Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem

Post autor: 2mouse »

Problem wygląda tak. Padł moduł zapłonowy. Bosch 0 227 100 123 z dopiskiem MTR01 i numerkiem drobnym drukiem 080, 6 pinów, made in Germany.
Został kupiony nowy fabrycznie, wg kilku katalogów sprawdzany i krosowany Bosch 0 227 100 123 z dopiskiem MTR01, Made in USA. Ponoć wyłącznie taki obecnie jest dostępny.
Różnice? Numerek petitem 250 i 7 pinów zamiast 6.

Efekty? Na pozór żadnych różnic, do osiągnięcia 4200 obr/min, kiedy następuje ostre wachlowanie wskazówką obrotomierza i zapłon potrafi czknąć (wygląda to tak, jakby wypadły po kolei wszystkie cylindry). Wachluje tak do 5000 i się wszystko uspokaja, to znaczy ciągnie jak trzeba. Podczas wachlowania ciągnie mułowato.

Wydaje mi się, że problem jest w tym 7 pinie. Zmasowany (co pierwsze przychodzi na myśl) blokuje zapłon i silnik nie odpala.

Nie mogę nigdzie znaleźć opisu wyjść wersji 7 pinowej. 6 pinów znam już dobrze. Czy ktoś wie czym się one różnią?...
W sumie jak kupiłem nowy moduł, to wolałbym na nim jeździć, a nie na wykopanej używce, która nota bene działa idealnie... :twisted:
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem

Post autor: borek_wpr »

Symbol - MTR01 to typ modułu zapłonowego.
Numer - 0 227 100 123 to jego wykonanie
Tu jest opis dla modułu sześcio pinowego
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1681875.html
A tutaj znajdziesz opisy poszczególnych pinów.
http://www.hueco.com -wybrać j.angielski i katalog online.
Nie opisane okno >rozwiń i zaznacz z listy - Ignition Module.
Dalej postępuj jak prowadzi przewodnik.
Poszczególne piny modułu są opisane.
Można w necie znaleźć katalog w PDF-ie
Trochę ciężko się połapać bo po niemiecku lecz jest Peugeot 205 str 166( wybrać model) a następnie podane są strony dla aparatu zapłonowego>modułu>cewki
Może to coś Ci pomoże.

Znalazłem jeszcze coś takiego + opisy
http://www.motoneo.pl/t/z1/BERZM%20001
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem

Post autor: 2mouse »

Dzięki, ale 6 pinów to mam z kilku źródeł opisane....
7 pinów jest problemem.
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem

Post autor: borek_wpr »

Patrząc na katalog <HUECO> to prawie to samo.
138001.jpg
138002.jpg
Jedyna różnica to z pierwszego pinu brany sygnał obrotów.
Na mój gust to G o i G + to to samo co G - i G + -> napięcie podawane z cewki wzbudzającej/aparat zapłonowy.
Pozostałe sygnały to ,+zasilania ,dwa Minusy/Masy, cewka zapłonowa .
Ale może się mylę.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem

Post autor: 2mouse »

No toś wygrzebał... Dzięki... To by wyjaśniało sytuację :)
Jednym słowem, ten drugi będzie działał z Motronikiem :D
Teraz problem brzmi: Jak zasymulować sygnał czujnika Halla? Bez wymiany koła zamachowego i obudowy skrzyni? :D
Przychodzi mi do głowy licznik impulsów podłączony do wyjścia do cewki i sygnał przez przekaźnik i diodę zenera co któryś impuls.... Zmasować się nie da, bo nie odpala w takim położeniu... :-?
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem

Post autor: borek_wpr »

Puki co nie mam pomysłu jak to podłączyć :N
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem

