Lewe powietrze w paliwie. Pug 205 1.9D look 1991r

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
BBa_Suchy

Lewe powietrze w paliwie. Pug 205 1.9D look 1991r

Post autor: BBa_Suchy »

Witam.
Posiadam autko jak w temacie, niestety od jakiegoś czasu jest niesprawne. Zawsze jeździło na standardowym ON, lecz ostatnio zatankowałem Diesel Ultimate i po godzinie jazdy nastąpiła usterka, nie wiem czy zmiana paliwa miała na to wpływ, ale staram się dokładnie opisać sytuację. Autko zaczęło tracić moc, przerywać i skończyło się holowaniem. Zauważyłem pęcherze powietrza w przewodzie wychodzącym w pompy paliwa. Próba rozebrania pompy niestety się nieudała, ponieważ została uszkodzona, ale okazało się, że membrana pod kopułką ręcznej pompki była uszkodzona. Nie udało mi się namierzyć identycznej, więc zakupiłem pompę z Peugeota 405 1.9D, która działa na tej samej zasadzie (pompa elektryczna osadzona w komorze silnika). Po wymianie, przy próbie odpalenia auta pęcherze powietrza w przewodzie idącym od pompy do silnika zniknęły, aczkolwiek samochód nadal nierówno pracuje i dusi się, przemieszczanie w ogóle nie jest możliwe. Kiedy gaśnie, próbowałem podpompować ręczną pompką i po kilku, kilkunastu sekundach , od silnika w stronę pompy biegną pęcherze powietrza. Tutaj już dalej nie wiem gdzie szukać usterki, a że nie jestem obeznany w mechanice samochodowej to też proszę Was o pomoc. Czy są jakieś specyficzne miejsca które muszę sprawdzić, dokręcić, lub wymienić elementy?
Jest to mój pierwszy post, więc jeśli popełniłem jakieś błędy to proszę o sugestie.
Z góry dzięki za pomoc _O_
carman
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 10 sie pt, 2012 2:49 pm
Posiadany PUG: 205 junior TU-9
Numer Gadu-gadu: 10321856
Lokalizacja: Grotniki (łódzkie)

Re: Lewe powietrze w paliwie. Pug 205 1.9D look 1991r

Post autor: carman »

Odpowietrzałeś układ? Jak Ci się cofa paliwo to masz uszkodzony zawór zwrotny w pompie. Kup sobie za całe 6zł zaworek zwrotny przeciw cofaniu paliwa (jak powiesz tak w motoryzacyjnym to Ci dadzą od razu) nie bierz plastikowego są G**** warte, kup metalowy. Przetnij przewód paliwowy p-mdzy filtrem paliwa a pompą wtryskową i wstaw zaworek (o tym że wg. strzałki pokazującej przepływ chyba nie muszę mówić :twisted: )
Zalałeś lepsze paliwo i było "wooo wooo ale idzie łał" i zapchał się dawno nie wymieniany filtr paliwa pewnie?

W ogóle napisz coś więcej, kiedy wymieniałeś filtry, jaką pompę zacząłeś rozbierać (nie kumam z opisu) i w ogóle kurde bo tak to kibel nie post... Jak nie wiesz jak odpowietrzyć układ to pisz powiem Ci.
Diesel jest prosty jak sik po piwie, jak wykluczymy podstawy, będziemy kminić dalej.

Pozdrawiam.
BBa_Suchy

Re: Lewe powietrze w paliwie. Pug 205 1.9D look 1991r

Post autor: BBa_Suchy »

