Strona 1 z 4
Remont XU9JA, pilne...
: 22 lip wt, 2008 11:48 am
autor: arekgr
Witam
Na Forum są tematy o remontach GTi

Ale ja potrzebuję pewnej nietypowej informacji: czy jest jakaś określona wartość luzu tłoka w tulei? Mianowicie, wydaje mi się, że u mnie jest za duży luz... Fakt, tłok pewnie rozszerza się wraz ze wzrostem temp, ale to wygląda tak nienaturalnie dużo...
Druga sprawa: jak odczytać z tłoka, który to szlif, jakie pierścienie trzeba? Na moich można znaleźć literę "B", to ma mi podpowiedzieć? Jak ktoś wie, to proszę o konkretną odp
I jeszcze szukam sklepu, gdzie można takie pierścienie dostać, raczej za "ludzkie" pieniądze...
A właśnie, aby ustawić luzy zaworowe, zmienia się te małe płyteczki?
BTW: ależ ja mam elegancki wałek rozrządu

Wszystkie krzywki po 47,7-47,9

Chyba dobrze?
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 22 lip wt, 2008 5:21 pm
autor: palpio
Jaki szlif ?
W tych silnikach nie robi się szlifu ( co najwyżej wału)tymbardziej tłoka wymienia się tuleje jesłi są juz bardzo rozdęte lub obraca się je o 180 stopni
Komplet pierścieni na baniak to jakieś 60 zł
Tak do luzów zaworowych zmienia sie płytki
Wałek ok
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 22 lip wt, 2008 5:29 pm
autor: arekgr
Mój genialny mechanik mi nagadał trochę bzdur... Już się dowiedziałem, że pierścienie tylko nominał. Oddałem dziś głowicę do wymiany uszczelniaczy, planowania, szlifu zaworów i ustawienia luzów. Czy cena max 200zł za to jest "dobra"?

Fakt, uszczelniacze sam kupiłem, Goetze całe 12zł
Dajcie link do jakiegoś dobrego sklepu internetowego z pierścieniami i żeby w nim też panewki korbowodowe były

Re: Remont XU9JA, pilne...
: 22 lip wt, 2008 7:32 pm
autor: d_ARC
Nowe tuleje to coś koło 80PLN/szt. Dopuszczalne zużycie gdzieś tak do 5-6 "setek". Zawieź komplet tłoki-tuleje do zakładu to sprawdza ci za free i powiedzą czy do czegoś się jeszcze to nadaje. Za kompletną regenerację głowicy 8V płaciłem 300-350PLN.
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 24 lip czw, 2008 8:48 pm
autor: arekgr
Ehh, mam spore progi na tulejach... Po jednym na każdej w tym samym miejscu... No i co tu robić? Zamówiłem pierścionki Goetze-a, no i teraz mam dylemat, czy to składać...
d_ARC, gdzie takie tanie tuleje można dostać?
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 24 lip czw, 2008 10:42 pm
autor: d_ARC
Jeśli tuleje są zbyt zużyte (rant wyraźnie wyczuwalny pod palcami) to nie ma sensu tego składać. Najlepiej niech specjalista przemierzy i będziesz maił pewność. Tuleje były dostępne w jakims sklepie internetowym, poszperaj na forum na pewno było kilka razy. W sumie to mam nawet jakieś w niezłym stanie z mojego GTI, ale musiałbym zawieźć do speca.
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 28 lip pn, 2008 11:39 pm
autor: arekgr
Czas na lekkie podsumowanie. Podam trochę cen dla zainteresowanych...
Tuleje - 260zł (4szt Goetze)
Pierścienie - 168zł (4szt Goetze)
Uszczelka pod głowicę - 71zł (Goetze)
Uszczelka kol. ssącego - ~3zł
Pasek rozrządu - 37zł (Continental)
Głowica - wymienione wszystkie prowadnice zaworów, uszczelniacze, ustawione luzy, wszystko wyczyszczone, splanowanie o 0,3mm (wżery...):
Planowanie - 70zł (drogo... 50zł samo planowanie, 20zł transport)
Prowadnice - 56zł
Uszczelniacze - 12zł (Goetze)
Robocizna - 150zł
Jak na razie 815zł. Jeszcze muszę kupić napinacz, dwa filtry oleju, jakieś pewnie 8l oleju, chłodnicę Dynagel-em zaleję. Świeczki mam tygodniowe.
Panowie, jeszcze jedna sprawa... Chcę zastąpić przepływomierz jednym rezystorem, o takiej wartości aby odpalać samochód na benzynie w celu podgrzania i przełączenia na gaz. Chodzi mi o to aby to "emulowało" przepływke i dawało powiedzmy 1500rpm. Jakieś pomysły?
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 28 lip pn, 2008 11:43 pm
autor: Banita
arekgr pisze:Chcę zastąpić przepływomierz jednym rezystorem, o takiej wartości aby odpalać samochód na benzynie w celu podgrzania i przełączenia na gaz. Chodzi mi o to aby to "emulowało" przepływke i dawało powiedzmy 1500rpm. Jakieś pomysły?
Ile masz pinow w przeplywce a ile w rezystorze?

Re: Remont XU9JA, pilne...
: 29 lip wt, 2008 9:42 am
autor: Para
Ja tutaj za takie ceny to bym najwyzej olej wymienil

CHCE DO POLSKI !!!!
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 29 lip wt, 2008 10:40 am
autor: arekgr
Banita, czy Ty aby się nie nabijasz?

Nie mam przepływki tu przed sobą, ale mam pewnie tak jak Ty 5 pinów
Wiadomo, rezystor zwykle ma dwa "końce". Nie mówię, że jednym rezystorkiem to da się zrobić. Ale w końcu przepływka współpracuje z kompem za pomocą oporu

Co mi z Pb, LPG na Blos-ie już przed remontem dawało radę, a mój przepływomierz przeszedł wybuch (u poprzedniego właściciela), był rozbierany, widać, że ścieżki powycierane itp...
Para, ale Ty pewnie zarabiasz więcej niż ja
Gdzie dostać za rozsądne pieniądze napinacz paska?
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 29 lip wt, 2008 4:40 pm
autor: Banita
Sciezki sciezkami, ale masz tam tez czujnik temp powietrza. Dosc wazny w jetronicu. Moim zdaniem zabawa w to skonczy sie tylko:
'Nie odpala co zrobic?'
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 29 lip wt, 2008 6:12 pm
autor: Archer
ech żeby tak dało sie za taką cene kupić tuleje do mi16
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 29 lip wt, 2008 7:55 pm
autor: palpio
wymień jeszcze pompę wody bedzie spokój
A tak wogóle to jakieś tanie te części u Ciebie
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 29 lip wt, 2008 8:26 pm
autor: arekgr
Może wymienię tę pompę... Ufff, strasznie narasta tych kosztów. Ale silnik igiełka będzie

A ile coś takiego powinienem docierać? 1tys km?
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 30 lip śr, 2008 8:25 am
autor: Fox
Archer: Tuleje do mi16 mi zrobili w Autoszlifie na wymiar pod moje tłoki. Nie pamiętam już ile to wyszło, ale nie były to duże pieniądze. Coś koło 120zł za sztukę chyba.
Co do dopuszczalnych luzów to powiedzieli mi że tak do 10 setek nie jest źle. Jak robisz szlif głowicy to warto też zrobić szlif bloku silnika żeby była pewność że uszczelka będzie dobrze trzymać