XU9JAZ - problem z diagnozą

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
EmilTD
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
Posiadany PUG: GTI, CTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: EmilTD »

Witam,

Może ktoś z was miał podobny przypadek,

Samochód na zimno odpala zawsze i na biegu jałowym pracuje prawidłowo tj. pracuje równo wkręca się na obroty, jednak podczas jazdy gaśnie. Czasem uda się przejechać 100 metrów a czasem 3 km, gdy zgaśnie nie chce nawet zapalić jednak po kilku minutach odpali bez problemu i sytuacja się powtarza na jałowym chodzi bez problemu nawet 30 minut ( najdłuższa próba) a tylko po przejechaniu kawałka gaśnie i tak w kółko.

Na desce po uruchomieniu na zimno po jakiejś minucie zapala się check , w momencie wyrzucenia checka samochód na ułamek sekundy przygasa (tak jak by na 1/2 sekundy tracił zapłon) i dalej normalnie pracuje (oczywiście tylko na luzie). Błędy odczytanie podczas samodiagnostyki to błąd 34 - zawór par paliwa - nawet nie podłączony - ale to z założenia nie to i raz wyskoczył błąd 52 - podmień sterownik na próbę ( brak zmian).

Silnik to 1.9 (XU9JAZ)

Może macie jakiś pomysł ?
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205 :D
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: grzesiek309 »

Sprawdź wszystkie masy. Do kompa, modułu zapłonowego, silnika :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: 2mouse »

grzesiek309 pisze:Sprawdź wszystkie masy. Do kompa, modułu zapłonowego, silnika :wink:
To raz, a dwa, to ja obstawiam moduł zapłonowy, objawy jakby skądś znane... :W
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: Michal gti »

Sprawdź moduł zapłonowy, kostkę, piny.
Awatar użytkownika
EmilTD
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
Posiadany PUG: GTI, CTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: EmilTD »

No i właśnie sprawdziłem... styki na module jak najbardziej w porządku, masy do budy robione były wszystkie od nowa ale i to sprawdzone, "niestety" - są ok. Podpowiedzcie czy może być to wina pompy paliwa... niewydajna... daje za słabe ciśnienie podczas obciążenia silnika???

Ewentualnie czy uszkodzony moduł zapłonowy może powodować takie anomalia?
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205 :D
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: grzesiek309 »

Raczej moduł. Pompa objawiała by się chwilowymi brakami mocy, bądź gaśnięciem silnika. Jednak po zgaśnięciu powinien od razu odpalać.
Sprawdź może jeszcze czy przekaźniki pompy nie świrują :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: 2mouse »

EmilTD pisze:Ewentualnie czy uszkodzony moduł zapłonowy może powodować takie anomalia?
Zdecydowanie moduł... Skubaniec może na przykład zacząć świrować po osiągnięciu pewnej temperatury w komorze, albo może zacząć funkcjonować po dotknięciu (dotykasz, czyli pojawia się zmasowanie radiatora... :) ) Taki jest wredny. Przekaźnikiem pompy też się zainteresuj, Śni mi się czasem powrót z Nowego Miasta nad Pilicą z przekaźnikiem w palcach, bo inaczej nie dało się go zewrzeć... :evil:
Awatar użytkownika
EmilTD
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
Posiadany PUG: GTI, CTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: EmilTD »

Przekaźnik pompy zbadany podczas dzisiejszej próby, działa prawidłowo.
Moduł podmienię pewnie dopiero w przyszłym tyg ponieważ muszę takowy zdobyć.

Powiedzcie koledzy doświadczeni czy istnieje taka możliwość że uszkodzona wiązką powoduje zdychanie modułu?

Pytanie moje stąd, że przy pierwszych próbach odpalania samochodu po wymianie i remoncie silnika z 3 modułów które posiadam żyje lub żył obecnie tylko ten zamontowany. 1 teoretycznie 100% sprawny - nawet nigdy nie spowodował zagadania silnika, 2 - zajebiście nie równa praca 3 - chodził git jednak 3 dni i w sumie około (10 motogodzin). Pierwsze dwa uznałem za przypadek jednak teraz mam sporo wątpliwości.
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205 :D
Awatar użytkownika
EmilTD
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
Posiadany PUG: GTI, CTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: EmilTD »

2mouse pisze:Zdecydowanie moduł... albo może zacząć funkcjonować po dotknięciu (dotykasz, czyli pojawia się zmasowanie radiatora... :) ) Taki jest wredny.
Niestety nic nie pomogło :(
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205 :D
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: TO-MI »

palec rozdzielacza zapłonu może dostaje przebicia i tak świruje
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
EmilTD
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
Posiadany PUG: GTI, CTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: EmilTD »

Palec, kopułka, przewody, świece nowe... co nie wyklucza ich wadliwości, dzięki za sugestie będę wszystkie elementy po kolei podmieniał i zobaczymy co się wydarzy
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205 :D
Awatar użytkownika
ja2nek
Junior
Posty: 221
Rejestracja: 08 lis ndz, 2009 3:43 pm
Posiadany PUG: 205 GTI TCT
Numer Gadu-gadu: 7048723
Lokalizacja: Warszawa

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: ja2nek »

A jaki powinien byc numer modułu zaplonowego do xu9jaz?? Moze kolega Emil ma modul nie od tego silnika....
No Peugeot, no cry...Turbo żyje, Turbo pije, Turbo dmucha, Turbo wszystkich rucha :D
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: krzyska »

niebieski, końcówka 123
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
EmilTD
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
Posiadany PUG: GTI, CTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: EmilTD »

Rozebrałem pompę paliwa... 100% sprawna, jednak wkład od wersji z monowtryskiem, jej ciśnienie robocze około 1 bara, tak więc zaczynam od wymiany pompy. Zobaczymy co będzie dalej ... :)
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205 :D
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: XU9JAZ - problem z diagnozą

Post autor: 2mouse »

EmilTD pisze:Rozebrałem pompę paliwa... 100% sprawna, jednak wkład od wersji z monowtryskiem, jej ciśnienie robocze około 1 bara, tak więc zaczynam od wymiany pompy. Zobaczymy co będzie dalej ... :)
Taaaaaaaaak.... 8)7 Trzymam kciuki... :D Oby kwiatków nie było już więcej... :W
ODPOWIEDZ