Silnik D6C

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Styler

Silnik D6C

Post autor: Styler »

Czy wszystkie zawory w mi 16 sa takie same? Silnik D6C jakie ma oznaczenia XU....? Czy ktos wie?
Moze to XU9J4???
Potrzebne sa mi te informacje do wykonczenia tego silnika (D6C) Po dluzszej przerwie(3lat) trzeba wreszcie skonczyc ten projekt. Glowica, kolo zamachowe,przedłużony smok pompki oleju (robione u Stef-a klubowicza profesjonalna robota) ,cylindry beda mialy powloke (Nikacil)Kute tloki Mahle wraz z pierscieniami . Nie chwalac sie, poznalem klienta byly inzynier w tem F1 Projektowal silniki, najpierw Renault i skonczyl kariere w Ferrari. Dzis ma firme w bielsku bialym robi zawory . Zaproponowal mi zrobienie tak zwanych pustych zaworow,wypelnionych specjalnym plynem ( z tego co mi mowil to ma wyciagac temperature z komory spalania) potrzebne mu sa dokladne oznaczenia tego silnika .
Nie wiem czy powinienem to tu pisac, mam nadzieje ze skoncze to pod koniec tego roku. Foty dorzuce jak to wszystko skoncze i bedzie dzialac :)
Ostatnio zmieniony 16 lip pn, 2012 11:13 pm przez Styler, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
xtrack
Uzalezniony
Posty: 667
Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: dolnyslask
Kontakt:

Re: Silnik D6C

Post autor: xtrack »

nie sa takie same, xu9j4
Styler

Re: Silnik D6C

Post autor: Styler »

Dzieki , do uslyszenia wkrotce.
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: Silnik D6C

Post autor: PrezesBednarz »

Nie można być "byłym" inżynierem ;P

Sory, takie inżynierskie zoboczenie ;P
Awatar użytkownika
marcpol
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok

Re: Silnik D6C

Post autor: marcpol »

PrezesBednarz inżynier jako stanowisko, nie jako tytuł zawodowy, chociaż i ten pewnie można stracić i zostać byłym inżynierem (np. plagiat odkryty po obronie).


Wracając do tematu - koledze Styler pewnie chodzi o zawory ze szczeliną wypełnioną sodem, według mojej wiedzy takie zawory nie są produkowane w Polsce, produkuje je wspomniane już MAHLE.
Chłodzenie płynnym metalem
Szczególne znaczenie dla silników o ekstremalnych obciążeniach temperaturowych ma wypełniony sodem zawór szczelinowy. Ten rodzaj zaworów MAHLE posiada głęboki otwór sięgający od grzybka zaworu do jego trzonu. Szczelina ta wypełniana jest w 2/3 sodem, a następnie zamykana. Podczas pracy silnika, sód przechodzi w stan ciekły i staje się doskonałym przewodnikiem ciepła. W wyniku ruchu posuwisto-zwrotnego, ciepło odprowadzane jest z grzybka zaworu do jego trzonu poprzez ciekły sód, gdzie ciepło rozpraszane jest poprzez prowadnicę zaworu do głowicy cylindra, a następnie do układu chłodzenia.

Obrazek
Cytat ze strony http://www.mahle-aftermarket.com/MAHLE_ ... components
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
ODPOWIEDZ