1.9 D – kilka pytań

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
lorentz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis wt, 2017 9:28 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1.9D 1993
Numer Gadu-gadu: 0

1.9 D – kilka pytań

Post autor: lorentz » 14 lis wt, 2017 9:34 pm

Szanowni Koledzy,

niedawno nabyłem Peugeota 205 z 1993 roku z silnikiem 1.9D. Wymieniłem w nim filtry, olej itd. Niestety, pojawiły się problemy. Najpierw zaczął kiepsko odpalać (długo trzeba kręcić), potem drżał na wolnych obrotach, teraz jadąc na biegu jest ok, ale po zrzuceniu na luz albo wciśnięciu sprzęgła dłąwi się i gaśnie. Czasem pomaga podpompowanie paliwa pompką, ale za każdym razem jest dźwięk jakby nie było paliwa, trzeba ok. 10 razy wcisnąć gruszkę. Zapala się też kontrolka wody w filtrze paliwa, ale ten był wymieniany.

W związku z tym mam pytania od czego zacząć? Świece? Czy może to gaźnik/wtrysk?
Podobno w jakiś sposób można spuścić wodę z filtra paliwa, ale ja nie mogę nigdzie znaleźć instrukcji którą śrubkę odkręcić.

Z góry bardzo dziękuję za wszelkie komentarze.

Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: 1.9 D – kilka pytań

Post autor: pawel » 15 lis śr, 2017 11:03 am

lorentz pisze:Zapala się też kontrolka wody w filtrze paliwa, ale ten był wymieniany.
Wymiana filtra nie usunie Ci wody z paliwa.
P205

lorentz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis wt, 2017 9:28 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1.9D 1993
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 1.9 D – kilka pytań

Post autor: lorentz » 15 lis śr, 2017 12:35 pm

Czyli trzeba odwodnić filtr? Przeglądałem Etzolda, ale nie bardzo mogę się zorientować gdzie szukać tego spustu.

Awatar użytkownika
hans
Junior
Posty: 359
Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
Numer Gadu-gadu: 3320593
Lokalizacja: panki

Re: 1.9 D – kilka pytań

Post autor: hans » 15 lis śr, 2017 12:36 pm

wode musisz spuscic z filtra, a objawy sa jakbys mial zapowietrzony uklad paliwowy. ciagnie lewe powietrze
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1881
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 1.9 D – kilka pytań

Post autor: nowak68 » 15 lis śr, 2017 12:47 pm

hans pisze: a objawy sa jakbys mial zapowietrzony uklad paliwowy. ciagnie lewe powietrze

Raczej po kolei musisz wszystko zrobić, to co nie wymaga większych nakładów finansowych. Jednak może to być wina pompy...
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

lorentz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis wt, 2017 9:28 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1.9D 1993
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 1.9 D – kilka pytań

Post autor: lorentz » 15 lis śr, 2017 2:02 pm

Dzięki. A czy możecie mi tylko powiedzieć w którym miejscu jest ten filtr i zawór odpowietrzający, bo z Etzolda nie potrafię się zorientować... Jest tam tylko schemat filtra, ale bez lokalizacji.

Awatar użytkownika
hans
Junior
Posty: 359
Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
Numer Gadu-gadu: 3320593
Lokalizacja: panki

Re: 1.9 D – kilka pytań

Post autor: hans » 15 lis śr, 2017 3:46 pm

tu masz co i jak jak wymieniales filtr to oring tez zmienilaes?
Załączniki
1a7bc73a4c31ba34188c79bec6db.jpg
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1881
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: 1.9 D – kilka pytań

Post autor: nowak68 » 15 lis śr, 2017 3:48 pm

Obawiam się, że motor w tym 1,9 mito masz nowszy i inaczej urządzony niż ten o którym mowa
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

Awatar użytkownika
hans
Junior
Posty: 359
Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
Numer Gadu-gadu: 3320593
Lokalizacja: panki

Re: 1.9 D – kilka pytań

Post autor: hans » 15 lis śr, 2017 3:53 pm

kolega ma 3 lata starszy ale to niema roznicy
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

lorentz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis wt, 2017 9:28 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1.9D 1993
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 1.9 D – kilka pytań

Post autor: lorentz » 15 lis śr, 2017 4:57 pm

Dzięki! Wygląda podobnie. Filtr wymieniali mi w warsztacie (jeżeli wymienili...), więc nie wiem co było robione. Rozumiem, że muszę wyciągnąć filtr z obudowy żeby odwodnić i odpowietrzyć?

Awatar użytkownika
hans
Junior
Posty: 359
Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
Numer Gadu-gadu: 3320593
Lokalizacja: panki

Re: 1.9 D – kilka pytań

Post autor: hans » 15 lis śr, 2017 7:28 pm

nic nie wyciagasz tylko od przodu jest pokretlo na dole obudowy filtra odkrecasz lekko i caly syf wyplywa. potem odpowietrznik na pompie luzujesz i pompujesz grucha paliwo
i to cala robota.
inna sprawa jak zasysa powietrze to juz na zasadzie sprawdzania polaczen wezy, dekla obudowy filtra. jezeli zasysa to i musi sie pocic napedem. szukaj a znajdziesz. powodzenina
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

lorentz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis wt, 2017 9:28 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1.9D 1993
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 1.9 D – kilka pytań

Post autor: lorentz » 15 lis śr, 2017 10:33 pm

Raz jeszcze dziekuję za pomoc, jutro z tym powalczę. Żeby odpowietrzyć mam zdjąć tę rurę, którą zaznaczyłeś na zdjęciu, tak? Czy też jest pompka w filtrze do tego?

Awatar użytkownika
hans
Junior
Posty: 359
Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
Numer Gadu-gadu: 3320593
Lokalizacja: panki

Re: 1.9 D – kilka pytań

Post autor: hans » 16 lis czw, 2017 6:47 am

pompke masz po lewej stronie a odpowietrznik jest na wejsciu wezyka do pompy i tylko go luzujesz, nastepnie pompujesz az przestanie sadzic powietrze i zakrecasz. jezeli sie zapowietrzy ponownie musisz szukac po instalacji paliwowej nieszczelnosci.
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

lorentz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 14 lis wt, 2017 9:28 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1.9D 1993
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 1.9 D – kilka pytań

Post autor: lorentz » 26 gru wt, 2017 2:38 am

Niestety, odkopuję temat ponieważ nie mogę sobie poradzić... Wojowałem, odpowietrzałem, odwadniałem i nic. Jak napompuje ręczną pompką to odpala, chwile pochodzi i zdycha. Jeżeli ręcznie pompuje mu paliwo pompką to chodzi. Odłączyłem też przewód paliwowy dochodzący do filtra, włożyłem wężyk paliwa do butelki i przekręciłem zapłon... I nic, nie podaje paliwa.
W jaki sposób można sprawdzić pompę czy nie jest walnięta? Wiem tylko z Etzolda, że jest pod kanapą, ale to troszkę mało...

Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 843
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 1.9 D – kilka pytań

Post autor: fila1223 » 26 gru wt, 2017 5:25 pm

diesel nie ma pompy w baku tylko na silniku

ODPOWIEDZ