Tuning głowicy 16V?
- Młody
- Junior
- Posty: 199
- Rejestracja: 09 paź wt, 2007 7:53 pm
- Posiadany PUG: 405
- Numer Gadu-gadu: 1947816
- Lokalizacja: Gdynia
Tuning głowicy 16V?
W zasadzie to taki luźny temat ale.
Mam luźną głowicę i co można z nią zrobić, by odczuć np wzrost mocy, momentu? Czy macie jakieś doświadczenia, dane, informacje co mozna zrobić? Są różne opinie, i rózne szkoły, a co Wy myślicie?
Oczywiście mówimy o standardowym silniku, bez specjalnych zmian, no może ew większa średnica wydechu. Reszta pod serie.
Proszę nie piszcie czy chce uzyskać 20km mocy itp, chodzi po prostu o przygotowanie głowicy która kiedyś może się przydać...
Pzdr Młody
Mam luźną głowicę i co można z nią zrobić, by odczuć np wzrost mocy, momentu? Czy macie jakieś doświadczenia, dane, informacje co mozna zrobić? Są różne opinie, i rózne szkoły, a co Wy myślicie?
Oczywiście mówimy o standardowym silniku, bez specjalnych zmian, no może ew większa średnica wydechu. Reszta pod serie.
Proszę nie piszcie czy chce uzyskać 20km mocy itp, chodzi po prostu o przygotowanie głowicy która kiedyś może się przydać...
Pzdr Młody
- damian0550
- Nowicjusz
- Posty: 85
- Rejestracja: 20 lis ndz, 2011 12:08 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI (XU9JA)
- Numer Gadu-gadu: 7608356
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Tuning głowicy 16V?
http://www.garbiarnia.com/index2.php?op ... df=1&id=91 znalazłem takie coś, będę napewno robił to w swoim Gti 8v, czas pokazę czy coś to da, narazie zbieram potrzebne informacje by później pójśc z grubej rury z pracami
Jeśli czasami spotkamy się z nim na ulicy, to podziwiajmy go i bezwzględnie nie próbujmy się ścigać, a wpatrując się w tylne światła znikającego Peugeota 205 GTI, pomyślmy, że to wspaniały kawałek historii motoryzacji.
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Tuning głowicy 16V?
Polecam oddać do profejsonalnego warsztatu na taki zabieg
- damian0550
- Nowicjusz
- Posty: 85
- Rejestracja: 20 lis ndz, 2011 12:08 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI (XU9JA)
- Numer Gadu-gadu: 7608356
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Tuning głowicy 16V?
ja pobawię się sam żmudna i czasochłonna praca,efekty napewno będą na forum w postaci opisu i fotek .kubas pisze:Polecam oddać do profejsonalnego warsztatu na taki zabieg
Jeśli czasami spotkamy się z nim na ulicy, to podziwiajmy go i bezwzględnie nie próbujmy się ścigać, a wpatrując się w tylne światła znikającego Peugeota 205 GTI, pomyślmy, że to wspaniały kawałek historii motoryzacji.
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: Tuning głowicy 16V?
Dremel, kamienie szlifierskie, frezy trzpieniowe i jazda. Ja swoja pierwsza głowice dłubałem dobre 5 lat temu. Jest wiele szkół. Jedni zalecają wycinane prowadnic zaworowych, inny żeby je robić w stożek. Sam musisz zadecydować. Ogólnie mógłbyś pisać jakieś spostrzeżenia na temat modyfikacji, możemy podyskutować.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
- damian0550
- Nowicjusz
- Posty: 85
- Rejestracja: 20 lis ndz, 2011 12:08 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI (XU9JA)
- Numer Gadu-gadu: 7608356
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Tuning głowicy 16V?
Ja zostawiam prowadnicę od wydechowych-wiadomo bardziej się grzeją to niech będą chłodzone, za to ssące są chłodzone powietrzem zasysanym z zewnątrz przez silnik więc będą obcięte na równo z kanałem głowicy. Rozmawiałem z znajomym co prowadzi swój zakład z obróbką wałów i głowic od dobrych 20 lat, mówił: prowadnice wydechowe dla świętego spokoju zostawic.cienki pisze: Jedni zalecają wycinane prowadnic zaworowych, inny żeby je robić w stożek. Sam musisz zadecydować. Ogólnie mógłbyś pisać jakieś spostrzeżenia na temat modyfikacji, możemy podyskutować.
Jeśli czasami spotkamy się z nim na ulicy, to podziwiajmy go i bezwzględnie nie próbujmy się ścigać, a wpatrując się w tylne światła znikającego Peugeota 205 GTI, pomyślmy, że to wspaniały kawałek historii motoryzacji.
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: Tuning głowicy 16V?
Jedni mówią że wycięcie prowadnic będzie powodowało pływanie zaworu ( jak wytniesz prowadnice i wsadzisz zawór będziesz wiedział o co chodzi ) i wybijanie szybkie gniazda zaworowego. Ja kręciłem swój silnik do 7500 i nic podobnego się nie działo. Pewnie zależy to w głównej mierze od użytego materiału na gniazdo.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
- damian0550
- Nowicjusz
- Posty: 85
- Rejestracja: 20 lis ndz, 2011 12:08 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI (XU9JA)
- Numer Gadu-gadu: 7608356
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Tuning głowicy 16V?
