XU9J4 - przerywanie, nierówna praca przy dodawaniu gazu

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

XU9J4 - przerywanie, nierówna praca przy dodawaniu gazu

Post autor: pilot-84 »

Witajcie,
No i niestety pojawił się pierwszy problem z silnikiem w moim CTI Mi16 (XU9J4). Po kolei:

1. Od jakiegoś czasu, albo nawet od zawsze przy jeździe na LPG, przy ruszaniu z jedynki i czasem przy wrzucaniu dwójki CTI się tak jakby dusił. Wyglądało to tak, że wciskałem gaz przez chwilę nie było w ogóle reakcji silnika, a za chwilę dostawał kopa. Nie martwiłem się tym zbytnio, bo podejrzewałem że gaz jest do wyregulowania co też sam Mateusz mówił.

2. Po problemach z płynem chłodzącym na początku października (auto miało 110st C), odkręciłem korek, wystrzelił płyn chłodniczy, dolałem wody na nie do końca ostudzony silnik (czekałem ok 20-30 minut) zanim wlałem wodę - te zadyszki na LPG pogłębiły się. Zadyszki były większe. Ale to było wciąż na jedynce i dwójce.

3. Parę dni temu zrobiłem sobie przejażdżkę 50km w jedną stronę żeby przewietrzyć auto przed zimowaniem i wyjeździć resztę gazu z butli. Rozgrzałem silnik, przełączam na gaz i widzę że te zadyszki łapią także na pozostałych biegach, mniej więcej w zakresie 2-3 tys obrotów. Myślę sobie, że najwyższy czas oddać auto do speca od gazu (na wiosnę). Wkurzało mnie to więc po jakichś 30 km przełączyłem się ponownie na benzynę.

Do meritum:
4. I okazuje się że ten sam problem pojawił się teraz na benzynie (zaznaczam, że po uruchomieniu auta na benzynie nie było tego problemu). Objawia się to tym, że przy gwałtownym wciśnięciu gazu auto ma chwilową (ok sekunda) zwieszkę i po tym czasie zaczyna jechać. Tak jakby zawieszała się pompa paliwa, albo jakiś wtrysk.

Można to zaobserwować na postoju, na załączonym filmie, szczególnie słychać to w 10 sekundzie.


Tutaj podczas jazdy na 4 biegu:

Efekt jest wyczuwalny przy każdym depnięciu w gaz, od 25 sekundy jest fragment jak zawiesił się przed osiągnięciem 3tys obrotów.

A tutaj na 5 biegu:


Poza tym, w zakresie obrotów powyżej 3 tysięcy - ten problem nie występuje. Nic nie dzieje się także na biegu jałowym, bez dodawania gazu. Silnik chodzi równo i trzyma równe obroty.

Co to może być?
a) pompa paliwa?
b) wtryski?
c) cewki/świece? (nie mam aparatu zapłonowego, są cewki Denso 129700-3881 J0388, wszystko sterowane Vemsem)
d) Vems?
e) przepustnica?
f) coś innego?
świece_denso.jpg
Prośba o nakierowanie, co mogę sprawdzić :)
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: XU9J4 - przetrywanie, nierówna praca przy dodawaniu gazu

Post autor: woocash »

a ten gaz tam to co to jest? jaka instalacja?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: XU9J4 - przetrywanie, nierówna praca przy dodawaniu gazu

Post autor: pilot-84 »

A żebym to ja wiedział... Jestem zupełnie zielony jeżeli chodzi o LPG. Coś mi się kojarzy że to sekwencja. Dopytam Mateusza.

Na fakturce jest MiniKit AGC 100KM, ale to było zakładane przed wymianą silnika. Czy później były jakieś modyfikacje - dopytam.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: XU9J4 - przetrywanie, nierówna praca przy dodawaniu gazu

Post autor: woocash »

to masz chyba model parownika ;)

tak myślę - ale jak coś to się nie znam, że na pierwszy ogień jeśli to sekwencja - sprawdziłbym mapy gazu - czy/obstawiam jednak raczej ILE a nie czy/ są rozjechane z mapami benzyny, może nietypowe warunki pracy /te w okolicznościach rajdu/ rozjechały mapy, a jeśli ecu gazu jest rozjechane - to ecu benzyny także.

no miałem tak w każdym razie w espasie ;)

bajdełej - parownik 100 km do tego silnika to chyba słabizna jest... u mnie sprawy się rypały znacznie bardziej gdy miałem za słaby parownik, ciśnienie na bucie spadało, komp nadrabiał czasami wtrysku, w efekcie trzeba było rekalibrować kompy co 1000 km ;)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: XU9J4 - przetrywanie, nierówna praca przy dodawaniu gazu

Post autor: pawel »

Wiesz trzeba zacząc od sprawdzenia jak jest silnik sterowany, czy po MAP czy po TPS. Podpinasz się do vemsa i widzisz wszystko jak na dłoni.
P205
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: XU9J4 - przetrywanie, nierówna praca przy dodawaniu gazu

Post autor: pilot-84 »

Łukasz, Paweł, dzięki za odzew. Vems współpracuje z MAP-sensorem.
Czy ja jestem w stanie coś sprawdzić samodzielnie z Vemsem? Mam lapka z RS232. Czy do tego potrzebny jest jeszcze jakiś interfejs? Czy soft wystarczy (VemsTune)?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: XU9J4 - przetrywanie, nierówna praca przy dodawaniu gazu

Post autor: Orfister »

Wzywany do tablicy - jestem ;-)
Z tego co jest mi wiadomo, parownik jest tam zamontowany do 150 KM. Dawany był z naddatkiem w stosunku do mocy oryginalnego silnika. NIe wiem czemu tak napisali, niby wynika z tego ze jest do 100KM ale dałbym sobie głowę uciąć, że do 150.
Później nie było żadnych modyfikacji, taka instalka jaka była, została zaadoptowana do obecnego silnika.
To przerywanie na 100% związane jest z układem wtryskowym. Tym bardziej, że pojawiło się na Pb.
NIe jestem kompetentny na tyle, by się wypowiadać o szczegółach.
Napisz na PW do krzycho-g ewentualnie na PW dam Ci nr telefonu do NIego o ile już wcześniej tego nie zrobiłem.
Rozmawiałem z nim przed chwilą mówił, byś sie z nim skontaktował.
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: XU9J4 - przetrywanie, nierówna praca przy dodawaniu gazu

Post autor: pilot-84 »

Jestem z Krzyśkiem umowiony na jutro. Podejrzewa że to wina jakiegoś czujnika. Tymczasem wczoraj na odcinku 30km w trakcie jazdy nic nie przerwało, a w każdym razie nie było to odczuwalne. Jedynie problem występował przy wolnych obrotach na luzie i podczas dodawania gazu.
Czekam na diagnozę.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 537
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: XU9J4 - przerywanie, nierówna praca przy dodawaniu gazu

Post autor: pilot-84 »

Mały update:
Krzysiek podłączał się pod Vemsa, wg niego to nie problem z Vems. Kazał sprawdzić świece w pierwszej kolejności. Rozmawiałem też z Orfisterem, przydałoby się sprawdzić cewki.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
ODPOWIEDZ