rozgrzany silnik- długie kręcenie..

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
kabzik
Junior
Posty: 379
Rejestracja: 04 cze pn, 2007 10:18 am
Posiadany PUG: 205 GL 1.1, 106 Quiksilver 1.4
Lokalizacja: Częstochowa

rozgrzany silnik- długie kręcenie..

Post autor: kabzik »

na wstepie powiem ze szukajka sprawy nie zalatwia!!! mam silnik tu1 1100 na gazniku i objawy sa takie ze jak zimny pali pieknie jak sie rozgrzeje dobrze i zostawie go na 3-5minut to pali tez bardzo ładnie, ale jak na rozgrzanym silniku zgasze go i zostawie na 10-15minut to juz trzeba go długo krecic zeby zaskoczył!!!! wyczytałem ze moze byc zapowietrzony układ chłodzenia ale sprawdziłem i raczej jest dobrze!!! kopułka, palec kable WN. wymienione.. prosze o jakies sugestie forumowiczów..
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wasia »

Mogę tylko dodać że mam to samo - nie żeby jakoś strasznie długo kręcił ale jak jest zimny albo właśnie został zgaszony, to pali na dotyk a po ok 15 minutach jak był nagrzany, to kręci kilka sekund. Podejrzewam gaźnik.
1988 1.4 = 60 leżących ;) koni

http://www.wasia.205.pl
Awatar użytkownika
lechu
Nowicjusz
Posty: 96
Rejestracja: 15 kwie ndz, 2007 12:41 am
Posiadany PUG: Lacoste
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lechu »

Ja mam 1.4 leżaka i mam dokładnie to samo
Jestem bezpiecznym kierowcą - zawsze mam przy sobie gumki :)

http://www.lechu6.205.pl
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

na 99% gaznik, przynajmniej u mnie tak bylo. Bo mialem dokladnie to ssamo i zmienilem ostatnio gaznik z kolektorem i juz wszycho jest ok. Prawdopodobnie gaznik chyba gdzies przepuszcza paliwko i swiece zalewa, bo jak juz sie uda odpalic to smierdzi strasznie benzyna....
Awatar użytkownika
kabzik
Junior
Posty: 379
Rejestracja: 04 cze pn, 2007 10:18 am
Posiadany PUG: 205 GL 1.1, 106 Quiksilver 1.4
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kabzik »

wiec idzmy tym tropem.. faktycznie juz po odpaleniu smierdzi bezyna!!!!!!! ale nie moge sobie uzmysłowić na jakiej zasadzie by go zalewało??? przeciez silnik zasysa mieszanke a w tym wypadku wychodzi na to ze by spływała samoczynnie do kolektora zreszta sam nie wiem.. moze jakies sugestie?? na dzień dobry to kupie komplet uszczelek, umyje, przedmucham, wyreguluje
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

jak gaznik iglicowy, to jakis syf pod igla, a jak plywak, to moze byc nieszczelny. Wiecej nie wiem :P
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

pompka do gaźnika podaje paliwo pod pewnym malutkim ciśnieniem i jest tam takie ustrojstwo (pływak,zawór iglicowy) który steruje ile paliwa ma dostać sie do gaźnika reszta albo przelewem do baku albo po prostu zamyka dopływ i czeka na swoją kolej :)

jeżeli coś z tym sterowaniem nie teges to może w gaźniku wytwarzać nadciśnienie i na postoju wlewa sie do kolektora :wink:

rozebrać dolot tak żeby widzieć gardziel gaźnika odpalić zgasić i szukać czy nie kipi w dolot :roll:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
kabzik
Junior
Posty: 379
Rejestracja: 04 cze pn, 2007 10:18 am
Posiadany PUG: 205 GL 1.1, 106 Quiksilver 1.4
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kabzik »

dzis rozebrałem góre gaźnika i okazuje sie ze pływaka sie nie reguluje bo jest plastikowy i nie ma jak go podgiąć a zaworek trzyma ładnie!!! zauwazyłem jeszcze ze pompka podcisnieniowa ktora jest zaraz obok cięgna od ssania jest nie podłączona nigdzie znaczy jej końcówka która powinna coś załanczać!!!! i tu prośba do wszystkich o jakis dokładny schemat albo foto gaźnika solex czy cos takiego...
ODPOWIEDZ