XU5M czujnik położenia przepustnicy

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Palec
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
Posiadany PUG: 205 Automatic
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

XU5M czujnik położenia przepustnicy

Post autor: Palec » 06 maja sob, 2017 10:27 am

Witam, Panie i Panowie szukam wiedzy. Skończyłem remont silnika teraz męczę się z detalami.
Wymieniłem sondę lambda spalanie spadło do 8l w mieście jednak słabo chodzi na wolnych obrotach. Wskazówka obrotomierza drga delikatnie i czuć, że praca silnika nie jest idealna.
Wszystkie elementy które miały by wpływ na nierówną pracę zmieniłem tj: nowe przewody zapłonowe NGK, nowe świece, nowa sonda lambda NGK.
Teraz pozostał mi czujnik położenia przepustnicy, mam 4 szt z tego jeden nowy.
Na przekręconym zapłonie wkładam miernik w kostkę czujnika, przewód nr 2-3 licząc od góry.
Na pomiarze przy ustawionym mierniku na 20 są następujące od 0.18V do 3,25V.
Zerowy poziom ustawiłem na 0.20V.
Może mi ktoś powie jakie powinny być prądy i jak prawidłowo podpiąć miernik

Palec
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
Posiadany PUG: 205 Automatic
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: XU5M czujnik położenia przepustnicy

Post autor: Palec » 09 cze pt, 2017 12:20 pm

Odpowiem sobie sam, a więc czujnik położenia przepustnicy w silniku XU5M nie jest regulowany, przed założeniem nowego odłączamy akumulator montujemy i podłączamy akumulator, zresetowanie komputera zapisuje w nim nowe 0 położenie czujnika.
Aby sprawdzić poprawność działania czujnika wkładamy przewody miernika do drugiego i trzeciego kabelka z wtyczki, ustawiamy miernik na prąd stały i wartość 20. Włączamy zapłon jeśli miernik wskazuje zakres 0.21 lub większy np 0.29 jest wszystko ok, otwarcie przepustnicy na max i prąd powinien pokazać się około 4.5. Jeśli prąd na mierniku skacze sobie jak szalony a obroty falują i to znacznie to masz walnięty czujnik.

ODPOWIEDZ