Swap XU9JAZ na XU10J4R ewentualne przeszkody

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Swap XU9JAZ na XU10J4R ewentualne przeszkody

Post autor: grzesiek309 »

Pug mnie dobija i mam coraz głupsze, a może i mądrzejsze pomysły :lol:
W Białym jest do sprzedania 306 ph2 z silnikiem XU10J4R, moc w okolicach 130KM
Zastanawiam się jakie mogą być przeszkody w swapie tego ustrojstwa do 309.

Elektryka:
-306 chyba nie ma BSI, więc przeróbka wyglądałaby podobnie do GTI-6?

Mechanika:
-skrzynia od GTI podejdzie p&p?
-wydech- tu może być problem. Najlepiej chyba zastosować "barana" z GTI-6?

Na razie założenia czysto teoretyczne. Nie chciałbym jednak "obudzić się z ręką w nocniku" w przypadku, gdy swap doszedłby do skutku. Czekam więc na podpowiedzi osób, które posiadają wiedzę w tym temacie :)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: Swap XU9JAZ na XU10J4R ewentualne przeszkody

Post autor: cienki »

Też się nastawiam na swapa, ale jak na tem motor to raczej nie ma to sensu. U mnie w seri 128 tutaj 130. Motor dużo cięższy, kupa roboty przyrosty marne.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Swap XU9JAZ na XU10J4R ewentualne przeszkody

Post autor: grzesiek309 »

W zależności od rocznika miał 132 lub 135KM. Silnik można nieco podkręcić stosując kolektory z GTI-6. Pomyślałem trochę, przekalkulowałem koszty i mi przeszło 8)7 Za podobne pieniądze będę miał 2.0T, które ma jeszcze większy potencjał :D
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: Swap XU9JAZ na XU10J4R ewentualne przeszkody

Post autor: cienki »

dużo hajsu na sam silnik, części, robocizna a przyrosty nikłe.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Swap XU9JAZ na XU10J4R ewentualne przeszkody

Post autor: grzesiek309 »

Mam opcję zakupu całego 306, z którego sprzedałbym niepotrzebne graty. Silnik wyszedłby w najgorszym przypadku około tysiaka. Niemniej jednak doszedłem do wniosku, że to trochę bez sensu.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: Swap XU9JAZ na XU10J4R ewentualne przeszkody

Post autor: cienki »

Przerost formy nad treścią kolego a ile zachodu przy sprzedawaniu gratów.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
ODPOWIEDZ