Post autor: borek_wpr »

http://www.wegasklep.pl/Modul-zaplonowy ... tml?page=1
Z opisu -zastosowanie do pojazdów- wygląda że jest wszystko poprawnie.
Jak sprawdzić moduł masz opisane wyżej w linku ELEKTRODY.
Wydaje mi się że problem tkwi w sterowaniu dopływem powietrza.
Skoro ładnie kręci do 4200 obr/min a następnie od 5000 obr/min
to może zalewa świece - stąd wahania obrotów.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem

Post autor: 2mouse »

borek_wpr pisze:http://www.wegasklep.pl/Modul-zaplonowy ... tml?page=1
Z opisu -zastosowanie do pojazdów- wygląda że jest wszystko poprawnie.
No właśnie dlatego się nabrałem... :lol:
A na podstawie zebranych informacji wynika że wersja 6 pinowa jest do układu wtryskowego Jetronic (bez czujnika Halla), a 7 pinowa do Motronica, czyli z czujnikiem Halla. I w żadnym cholernym katalogu nawet słowem nic nie ma na ten temat. Co więcej, dla Bosch Polska też jest to zaskoczenie... :lol: 8)7
Różnice pomiędzy modułami to tylko symbol petitem 080 vs 250 i kraj pochodzenia :lol:

Co do wątpliwości o sprawności technicznej sprawdzanych modułów, to było ich sprawdzanych tak wiele, że można niesprawność wykluczyć. Będę miał jeszcze jeden amerykański, to zobaczymy raz jeszcze... Ale raczej wątpię, żeby się coś zmieniło.

Najprościej jest oczywiście przeboleć te 150 PLN, ale szlag mnie trafia, że muszę coś kupować jeszcze raz z powodu burdlu w katalogach. Dlatego zastanawiam się jak emulować ten czujnik Halla... :mrgreen:
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem

Post autor: Orfister »

mam dla Ciebie ten moduł .. sprawdź MMS ;-)
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem

Post autor: TO-MI »

w jetronicu też masz Halla tylko w aparacie zapłonowym i z aparatu kabelkiem do modułu
a w motronicu powinien komp dawać sygnał na moduł a czujnik Halla z wału daje sygnał do kompa
ja zmieniałem taki z moduł(6 pinów) z jetronica do motronica i pasi P&P
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem

Post autor: 2mouse »

TO-MI pisze:w jetronicu też masz Halla tylko w aparacie zapłonowym i z aparatu kabelkiem do modułu
a w motronicu powinien komp dawać sygnał na moduł a czujnik Halla z wału daje sygnał do kompa
Czyli w 7 pinowym sygnał jest z kompa? To guzik zrobię... :N
TO-MI pisze:ja zmieniałem taki z moduł(6 pinów) z jetronica do motronica i pasi P&P
No tak, a tu w drugą stronę... Wrrrr

Chce kto praktycznie nowy moduł do Motronica? :?
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem

Post autor: TO-MI »

ja tam na 7-mym pinie na fotce wyżej widze jakieś RPM out/TD (czyżby do diesla tylko po co moduł 8)7 ) więc nie koniecznie musi być podłączony :wink:
jakby nowsza ewolucja więc nie powinno to stanowić problemu
czy to motronic czy jetronic w użyciu są te same piny :Y
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem

Post autor: 2mouse »

TO-MI pisze:jakby nowsza ewolucja więc nie powinno to stanowić problemu
Ale w wiązce do Motronica jest kabelek do tego 7 pinu a w Jetronic'owej nie. Poza tym wspomniane przeze mnie w pierwszym poście problemy występują wyłącznie przy module w wersji 7 pinowej. Więc to nie bardzo P&P...
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem

Post autor: Banita »

2mouse pisze:Ale w wiązce do Motronica jest kabelek do tego 7 pinu
Utnij :P
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem

Post autor: 2mouse »

Banita pisze:Utnij :P
Ehe. :x
Wiesz, ile się już nawalczyłem z podobnym podejściem u poprzednich właścicieli Pchełki?... 8)7
ODPOWIEDZ