Strona 1 z 2
Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem
: 25 paź wt, 2011 4:16 pm
autor: 2mouse
Problem wygląda tak. Padł moduł zapłonowy. Bosch 0 227 100 123 z dopiskiem MTR01 i numerkiem drobnym drukiem 080, 6 pinów, made in Germany.
Został kupiony nowy fabrycznie, wg kilku katalogów sprawdzany i krosowany Bosch 0 227 100 123 z dopiskiem MTR01, Made in USA. Ponoć wyłącznie taki obecnie jest dostępny.
Różnice? Numerek petitem 250 i 7 pinów zamiast 6.
Efekty? Na pozór żadnych różnic, do osiągnięcia 4200 obr/min, kiedy następuje ostre wachlowanie wskazówką obrotomierza i zapłon potrafi czknąć (wygląda to tak, jakby wypadły po kolei wszystkie cylindry). Wachluje tak do 5000 i się wszystko uspokaja, to znaczy ciągnie jak trzeba. Podczas wachlowania ciągnie mułowato.
Wydaje mi się, że problem jest w tym 7 pinie. Zmasowany (co pierwsze przychodzi na myśl) blokuje zapłon i silnik nie odpala.
Nie mogę nigdzie znaleźć opisu wyjść wersji 7 pinowej. 6 pinów znam już dobrze. Czy ktoś wie czym się one różnią?...
W sumie jak kupiłem nowy moduł, to wolałbym na nim jeździć, a nie na wykopanej używce, która nota bene działa idealnie...

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem
: 26 paź śr, 2011 11:31 am
autor: borek_wpr
Symbol - MTR01 to typ modułu zapłonowego.
Numer - 0 227 100 123 to jego wykonanie
Tu jest opis dla modułu sześcio pinowego
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1681875.html
A tutaj znajdziesz opisy poszczególnych pinów.
http://www.hueco.com -wybrać j.angielski i katalog online.
Nie opisane okno >rozwiń i zaznacz z listy - Ignition Module.
Dalej postępuj jak prowadzi przewodnik.
Poszczególne piny modułu są opisane.
Można w necie znaleźć katalog w PDF-ie
Trochę ciężko się połapać bo po niemiecku lecz jest Peugeot 205 str 166( wybrać model) a następnie podane są strony dla aparatu zapłonowego>modułu>cewki
Może to coś Ci pomoże.
Znalazłem jeszcze coś takiego + opisy
http://www.motoneo.pl/t/z1/BERZM%20001
Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem
: 26 paź śr, 2011 1:19 pm
autor: 2mouse
Dzięki, ale 6 pinów to mam z kilku źródeł opisane....
7 pinów jest problemem.
Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem
: 26 paź śr, 2011 4:30 pm
autor: borek_wpr
Patrząc na katalog <HUECO> to prawie to samo.
Jedyna różnica to z pierwszego pinu brany sygnał obrotów.
Na mój gust to G o i G + to to samo co G - i G + -> napięcie podawane z cewki wzbudzającej/aparat zapłonowy.
Pozostałe sygnały to ,+zasilania ,dwa Minusy/Masy, cewka zapłonowa .
Ale może się mylę.
Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem
: 26 paź śr, 2011 6:05 pm
autor: 2mouse
No toś wygrzebał... Dzięki... To by wyjaśniało sytuację
Jednym słowem, ten drugi będzie działał z Motronikiem
Teraz problem brzmi: Jak zasymulować sygnał czujnika Halla? Bez wymiany koła zamachowego i obudowy skrzyni?
Przychodzi mi do głowy licznik impulsów podłączony do wyjścia do cewki i sygnał przez przekaźnik i diodę zenera co któryś impuls.... Zmasować się nie da, bo nie odpala w takim położeniu...

