Strona 1 z 2

Tuning głowicy 16V?

: 01 lut śr, 2012 11:31 pm
autor: Młody
W zasadzie to taki luźny temat ale.
Mam luźną głowicę i co można z nią zrobić, by odczuć np wzrost mocy, momentu? Czy macie jakieś doświadczenia, dane, informacje co mozna zrobić? Są różne opinie, i rózne szkoły, a co Wy myślicie?
Oczywiście mówimy o standardowym silniku, bez specjalnych zmian, no może ew większa średnica wydechu. Reszta pod serie.
Proszę nie piszcie czy chce uzyskać 20km mocy itp, chodzi po prostu o przygotowanie głowicy która kiedyś może się przydać...

Pzdr Młody

Re: Tuning głowicy 16V?

: 05 lut ndz, 2012 6:30 pm
autor: damian0550
http://www.garbiarnia.com/index2.php?op ... df=1&id=91 znalazłem takie coś, będę napewno robił to w swoim Gti 8v, czas pokazę czy coś to da, narazie zbieram potrzebne informacje by później pójśc z grubej rury z pracami 8)

Re: Tuning głowicy 16V?

: 05 lut ndz, 2012 7:32 pm
autor: kubas
Polecam oddać do profejsonalnego warsztatu na taki zabieg :)

Re: Tuning głowicy 16V?

: 05 lut ndz, 2012 8:36 pm
autor: damian0550
kubas pisze:Polecam oddać do profejsonalnego warsztatu na taki zabieg :)
ja pobawię się sam :) żmudna i czasochłonna praca,efekty napewno będą na forum w postaci opisu i fotek . :W

Re: Tuning głowicy 16V?

: 05 lut ndz, 2012 8:47 pm
autor: cienki
Dremel, kamienie szlifierskie, frezy trzpieniowe i jazda. Ja swoja pierwsza głowice dłubałem dobre 5 lat temu. Jest wiele szkół. Jedni zalecają wycinane prowadnic zaworowych, inny żeby je robić w stożek. Sam musisz zadecydować. Ogólnie mógłbyś pisać jakieś spostrzeżenia na temat modyfikacji, możemy podyskutować.

Re: Tuning głowicy 16V?

: 05 lut ndz, 2012 9:00 pm
autor: damian0550
cienki pisze: Jedni zalecają wycinane prowadnic zaworowych, inny żeby je robić w stożek. Sam musisz zadecydować. Ogólnie mógłbyś pisać jakieś spostrzeżenia na temat modyfikacji, możemy podyskutować.
Ja zostawiam prowadnicę od wydechowych-wiadomo bardziej się grzeją to niech będą chłodzone, za to ssące są chłodzone powietrzem zasysanym z zewnątrz przez silnik więc będą obcięte na równo z kanałem głowicy. Rozmawiałem z znajomym co prowadzi swój zakład z obróbką wałów i głowic od dobrych 20 lat, mówił: prowadnice wydechowe dla świętego spokoju zostawic. :)

Re: Tuning głowicy 16V?

: 05 lut ndz, 2012 9:58 pm
autor: cienki
Jedni mówią że wycięcie prowadnic będzie powodowało pływanie zaworu ( jak wytniesz prowadnice i wsadzisz zawór będziesz wiedział o co chodzi ) i wybijanie szybkie gniazda zaworowego. Ja kręciłem swój silnik do 7500 i nic podobnego się nie działo. Pewnie zależy to w głównej mierze od użytego materiału na gniazdo.

Re: Tuning głowicy 16V?

: 06 lut pn, 2012 12:38 am
autor: damian0550
Bedzie ciekawa i pomocna dyskusja na temat udoskonaleń głowicy,
cienki
myślę że jak i inni pomożecie jak będę nad swoją pracował. :?:

Re: Tuning głowicy 16V?

: 06 lut pn, 2012 6:44 pm
autor: cienki
JA ciągle zastanawiam się czy wsadzać miga i dłubać głowice 16V czy robić głowice 8V w obecnym motorze. Jakby nie było też będę grzebał jakąś głowice.

Re: Tuning głowicy 16V?

