Tuning głowicy 16V?

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
Młody
Junior
Posty: 199
Rejestracja: 09 paź wt, 2007 7:53 pm
Posiadany PUG: 405
Numer Gadu-gadu: 1947816
Lokalizacja: Gdynia

Tuning głowicy 16V?

Post autor: Młody »

W zasadzie to taki luźny temat ale.
Mam luźną głowicę i co można z nią zrobić, by odczuć np wzrost mocy, momentu? Czy macie jakieś doświadczenia, dane, informacje co mozna zrobić? Są różne opinie, i rózne szkoły, a co Wy myślicie?
Oczywiście mówimy o standardowym silniku, bez specjalnych zmian, no może ew większa średnica wydechu. Reszta pod serie.
Proszę nie piszcie czy chce uzyskać 20km mocy itp, chodzi po prostu o przygotowanie głowicy która kiedyś może się przydać...

Pzdr Młody
Obrazek
Awatar użytkownika
damian0550
Nowicjusz
Posty: 85
Rejestracja: 20 lis ndz, 2011 12:08 pm
Posiadany PUG: 205 GTI (XU9JA)
Numer Gadu-gadu: 7608356
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Tuning głowicy 16V?

Post autor: damian0550 »

http://www.garbiarnia.com/index2.php?op ... df=1&id=91 znalazłem takie coś, będę napewno robił to w swoim Gti 8v, czas pokazę czy coś to da, narazie zbieram potrzebne informacje by później pójśc z grubej rury z pracami 8)
Jeśli czasami spotkamy się z nim na ulicy, to podziwiajmy go i bezwzględnie nie próbujmy się ścigać, a wpatrując się w tylne światła znikającego Peugeota 205 GTI, pomyślmy, że to wspaniały kawałek historii motoryzacji.
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Tuning głowicy 16V?

Post autor: kubas »

Polecam oddać do profejsonalnego warsztatu na taki zabieg :)
Awatar użytkownika
damian0550
Nowicjusz
Posty: 85
Rejestracja: 20 lis ndz, 2011 12:08 pm
Posiadany PUG: 205 GTI (XU9JA)
Numer Gadu-gadu: 7608356
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Tuning głowicy 16V?

Post autor: damian0550 »

kubas pisze:Polecam oddać do profejsonalnego warsztatu na taki zabieg :)
ja pobawię się sam :) żmudna i czasochłonna praca,efekty napewno będą na forum w postaci opisu i fotek . :W
Jeśli czasami spotkamy się z nim na ulicy, to podziwiajmy go i bezwzględnie nie próbujmy się ścigać, a wpatrując się w tylne światła znikającego Peugeota 205 GTI, pomyślmy, że to wspaniały kawałek historii motoryzacji.
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: Tuning głowicy 16V?

Post autor: cienki »

Dremel, kamienie szlifierskie, frezy trzpieniowe i jazda. Ja swoja pierwsza głowice dłubałem dobre 5 lat temu. Jest wiele szkół. Jedni zalecają wycinane prowadnic zaworowych, inny żeby je robić w stożek. Sam musisz zadecydować. Ogólnie mógłbyś pisać jakieś spostrzeżenia na temat modyfikacji, możemy podyskutować.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
Awatar użytkownika
damian0550
Nowicjusz
Posty: 85
Rejestracja: 20 lis ndz, 2011 12:08 pm
Posiadany PUG: 205 GTI (XU9JA)
Numer Gadu-gadu: 7608356
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Tuning głowicy 16V?

Post autor: damian0550 »

cienki pisze: Jedni zalecają wycinane prowadnic zaworowych, inny żeby je robić w stożek. Sam musisz zadecydować. Ogólnie mógłbyś pisać jakieś spostrzeżenia na temat modyfikacji, możemy podyskutować.
Ja zostawiam prowadnicę od wydechowych-wiadomo bardziej się grzeją to niech będą chłodzone, za to ssące są chłodzone powietrzem zasysanym z zewnątrz przez silnik więc będą obcięte na równo z kanałem głowicy. Rozmawiałem z znajomym co prowadzi swój zakład z obróbką wałów i głowic od dobrych 20 lat, mówił: prowadnice wydechowe dla świętego spokoju zostawic. :)
Jeśli czasami spotkamy się z nim na ulicy, to podziwiajmy go i bezwzględnie nie próbujmy się ścigać, a wpatrując się w tylne światła znikającego Peugeota 205 GTI, pomyślmy, że to wspaniały kawałek historii motoryzacji.
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: Tuning głowicy 16V?

Post autor: cienki »

Jedni mówią że wycięcie prowadnic będzie powodowało pływanie zaworu ( jak wytniesz prowadnice i wsadzisz zawór będziesz wiedział o co chodzi ) i wybijanie szybkie gniazda zaworowego. Ja kręciłem swój silnik do 7500 i nic podobnego się nie działo. Pewnie zależy to w głównej mierze od użytego materiału na gniazdo.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
Awatar użytkownika
damian0550
Nowicjusz
Posty: 85
Rejestracja: 20 lis ndz, 2011 12:08 pm
Posiadany PUG: 205 GTI (XU9JA)
Numer Gadu-gadu: 7608356
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Tuning głowicy 16V?