Autko zakupiłem jakieś pół roku temu od kolegi i od tego czasu nie zdążyłem zrobić, tudzież wymienić nic prócz hamulców :oops: a filtry już po zakupie domagały się wymiany... Rozebrana pompa którą już wymieniłem znajduje się pod maską po lewej stronie i zarazem jest obudową filtra paliwowego, aaa i tutaj wprowadzam w błąd, ponieważ to nie jest pompa paliwowa, aczkolwiek chyba tylko filtr paliwa z pompa odpowietrzającą z ręczną pompką u góry. I rozumiem, że odpowietrzenie układu wykonuje się za pomocą tej właśnie pompki tak? Jeśli tak to układ odpowietrzałem dość długo, do momentu kiedy całe powietrze już uszło przez zawór odpowietrzający. Po uruchomieniu silnika, który pracuje nierówno i się dusi po czym gaśnie odpowietrzam po raz kolejny i w układzie znowu pojawia się powietrze, więc czynność się zapętla. Pęcherzyki powietrza jestem w stanie zauważyć ponieważ za filtrem paliwa mam przezroczysty przewód.
carman
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 10 sie pt, 2012 2:49 pm
Posiadany PUG: 205 junior TU-9
Numer Gadu-gadu: 10321856
Lokalizacja: Grotniki (łódzkie)

Re: Lewe powietrze w paliwie. Pug 205 1.9D look 1991r

Post autor: carman »

Wymień natychmiast filtr paliwa i powietrza, to podstawa. Załóż zaworek zwrotny w układ, dobije w ten sposób paliwo do pompy wtryskowej i już się nie cofnie.
Odkręć stary filtr paliwa i wyrzuć przez lewe ramię. Nowy filtr zalewasz do pełna ropą i przykręcasz, jeżeli na mocowaniu filtra widzisz jakiś syf- czyść - jest to kluczowe w dieslu. Jeżeli filtr jest przykręcany na śrubę (nie wiem jak to jest w tym silniku) wymień miedzianą podkładkę. Teraz pompujesz ręcznie aż pompka zrobi się twarda. Odkręcasz przewód wtryskowy pierwszego cylindra(ten metalowy od pompy wtryskowej do głowicy) i kręcisz rozrusznikiem aż nie zacznie z niego wypływać paliwo bez syków powietrza (nie odkręcaj przewodów do końca tylko poluzuj) jak będzie ok przestajesz kręcić i bierzesz się za drugi cylinder. Po 2 auto powinno już odpalić. Odpalasz i trzymasz silnik na obrotach około 2000 przez 30 sekund i gotowe. Silnik powinien pracować równo, paliwo nie cofa się przez zawór zwrotny i pali od strzała. Napisz jakby było inaczej. Pamiętaj że do sprawnego działania diesla potrzebne jest paliwo i maksymalna ilość powietrza, które sprężone w komorze spalania powoduje wzrost temperatury do tego stopnia, że po wtryśnięciu odpowiedniej dawki paliwa przez wtryskiwacz następuje natychmiastowy jego (paliwa) zapłon. Nigdy nie szukaj na początku uszkodzeń głębiej, nie sprawdzając podstawowych elementów.
BBa_Suchy

Re: Lewe powietrze w paliwie. Pug 205 1.9D look 1991r

Post autor: BBa_Suchy »

Ok,dzięki bardzo za podpowiedzi, jutro po południu spróbuję zadziałać według wskazówek i od razu dam znać co tam się dzieje :D
BBa_Suchy

Re: Lewe powietrze w paliwie. Pug 205 1.9D look 1991r

Post autor: BBa_Suchy »

Ok, więc podcholowałem autko pod dom i zabrałem się najpierw za demontaż zakupionej na szrocie pompki z filtrem paliwa. Po jej rozkręceniu nie mogłem uwierzyć własnym oczom :roll: Sam filtr wygląda jak by był filtrem powietrza na pustyni... Po prostu nie da się opisać co tam w środku się znajduje. W dolnej obudowie filtra to samo, sam piach i cholera wie co jeszcze... Nie udało mi się dzisiaj już zakupić nowego filtra, ale z ciekawości podłączyłem przewody paliwowe zupełnie omijając filtr (którego w ogóle obudowa miała dziurkę) i Pug odpalił od strzału, po chwili wszedł na równe obroty i nie ma już problemu. Usterką ewidentnie jest filtr paliwa. Powietrza tak jak mówiłeś też jest do wymiany. Od razu olejowy też wymienię bo chyba trochę już przeszedł...
carman
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 10 sie pt, 2012 2:49 pm
Posiadany PUG: 205 junior TU-9
Numer Gadu-gadu: 10321856
Lokalizacja: Grotniki (łódzkie)

Re: Lewe powietrze w paliwie. Pug 205 1.9D look 1991r

Post autor: carman »

Olejowy razem z olejem. Nie odpalaj bez filtra, nie wiadomo co masz w zbiorniku. Pamiętaj o zalaniu filtra świeżą ropą przed przykręceniem. Przylgnię filtra posmaruj ropą, unikniesz problemom przy demontażu podczas następnej wymiany.

