Strona 4 z 4

Re: ustawienie zapłonu XU9JAZ

: 03 kwie śr, 2013 9:10 am
autor: grzesiek309
Po prawie roku udało mi się odpalić puga. Okazało się, że powodem ostatnich problemów były 2 skrzywione zawory :evil:
Niestety teraz też nie jest ok. Silnik odpala w zasadzie bez problemu. Raz popracuje chwilkę i gaśnie, drugi raz faluje obrotami, a innym razem pracuje idealnie. Na dodanie gazu reaguje bardzo źle- prycha, strzela i chyba go zalewa. Po przekroczeniu progu 2,5-3k obr. jest wszystko ok.
Wczoraj zauważyłem, na przepływce brakuje masy, podpiąłem "na krótko" z aku i raz odpalił idealnie. Zero strzałów, ładnie się wkręcał na obroty. Teraz znów wariuje 8)7 Jakieś pomysły? Kombinowałem z przestawianiem czujnika położenia przepustnicy ale to nic nie daje.

Re: ustawienie zapłonu XU9JAZ

: 04 kwie czw, 2013 11:25 pm
autor: sekator
lewe powietrze :-)

Re: ustawienie zapłonu XU9JAZ

: 05 kwie pt, 2013 12:56 pm
autor: moralez
Popsikaj plakiem po ukladzie dolotowym, bynajmniej nie dla blysku i obserwuj czy zmieni się zachowanie silnika. Moze byc jeszcze taka jedna srubka z boku kolektora dolotowego nie dokrecona i zachowanie bedzie podobne.

Re: Problemy z XU9JAZ

: 08 kwie pn, 2013 7:43 pm
autor: grzesiek309
Dzięki za podpowiedź.
W zasadzie dawno to miałem sprawdzić, ale pogoda nie zachęca do odkopywania garażu 8)7

EDIT:

No i doopa :evil: Opryskałem cały dolot i nic 8)7 Po wtryśnięciu bezpośrednio w dolot silnik zwiększa obroty.
Zauważyłem ciekawą anomalię. Po otwarciu przepustnicy o na przykład o 20%, silnik się dusi przez jakieś 2-3 sekundy, a następnie gwałtownie wkręca na obroty :? Odpinanie zaworu powietrza dodatkowego nic nie daje.
A i ma jeszcze tendencję do falowania obrotami w zakresie 1-2K, ale nie cały czas 8)7

Re: Problemy z XU9JAZ

: 09 kwie wt, 2013 6:18 pm
autor: moralez
Srubki w kolektorze dolotowym sprawdziles ?
A masz przeplywke na podmiane?
Co do czujnika "polozenia" przepustnicy to sprawdzales czy on spelnia swoja role ?
Co mowia kody bledów?

Re: Problemy z XU9JAZ

: 09 kwie wt, 2013 7:27 pm
autor: grzesiek309
Błędów żadnych nie wywala 8)7
Przepływki sprawdzałem dwie. Jak sprawdzić czujnik przepustnicy? Wystarczy pomiar oporności w skrajnych położeniach? Kolektor wygląda na 100% szczelny.

Re: Problemy z XU9JAZ

: 10 kwie śr, 2013 12:12 am
autor: moralez
czujnik przepustnicy ma tylko styki wiec 0-1

Re: Problemy z XU9JAZ

: 10 kwie śr, 2013 9:19 am
autor: cienki
moralez pisze:czujnik przepustnicy ma tylko styki wiec 0-1
Zgadza się. Sam mierzac TPS-a zdziwiłem się że nie ma charakterystyki liniowej lub logarytmicznej.
Odrazu po otwarciu jest skok i tyle. Na początku myślałem że jest uszkodzony ale po odpaleniu pracuje normalnie w każdym położeniu przepustnicy.

Re: Problemy z XU9JAZ

: 31 gru pn, 2018 1:47 pm
autor: MaciejLip
Witam po latach :). Czy autor posta lub ktos inny powie jak potoczyły sie sprawy..???