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem
: 26 paź śr, 2011 6:41 pm
autor: borek_wpr
Puki co nie mam pomysłu jak to podłączyć

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem
: 27 paź czw, 2011 9:25 am
autor: borek_wpr
http://www.wegasklep.pl/Modul-zaplonowy ... tml?page=1
Z opisu -zastosowanie do pojazdów- wygląda że jest wszystko poprawnie.
Jak sprawdzić moduł masz opisane wyżej w linku ELEKTRODY.
Wydaje mi się że problem tkwi w sterowaniu dopływem powietrza.
Skoro ładnie kręci do 4200 obr/min a następnie od 5000 obr/min
to może zalewa świece - stąd wahania obrotów.
Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem
: 27 paź czw, 2011 9:55 am
autor: 2mouse
No właśnie dlatego się nabrałem...
A na podstawie zebranych informacji wynika że wersja 6 pinowa jest do układu wtryskowego Jetronic (bez czujnika Halla), a 7 pinowa do Motronica, czyli z czujnikiem Halla. I w żadnym cholernym katalogu nawet słowem nic nie ma na ten temat. Co więcej, dla Bosch Polska też jest to zaskoczenie...
Różnice pomiędzy modułami to tylko symbol petitem 080 vs 250 i kraj pochodzenia
Co do wątpliwości o sprawności technicznej sprawdzanych modułów, to było ich sprawdzanych tak wiele, że można niesprawność wykluczyć. Będę miał jeszcze jeden amerykański, to zobaczymy raz jeszcze... Ale raczej wątpię, żeby się coś zmieniło.
Najprościej jest oczywiście przeboleć te 150 PLN, ale szlag mnie trafia, że muszę coś kupować jeszcze raz z powodu burdlu w katalogach. Dlatego zastanawiam się jak emulować ten czujnik Halla...

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem
: 27 paź czw, 2011 10:28 am
autor: Orfister
mam dla Ciebie ten moduł .. sprawdź MMS

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem
: 27 paź czw, 2011 9:29 pm
autor: TO-MI
w jetronicu też masz Halla tylko w aparacie zapłonowym i z aparatu kabelkiem do modułu
a w motronicu powinien komp dawać sygnał na moduł a czujnik Halla z wału daje sygnał do kompa
ja zmieniałem taki z moduł(6 pinów) z jetronica do motronica i pasi P&P
Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem
: 27 paź czw, 2011 10:03 pm
autor: 2mouse
TO-MI pisze:w jetronicu też masz Halla tylko w aparacie zapłonowym i z aparatu kabelkiem do modułu
a w motronicu powinien komp dawać sygnał na moduł a czujnik Halla z wału daje sygnał do kompa
Czyli w 7 pinowym sygnał jest z kompa? To guzik zrobię...
TO-MI pisze:ja zmieniałem taki z moduł(6 pinów) z jetronica do motronica i pasi P&P
No tak, a tu w drugą stronę... Wrrrr
Chce kto praktycznie nowy moduł do Motronica?

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem
: 27 paź czw, 2011 11:09 pm
autor: TO-MI
ja tam na 7-mym pinie na fotce wyżej widze jakieś RPM out/TD (czyżby do diesla tylko po co moduł

) więc nie koniecznie musi być podłączony
jakby nowsza ewolucja więc nie powinno to stanowić problemu
czy to motronic czy jetronic w użyciu są te same piny

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem
: 27 paź czw, 2011 11:37 pm
autor: 2mouse
TO-MI pisze:jakby nowsza ewolucja więc nie powinno to stanowić problemu
Ale w wiązce do Motronica jest kabelek do tego 7 pinu a w Jetronic'owej nie. Poza tym wspomniane przeze mnie w pierwszym poście problemy występują wyłącznie przy module w wersji 7 pinowej. Więc to nie bardzo P&P...
Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem
: 28 paź pt, 2011 9:31 am
autor: Banita
2mouse pisze:Ale w wiązce do Motronica jest kabelek do tego 7 pinu
Utnij

Re: Moduł zapłonowy Bosch 0 227 100 123 i problem
: 28 paź pt, 2011 10:04 am
autor: 2mouse
Banita pisze:Utnij

Ehe.
Wiesz, ile się już nawalczyłem z podobnym podejściem u poprzednich właścicieli Pchełki?...