Diesel to diesel :)
BBa_Suchy

Re: Lewe powietrze w paliwie. Pug 205 1.9D look 1991r

Post autor: BBa_Suchy »

Witam ponownie.
Dzisiaj założyłem nowy filtr powietrza i paliwa. Po przykręceniu filtra paliwa autko znowu się dusi, czy przyczyną może być brak zaworka zwrotnego ?
Już zabrakło mi pln na zakup :) 30zł sobie policzyli w sklepie.
carman
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 10 sie pt, 2012 2:49 pm
Posiadany PUG: 205 junior TU-9
Numer Gadu-gadu: 10321856
Lokalizacja: Grotniki (łódzkie)

Re: Lewe powietrze w paliwie. Pug 205 1.9D look 1991r

Post autor: carman »

Zrobiłeś tak jak mówiłem? Odpowietrzałeś układ? Czy od filtra paliwa do pompy wtryskowej idą bąbelki powietrza? Jakiś śladowy od czasu do czasu niczemu nie szkodzi (na podniesionych obrotach, na wolnych nie powinno być bąbli powietrza w układzie paliwowym). Powietrze w układzie będzie powodowało przerywanie i tyle. Zaworek zwrotny daje tylko to, że paliwo po zgaszeniu auta nie ucieknie do zbiornika, co będzie powodowało ciężki rozruch np. po nocy.
Opisz czy powietrze nadal jest w układzie i jak wymieniłeś filtr. Sprawdź wszystkie połączenia przewodów paliwowych. Czy silnik przerywa tylko na wolnych obrotach? Czy kopci na jakiś nie pożądany kolor? Czy na wyższych obrotach chodzi na wszystkich cylindrach, jak odpala?

Napisz po prostu krok po kroku co zrobiłeś, jaki filtr kupiłeś (czy ma separator wody-taki korek plastikowy na spodzie), opisuj wszystko. Chodził dobrze wcześniej to i teraz musi, chyba że któryś wtrysk się zasyfił, ale o tym później. Napisz dużo, to i dużo Ci pomogę.
BBa_Suchy

Re: Lewe powietrze w paliwie. Pug 205 1.9D look 1991r

Post autor: BBa_Suchy »

Odłączyłem filtr paliwa z ręczną pompką i połączyłem przewody na krótko. Wszystko zadziałało autko odpaliło nawet bez odpowietrzania układu.
Krok kolejny- zakup filtra paliwa pm 844 filtron. filtr montowany jest w obudowę która posiada separator wody. Zalewam filtr świeżą ropą, montuję, podłączam przewody, odpalam. Silnik się uruchamia, ale od razu słychać nie równą pracę, czyli przerywa. W przewodzie biegnącym od filtra paliwa do pompy wtryskowej biegnie bardzo dużo bąbli powietrza, a nawet więcej niż paliwa... Dzisiaj było już dość ciemno i nie mogłem wszystkiego dobrze sprawdzić, ale jutro wymienię jeszcze cybant na przewodzie dochodzącym do filtra i chyba nawet sam przewód, sprawdzę czy oby na pewno sam filtr jest dobrze skręcony, choć wydaje mi się, że przyłożyłem się do tematu.
carman
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 10 sie pt, 2012 2:49 pm
Posiadany PUG: 205 junior TU-9
Numer Gadu-gadu: 10321856
Lokalizacja: Grotniki (łódzkie)

Re: Lewe powietrze w paliwie. Pug 205 1.9D look 1991r

Post autor: carman »

Wymień przewód, sprawdź dokręcenie filtra i samego separatora wody. Trzeba ogarnąć to powietrze, skąd ono się bierze.
Trzeba szukać w okolicy filtra, skoro podłączyłeś na krótko i pyrkał. Przewody przymocuj na opaski zaciskowe.
Daj znać jak Ci poszło :)
ODPOWIEDZ