie wyjdzie bo jest tam cholerne mocowanie klimatyzacji której i tak nigdy nie będę miał...Uciąłbym je ale znając pecha jakie przynosi ten samochód to przy takiej akcji straciłbym obie ręce...Dałoby się wymontować chłodnicę i może by się zmieścił jakoś, ale musiałbym najpierw wykręcić filtr oleju a nie mam tego klucza...Postanowiłem rozkręcić alternator na części i wyjmować po kawałku. Odkręciłem wszystkie śruby jakie znalazłem a i tak nie jestem w stanie go rozłożyć. Zapiekł się czy co...eh załamka. Najgorsze jest to że jak wracam z pracy to jest już prawie całkiem ciemno i mam jakieś 30min dnia na robote. Wygląda na to że w sobotę będę rozkręcał zarówno kolektor jak i chłodnicę wyjmował żeby kolektor wyjąć. Uszczelkę pod kolektor oczywiście kupię bo jak się może urwać to mi się na pewno urwie...Najbardziej załamujące jest to że leże pod tym autem na parkingu a obok przechodzą weseli ludzie którzy mają czas na spacer z rodziną...Dzieci pytają rodziców "a co ten pan robi?" - "naprawia auto" - a czemu? "no bo to stare auto i już nie jeździ".
właśnie w tv leciała jakaś zapowiedź filmu w którym bohater powiedział "wystarczy spotkać kogoś jeszcze bardziej pechowego i nieszczęśliwego a problemy same znikną" Zaczynam szukać

- martinop
- Uzalezniony
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 107
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Czy komuś udało się kiedyś wyjąć alternator z 205 mi16?














Te hasło od tej rodiznki na spacerze jest extra.
Ja mam podobny problem. Mam młodego sąsiada któy kupił sobie e30. Myśle sobie że bym za cholere się nie zamienił. A sąsiad co chwile wygląda przez płot i myśli co to za złom z tego mojego CTi bo cały czas leże pod autem

- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Czy komuś udało się kiedyś wyjąć alternator z 205 mi16?
Fox moge się zaopiekować Twoim autkiem 

Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Re: Czy komuś udało się kiedyś wyjąć alternator z 205 mi16?
Ja rowniez -mozemy sie podzielic 

- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Czy komuś udało się kiedyś wyjąć alternator z 205 mi16?
znawca nie jestem ale czy .... planowana glowica jest przed wymiana? dokrecone z odpow. momentem ... moze dorwij mechanika, ktory robi tylko PUGI, jak moj z ASO.moralez pisze:a probowlas odkrecic srube ktora przechodzi przez dolna poduszke silnika i przechylac silnik ?
co do pozbycia sie samochodu to moj podobnie probuje mnie wykonczyc, ostatnio znow cos sie dzieje z uszczelka pod glowica(do wszelkiej masci przesmiewcow mechanika tj mnie dodam, ze czy to ja zakladam uszczelke czy ktos inny to i tak mam przygody)
takze nie przejmuj sie to jest po prostu peugeot
stworzony byc naprawiac![]()
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.