: 06 lut pn, 2012 7:58 pm
autor: damian0550
Ja mam znów pomysł czy by "czapki" od MI16 nie położyc zamiast 8V, pomyślę jeszcze nad tym,ponoc jest to do zrobienia.Posiadam 2 głowice 8 V (jedna na silniku aktualnie), po pieniądzach mam do kupienia znów głowicę od 16v , będę najwyżej grzebał przy 8 i 16 V.Zobaczymy co czas pokaże, :wink:

Re: Tuning głowicy 16V?

: 06 lut pn, 2012 8:28 pm
autor: PiotrDiesel
Polerowanie kanałów ssących i wydechowych w głowicy oraz kolektora ssącego pomaga (wpływa na osiągi silnika) wtedy gdy gniazda zaworowe i zawory są wyszlifowane i dotarte Prowadnic zaworowych bym nieskracał Wcale niew pływa to na moc silnika a im krótrza tym szybciej ulegnie zużyciu głowica (np Audi VW Skoda maja prowadnice długości 30mm-36mm francuzy 45-50mm a japończyki,Tiry, ciągniki rolnicze powyrzej 50mm 60-70standart i ile takie silniki wytrzymują przebiegu w dobrej kondycji głowicy) W swoich dieselkach mam tak obrobione głowice Trzeba poświęcić kilka dni żeby efekt był z powieżchni chropomatej na gładka i błyszczącą

Re: Tuning głowicy 16V?

: 06 lut pn, 2012 8:34 pm
autor: cienki
damian0550 pisze:Ja mam znów pomysł czy by "czapki" od MI16 nie położyc zamiast 8V, pomyślę jeszcze nad tym,ponoc jest to do zrobienia.Posiadam 2 głowice 8 V (jedna na silniku aktualnie), po pieniądzach mam do kupienia znów głowicę od 16v , będę najwyżej grzebał przy 8 i 16 V.Zobaczymy co czas pokaże, :wink:
Zastanawiałem się nad położeniem głowy z mi16 na blok z 8. Tylko jedno ale:
nie chodzi mi o kolektory bo to jest temat szybki do przeskoczenia, ale o napinacz.
W 8 V mamy napinacz i pompę wody w 16 w napinacz, pompę wody i rolkę prowadzącą.
Tak myślę nie miałem 16 v w rękach. Tak jest ktoś potwierdzi ??

Re: Tuning głowicy 16V?

: 06 lut pn, 2012 8:37 pm
autor: cienki
PiotrDiesel pisze:Polerowanie kanałów ssących i wydechowych w głowicy oraz kolektora ssącego pomaga (wpływa na osiągi silnika) wtedy gdy gniazda zaworowe i zawory są wyszlifowane i dotarte Prowadnic zaworowych bym nieskracał Wcale niew pływa to na moc silnika a im krótrza tym szybciej ulegnie zużyciu głowica (np Audi VW Skoda maja prowadnice długości 30mm-36mm francuzy 45-50mm a japończyki,Tiry, ciągniki rolnicze powyrzej 50mm 60-70standart i ile takie silniki wytrzymują przebiegu w dobrej kondycji głowicy) W swoich dieselkach mam tak obrobione głowice Trzeba poświęcić kilka dni żeby efekt był z powieżchni chropomatej na gładka i błyszczącą
Jeżeli uważasz że wycięcie prowadnicy nic nie zmieni to jesteś w błędzie. Zwiększa się światło w kanale a tym samym, zmniejszają się opory przepływu. Można do tego dołożyć podcięcie zaworu i jest cud, miód i malina. Byle się grzybek zaworowy nie udupcył.

Re: Tuning głowicy 16V?

: 06 lut pn, 2012 8:37 pm
autor: levis
Q. Will a Mi16 cylinderhead bolt on to a standard gti engine block, and what will i have to change if it will work.
A. The mi16 head will bolt straight on to an 8v block (alloy/wet liner), but the oil and waterways do not match up. If you are building an engine this way to get around racing regs then that is fine - you can have the parts bespoke machined. However, this is not economical for a road conversion when you can simply drop in a complete mi16.

Re: Tuning głowicy 16V?

: 06 lut pn, 2012 8:41 pm
autor: cienki
Ma ktoś zdjęcia jak wygląda głowica 16v a jak 8 V od spodu ??
Levis skąd to jest wydarte ?? Jest jakaś dłuższa dywagacja na ten temat ??