Strona 1 z 4

temperatura wody w dieslu

: 03 cze pt, 2005 11:06 am
autor: Spayky
jaka powinna być temperatura wody w układzie chłodzenia przy włączonym wentylatorze. Mi pokazuje około 90 stopni i nie wiem czy termostat mi nie siadł, w zimie natomiast mi się nie nagrzewał nawet do 80 stopni i często miałem niedogrzany silnik

: 03 cze pt, 2005 11:24 am
autor: invictus
I stopien wl 84 +-2stopnie wyl 79+-2stopnie
II stopien wl 88+-2 stopnie

Czyli jezeli ci trzymal kolo 75 stopni w zime to bylo OK
Pozdro

: 03 cze pt, 2005 11:59 am
autor: Spayky
czyli jak mi pokazuje 90 stopni teraz to jest OK

w zimie nieraz jeździłem przy 60 stopniach i wiecej się nie chciał nagrzewać

: 03 cze pt, 2005 2:53 pm
autor: invictus
Zgadza sie wszystko - jak cieplo to ciagle wentylator a w zime trzeba go bootowac zeby ogrzewanie grzalo przy -20 stopniach mialem 1,9D Fajna sprawa :mrgreen: :mrgreen:

: 04 cze sob, 2005 1:49 am
autor: Pagi
No wlasnie, jakbys mial 90 st. co ciagle by dzialal wentylator i to juz na 2gim stopniu. Z tego co ja zaobserwowalem w swoim przy teraz tydzien temu upalach, to tak, grzeje sie tak do 83-84 st (mam termometr cyfrowy przyklejony do termostatu) po czym wlacza sie wentylator i temperatura spada do ok 80 st. i tak wkolko, wlacza sie wentylator i wylacza. Jeszcze nigdy nie wlaczyl mi sie 2-gi stopien wentylatora (a mam do tego diodki sygnalizujace prace wiatrakow, sprawne, bo testowane we wrzątku :) )

: 04 cze sob, 2005 11:41 am
autor: invictus
:shock: :shock: To chyba zalezy jak jezdzisz bo mi caly czas na 2 gim biegu praktycznie chodzil w lecie jak mialem 1,9 D czasem jak wolniej jechalem to wogole sie nie wlaczal czasem w korku na 1 szym biegu a jak "jezdzilem' (czyli prawie caly czas:wink:) to chodzil na 2 gim biegu

: 04 cze sob, 2005 11:47 am
autor: Pagi
Ja tez pisze o sytuacji w miescie, nie jezdze jakos tak strasznie jak wariat, bo z definicji diesel nie do tego sluzy... ale traktory tez mnie nie wyprzedzaja...

: 04 cze sob, 2005 12:30 pm
autor: invictus
No ja jak go mialem to prawie caly czas "deska" A diesel nie diesel sluzy do tego do czego chcesz rzeby sluzyl

: 05 cze ndz, 2005 9:36 am
autor: fly2b3
To ja mam lwa prawie roczek i jeszcze żaden wentyl. się mi nie włączył :( - chyba muszę sprawdzić cały obieg, wentylatory i czujniki temp. we wrzątku :?

: 05 cze ndz, 2005 11:57 am
autor: invictus
To ze go masz juz rok ni mowi ze go przez ten czas odpalales :wink: :lol: :lol: :lol: :P :P :mrgreen:

: 05 cze ndz, 2005 12:22 pm
autor: fly2b3
heheh 16 000 km mówi samo za siebie :D

: 05 cze ndz, 2005 12:45 pm
autor: invictus
Na pokladzie frachtowca :lol: :lol: :lol: :P :P :P
Ale tak powaznie to w sumie jak jzdziles po miescie jak bylo ponad 25 stopni to dziwne ze ci sie nie wlaczyl.....

: 05 cze ndz, 2005 12:46 pm
autor: blaszka
MOŻE MU WENTYLATOR UKRADLI 8)

: 05 cze ndz, 2005 1:27 pm
autor: fly2b3
niop to dziwne - muszę go zbadać i czujniki :)

: 05 cze ndz, 2005 3:53 pm
autor: Pagi
A mzoe nie wiesz ze Ci sie wlaczyl :) pierewszego stopnia to prawie ze nie sluchac, albo w sumie nie slychac przy klekocie diesla :)

Czujnik Ci pokazywalem, zdejmij z niego kostke i zwieraj po kolei styki parami, sa 3 styki, jedym przychodzi + a pozostale dwa ida na przekazniki w tej puszcze przy repflektorze.. zacznij od czujnika, zobaczysz czy sie cos wlacza, albo czy chociaz przekaźniki łapią.

Jezeli okaze sie ze wentylatory wlaczaja sie, to wtedy zostanie do sprawdzenia sam czujnik.

Jak cos to wołaj o pomoc, zawsze mozemy sie spiknać i podlubac razem.