Bedzie ciekawa i pomocna dyskusja na temat udoskonaleń głowicy,
myślę że jak i inni pomożecie jak będę nad swoją pracował.cienki
Jeśli czasami spotkamy się z nim na ulicy, to podziwiajmy go i bezwzględnie nie próbujmy się ścigać, a wpatrując się w tylne światła znikającego Peugeota 205 GTI, pomyślmy, że to wspaniały kawałek historii motoryzacji.
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: Tuning głowicy 16V?
JA ciągle zastanawiam się czy wsadzać miga i dłubać głowice 16V czy robić głowice 8V w obecnym motorze. Jakby nie było też będę grzebał jakąś głowice.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
- damian0550
- Nowicjusz
- Posty: 85
- Rejestracja: 20 lis ndz, 2011 12:08 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI (XU9JA)
- Numer Gadu-gadu: 7608356
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Tuning głowicy 16V?
Ja mam znów pomysł czy by "czapki" od MI16 nie położyc zamiast 8V, pomyślę jeszcze nad tym,ponoc jest to do zrobienia.Posiadam 2 głowice 8 V (jedna na silniku aktualnie), po pieniądzach mam do kupienia znów głowicę od 16v , będę najwyżej grzebał przy 8 i 16 V.Zobaczymy co czas pokaże,
Jeśli czasami spotkamy się z nim na ulicy, to podziwiajmy go i bezwzględnie nie próbujmy się ścigać, a wpatrując się w tylne światła znikającego Peugeota 205 GTI, pomyślmy, że to wspaniały kawałek historii motoryzacji.
-
- Junior
- Posty: 299
- Rejestracja: 29 sty czw, 2009 8:11 pm
- Posiadany PUG: GRD i GTD
- Numer Gadu-gadu: 296692
- Lokalizacja: Dąbrówki Łańcut Podkarpacie
Re: Tuning głowicy 16V?
Polerowanie kanałów ssących i wydechowych w głowicy oraz kolektora ssącego pomaga (wpływa na osiągi silnika) wtedy gdy gniazda zaworowe i zawory są wyszlifowane i dotarte Prowadnic zaworowych bym nieskracał Wcale niew pływa to na moc silnika a im krótrza tym szybciej ulegnie zużyciu głowica (np Audi VW Skoda maja prowadnice długości 30mm-36mm francuzy 45-50mm a japończyki,Tiry, ciągniki rolnicze powyrzej 50mm 60-70standart i ile takie silniki wytrzymują przebiegu w dobrej kondycji głowicy) W swoich dieselkach mam tak obrobione głowice Trzeba poświęcić kilka dni żeby efekt był z powieżchni chropomatej na gładka i błyszczącą
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: Tuning głowicy 16V?
Zastanawiałem się nad położeniem głowy z mi16 na blok z 8. Tylko jedno ale:damian0550 pisze:Ja mam znów pomysł czy by "czapki" od MI16 nie położyc zamiast 8V, pomyślę jeszcze nad tym,ponoc jest to do zrobienia.Posiadam 2 głowice 8 V (jedna na silniku aktualnie), po pieniądzach mam do kupienia znów głowicę od 16v , będę najwyżej grzebał przy 8 i 16 V.Zobaczymy co czas pokaże,
nie chodzi mi o kolektory bo to jest temat szybki do przeskoczenia, ale o napinacz.
W 8 V mamy napinacz i pompę wody w 16 w napinacz, pompę wody i rolkę prowadzącą.
Tak myślę nie miałem 16 v w rękach. Tak jest ktoś potwierdzi ??
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: Tuning głowicy 16V?
Jeżeli uważasz że wycięcie prowadnicy nic nie zmieni to jesteś w błędzie. Zwiększa się światło w kanale a tym samym, zmniejszają się opory przepływu. Można do tego dołożyć podcięcie zaworu i jest cud, miód i malina. Byle się grzybek zaworowy nie udupcył.PiotrDiesel pisze:Polerowanie kanałów ssących i wydechowych w głowicy oraz kolektora ssącego pomaga (wpływa na osiągi silnika) wtedy gdy gniazda zaworowe i zawory są wyszlifowane i dotarte Prowadnic zaworowych bym nieskracał Wcale niew pływa to na moc silnika a im krótrza tym szybciej ulegnie zużyciu głowica (np Audi VW Skoda maja prowadnice długości 30mm-36mm francuzy 45-50mm a japończyki,Tiry, ciągniki rolnicze powyrzej 50mm 60-70standart i ile takie silniki wytrzymują przebiegu w dobrej kondycji głowicy) W swoich dieselkach mam tak obrobione głowice Trzeba poświęcić kilka dni żeby efekt był z powieżchni chropomatej na gładka i błyszczącą
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tuning głowicy 16V?
Q. Will a Mi16 cylinderhead bolt on to a standard gti engine block, and what will i have to change if it will work.
A. The mi16 head will bolt straight on to an 8v block (alloy/wet liner), but the oil and waterways do not match up. If you are building an engine this way to get around racing regs then that is fine - you can have the parts bespoke machined. However, this is not economical for a road conversion when you can simply drop in a complete mi16.
A. The mi16 head will bolt straight on to an 8v block (alloy/wet liner), but the oil and waterways do not match up. If you are building an engine this way to get around racing regs then that is fine - you can have the parts bespoke machined. However, this is not economical for a road conversion when you can simply drop in a complete mi16.
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: Tuning głowicy 16V?
Ma ktoś zdjęcia jak wygląda głowica 16v a jak 8 V od spodu ??
Levis skąd to jest wydarte ?? Jest jakaś dłuższa dywagacja na ten temat ??
Levis skąd to jest wydarte ?? Jest jakaś dłuższa dywagacja na ten temat ??
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)