coś stuka na tyle po wymianie sprzęgła

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

coś stuka na tyle po wymianie sprzęgła

Post autor: Archer »

Właśnie . sprawa jest dość dziwna bo problem pojawił sie dokłądnie po wymianie sprzęgła obiawia sie dziwnymi stukami w lewym tylnym kole.
To nawet nie stuki tylko coś jak w przy próbie ruszenia na ręcnym ( tak to brzmi) Tylko z jakiej paki takie dzwięki skoro tył niebył dotykany ?
Jedyne co się działo z tyłem o fakt że w czsie wymiany sprzęgła przez kilka godzin przód auta był podniesiony więc tył był odciążony zaciągnięty był też ręczny.
Ręczny nie trzyma, auto lekko się toczy mimo to czasem na jakiejś nierówności a czasem nawet przy gwałtownijszym ruszaniu czy hamowaniu słychać dziwne trzaski czasem jakby miało się coś urwać .
Miał ktoś podobną sytuację >? co to może być ?? :?:
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

u mnie po porzednim 3 miesiecznym wymienianiu silnika tez cos pukalo w lewym tylnym kole, szczegolnie nasilalo sie na zakretach :shock: ale po paru dniach jazdy przeszlo :)
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Post autor: Archer »

no a u mnie jszcze cos sie dzieje w wolnej chwili ponapażam młotkiem w bęben, wejde pod niego może coś dojrze , Wnerwia mnie to bo nie wiem co mu jest i dlaczego
Awatar użytkownika
spricik
Junior
Posty: 100
Rejestracja: 05 lis ndz, 2006 7:05 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Post autor: spricik »

U mnie tez stukało wlasnie na nierownosciach, czasem przy hamowaniu a czasem przy ruszaniu. Po doglebnym obadaniu okazalo sie ze to w belce. Dzwiek był momentami taki jakby coś sie poluzowało i obija a tak to skrzypienie. Koła jeszcze stoją prosto to wlałem oleju i narazie stukanie ustapiło..tyle ze chyba za mało wlałem bo czytałem na forum że tam wchodzi spokojnie 2 litry .....no i teraz skrzypi.

Przyblokowany ręczny z jednej strony tez juz przerabiałem :/ wtedy to było takie popiskiwanie w rownych odstepach czasu bez wzgledu na to po czym jade tyle ze wraz przyspieszaniem odstępy czasu sie zmiejszały :D . Przy wiekszych predkosciach zanikało tak ok 40km/h.
Podnies sobie auto i sprawdz czy koło obraca sie bez oporow.

Ja odkreciłem sobie amortyzator i poprosiłem druga osobe zeby pouginała tył samochodu. No i wtedy wyszło ze to belka (a poprzedni właściciel ściemniał" belke 2 miesiace temu robiłem powinna dlugo posluzyc" )

eeehhh..
Peugeot 205 1.0 TU9 1991r. - bida
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Post autor: Archer »

belka jest ok, sprawność na ponad 60% sprawdzane na diagnostyce pozatym to cholerstwo pojawiło sie po wymianie sprzegła. samochód był robiony na raty więc łącznie samochód był podniesiony prawie 24 godziny :) a teraz tak czasem na dołku czasem na zakrecie jakieś stuki trzaski '
KTOS WIE O CO CHOSSSII ???
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

belka jest ok, sprawność na ponad 60%
a jak to sprawdzili.. kurka.. też bym się przejechał :P
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
spricik
Junior
Posty: 100
Rejestracja: 05 lis ndz, 2006 7:05 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Post autor: spricik »

Archer pisze:belka jest ok, sprawność na ponad 60% sprawdzane na diagnostyce
Belka mówisz...no to jakies pewnie wyjscie z pomocna dłonią do wlascicieli pugów:P

A tak powaznie to źle mnie zrozumiałeś...ja amorek odkręciłem tylko zeby mieć pewność ze to belka.
I sprawność z diagnostyki to tylko sprawność twoich amortyzatorów.
Archer pisze:a teraz tak czasem na dołku czasem na zakrecie jakieś stuki trzaski '
Ja obstawiam belke...bo mam to samo... sprawdz sobie lepiej czy koła Ci stoją prosto.
Proponuje narazie zalać ją olejem i powinno sie na jakis czas uspokoić.. no chyba ze masz duzo kasy na zbyciu to sobie zrob regeneracje...;)
Peugeot 205 1.0 TU9 1991r. - bida
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Post autor: Archer »

wiem że na diagnostyce sprawdząją głównie amorki ale koła stoją prosto geometria też ok nawet facio się zdziwił że tylko z przodu wymienił prawa końcówkę drążka kierowniczego tyłu nie było sensu rusza.
Jak to nalałeś oleju do belki ?? a to można :) ?
dieselmaniac

Post autor: dieselmaniac »

Też jestem ciekawy jak się wlewa olej do belki i jaki olej :!: :?: :!: :?:
Jakie są objawy jak jest go zamało :?:
Awatar użytkownika
spricik
Junior
Posty: 100
Rejestracja: 05 lis ndz, 2006 7:05 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Post autor: spricik »

Temat smaroawnia juz był na forum
np. TUTAJ: http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... ight=belka

Zalezy jeszcze czy masz belke ze stabilizatorem czy bez.

Ja mam bez stabilizatora i po srodku belki mam przewiercony otworek...tamtedy mozna. Ja zrobilem jednak inny myk bo tam gdzie powinien byc u mnie stabilizator mam korek...aa troszke głębiej jest drugi.
Wyciagnołem je i lejkiem nalałem oleju ok 1 litra mineralnego(taki akurat jakis stary znalazlem w piwnicy ;)). No i tyle..uszczelniłem sylikonem jeszcze i git.
Peugeot 205 1.0 TU9 1991r. - bida
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Post autor: Archer »

kurcze to czemu zaczął trzeszczeć jak wymieniłem sprzęgło \\\\ wcześniej nawet nie pisnął. koła stoją prosto a to lewe koło ciągle kur... popierduje
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

koło może stać jeszcze prosto ale łożyska w środku może już nie być a wtedy jeszcze troche i będzie stało krzywo...
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Post autor: Archer »

kurde a jeśłi nie belka to co ????? nie wieże że to belka, bo niby czemu zaczełą teraz pierdzieć jak wymieniłem sprzęgło , już bardziej bym uwieżył że coś się tam skrzywiło jak był podniesiony. Wsadze go całego do oleju i będzie spokój ...utopie go
ODPOWIEDZ