Post autor: damian0550 »

Bedzie ciekawa i pomocna dyskusja na temat udoskonaleń głowicy,
cienki
myślę że jak i inni pomożecie jak będę nad swoją pracował. :?:
Jeśli czasami spotkamy się z nim na ulicy, to podziwiajmy go i bezwzględnie nie próbujmy się ścigać, a wpatrując się w tylne światła znikającego Peugeota 205 GTI, pomyślmy, że to wspaniały kawałek historii motoryzacji.
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: Tuning głowicy 16V?

Post autor: cienki »

JA ciągle zastanawiam się czy wsadzać miga i dłubać głowice 16V czy robić głowice 8V w obecnym motorze. Jakby nie było też będę grzebał jakąś głowice.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
Awatar użytkownika
damian0550
Nowicjusz
Posty: 85
Rejestracja: 20 lis ndz, 2011 12:08 pm
Posiadany PUG: 205 GTI (XU9JA)
Numer Gadu-gadu: 7608356
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Tuning głowicy 16V?

Post autor: damian0550 »

Ja mam znów pomysł czy by "czapki" od MI16 nie położyc zamiast 8V, pomyślę jeszcze nad tym,ponoc jest to do zrobienia.Posiadam 2 głowice 8 V (jedna na silniku aktualnie), po pieniądzach mam do kupienia znów głowicę od 16v , będę najwyżej grzebał przy 8 i 16 V.Zobaczymy co czas pokaże, :wink:
Jeśli czasami spotkamy się z nim na ulicy, to podziwiajmy go i bezwzględnie nie próbujmy się ścigać, a wpatrując się w tylne światła znikającego Peugeota 205 GTI, pomyślmy, że to wspaniały kawałek historii motoryzacji.
PiotrDiesel
Junior
Posty: 299
Rejestracja: 29 sty czw, 2009 8:11 pm
Posiadany PUG: GRD i GTD
Numer Gadu-gadu: 296692
Lokalizacja: Dąbrówki Łańcut Podkarpacie

Re: Tuning głowicy 16V?

Post autor: PiotrDiesel »

Polerowanie kanałów ssących i wydechowych w głowicy oraz kolektora ssącego pomaga (wpływa na osiągi silnika) wtedy gdy gniazda zaworowe i zawory są wyszlifowane i dotarte Prowadnic zaworowych bym nieskracał Wcale niew pływa to na moc silnika a im krótrza tym szybciej ulegnie zużyciu głowica (np Audi VW Skoda maja prowadnice długości 30mm-36mm francuzy 45-50mm a japończyki,Tiry, ciągniki rolnicze powyrzej 50mm 60-70standart i ile takie silniki wytrzymują przebiegu w dobrej kondycji głowicy) W swoich dieselkach mam tak obrobione głowice Trzeba poświęcić kilka dni żeby efekt był z powieżchni chropomatej na gładka i błyszczącą
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: Tuning głowicy 16V?

Post autor: cienki »

damian0550 pisze:Ja mam znów pomysł czy by "czapki" od MI16 nie położyc zamiast 8V, pomyślę jeszcze nad tym,ponoc jest to do zrobienia.Posiadam 2 głowice 8 V (jedna na silniku aktualnie), po pieniądzach mam do kupienia znów głowicę od 16v , będę najwyżej grzebał przy 8 i 16 V.Zobaczymy co czas pokaże, :wink:
Zastanawiałem się nad położeniem głowy z mi16 na blok z 8. Tylko jedno ale:
nie chodzi mi o kolektory bo to jest temat szybki do przeskoczenia, ale o napinacz.
W 8 V mamy napinacz i pompę wody w 16 w napinacz, pompę wody i rolkę prowadzącą.
Tak myślę nie miałem 16 v w rękach. Tak jest ktoś potwierdzi ??
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: Tuning głowicy 16V?

Post autor: cienki »

PiotrDiesel pisze:Polerowanie kanałów ssących i wydechowych w głowicy oraz kolektora ssącego pomaga (wpływa na osiągi silnika) wtedy gdy gniazda zaworowe i zawory są wyszlifowane i dotarte Prowadnic zaworowych bym nieskracał Wcale niew pływa to na moc silnika a im krótrza tym szybciej ulegnie zużyciu głowica (np Audi VW Skoda maja prowadnice długości 30mm-36mm francuzy 45-50mm a japończyki,Tiry, ciągniki rolnicze powyrzej 50mm 60-70standart i ile takie silniki wytrzymują przebiegu w dobrej kondycji głowicy) W swoich dieselkach mam tak obrobione głowice Trzeba poświęcić kilka dni żeby efekt był z powieżchni chropomatej na gładka i błyszczącą
Jeżeli uważasz że wycięcie prowadnicy nic nie zmieni to jesteś w błędzie. Zwiększa się światło w kanale a tym samym, zmniejszają się opory przepływu. Można do tego dołożyć podcięcie zaworu i jest cud, miód i malina. Byle się grzybek zaworowy nie udupcył.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tuning głowicy 16V?

Post autor: levis »

Q. Will a Mi16 cylinderhead bolt on to a standard gti engine block, and what will i have to change if it will work.
A. The mi16 head will bolt straight on to an 8v block (alloy/wet liner), but the oil and waterways do not match up. If you are building an engine this way to get around racing regs then that is fine - you can have the parts bespoke machined. However, this is not economical for a road conversion when you can simply drop in a complete mi16.
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: Tuning głowicy 16V?

Post autor: cienki »

Ma ktoś zdjęcia jak wygląda głowica 16v a jak 8 V od spodu ??
Levis skąd to jest wydarte ?? Jest jakaś dłuższa dywagacja na ten temat ??
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
ODPOWIEDZ