Strona 1 z 1
					
				Róznice pomiędzy korbowodami z XU9 a XU10J4
				: 23 lut śr, 2011 10:25 am
				autor: 2mouse
				Jak w temacie, interesują mnie różnice w wymiarach, masie, możliwości wymiennego stosowania... 
A chodzi o użycie kutych korbowodów od XU10J4 do XU9JAZ, ew. XU9J1. U Niemców te pierwsze zdecydowanie mają sympatyczniejszą cenę 

 
			 
			
					
				Re: Róznice pomiędzy korbowodami z XU9 a XU10J4
				: 23 lut śr, 2011 11:29 pm
				autor: Kamkiler
				Przede wszystkim ważny jest wymiar panewek i swarznia ,później długość korbowodu .Jadąc z uszczelniaczami do szlifierzy mogę się tego dowiedzieć .
W XU10J4 Średnica swożnia 22 mm. Długość korbowodu 152 mm
			 
			
					
				Re: Róznice pomiędzy korbowodami z XU9 a XU10J4
				: 16 maja pn, 2011 9:19 pm
				autor: 2mouse
				Porządkując stare sprawy mogę podać że nie idzie podmienić. JAZ, JA i J1 to 147mm
			 
			
					
				Re: Róznice pomiędzy korbowodami z XU9 a XU10J4
				: 17 maja wt, 2011 11:13 pm
				autor: marcinpug
				Powiem tak : nie ma sensu ruszać korbowodów , lepiej skupić (kasę ) na głowicy i wyważeniu silnika . Spokojnie można uzyskać 150KM na seryjnym wydechu .
			 
			
					
				Re: Róznice pomiędzy korbowodami z XU9 a XU10J4
				: 18 maja śr, 2011 6:50 am
				autor: 2mouse
				I do tego dążę. Mówiąc o wyważeniu myślisz o kompletach tłok-korbowód i wał-koło-docisk? U nas jest tak, że pary tłoków z korbowodami (jeden w górze, drugi w dole) mają masę identyczną ~1g, natomiast pomiędzy kompletami - 20g, reszta jest wyważona, a z koła jest zdjęte coś z 1,5 kg. Z wydechu tylko kolektor jest wygładzony, reszta jest do wymiany i będzie z nierdzewki. Waham się pomiędzy układem A-grupowym a N-grupowym, ale nikt nie był w stanie mi powiedzieć jakie w praktyce są różnice... Jednym słowem czy warto mieć głośniejszy czy nieco tańszy i pasujący do ory kolektora...  

 
			 
			
					
				Re: Róznice pomiędzy korbowodami z XU9 a XU10J4
				: 18 maja śr, 2011 10:20 pm
				autor: marcinpug
				homologacja A-grupy nie zezwala na wymianę kolektora wydechowego na rurowy .
			 
			
					
				Re: Róznice pomiędzy korbowodami z XU9 a XU10J4
				: 18 maja śr, 2011 10:25 pm
				autor: 2mouse
				marcinpug pisze:homologacja A-grupy nie zezwala na wymianę kolektora wydechowego na rurowy .
Czyli w 205 jest tożsamy z N-grupowym???...
 
			 
			
					
				Re: Róznice pomiędzy korbowodami z XU9 a XU10J4
				: 18 maja śr, 2011 10:28 pm
				autor: Marin205
				a jakie są orientacyjne  koszty wyważania?
			 
			
					
				Re: Róznice pomiędzy korbowodami z XU9 a XU10J4
				: 18 maja śr, 2011 10:37 pm
				autor: 2mouse
				Marin205 pisze:a jakie są orientacyjne  koszty wyważania?
Nie powiem Ci. Zestaw koło(nominał z XU9J1)-sprzęgło(Sachs)-docisk(Valeo, od Mi16) był robiony u znanego warszawskiego speca od sprzęgieł, p. Radzikowskiego, na ul. Burakowskiej 4. Szlif nowej bieżni o średnicy 215 mm (stąd mniejsza waga 

 ), wymiana okładzin w spieku i wyważanie całości kosztowało bodaj 350,- PLN. Mam wrażenie, że szlif i odchudzenie koła dostałem w bonusie  
