Dziwny klekot

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

łożysko ,panewki oporowe i wszystkie inne pierdoły co sie kręcą są podejrzane 8)7
jak sie nie wybierasz na równik to olej to :mrgreen:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
MakroSerwis

Re: Dziwny klekot

Post autor: MakroSerwis »

W moim P405 XU9JAZ jest podobnie. Jak się rozgrzeje, to chodzi, jak diesel. Klekot jest słyszalny najgłośniej (oczywiście za pomocą stetoskopu) na końcu silnika (czwarty cylinder, przy sprzęgle), w miejscu połączenia bloku z miską. Jakiś czas temu zdejmowałem miskę olejową - kontrolnie, oraz w celu wymiany cieknącej uszczelki. Zgrubne oględziny nie pozwoliły wyczuć luzu na panewkach korbowodowych, jednak często opisywany jest fakt obrócenia panewki w tych silnikach. Luz wtedy jest trudny do wyczucia, trzeba zdemontować stopy korbowodów. Luzu osiowego wału też nie zauważyłem. Może to być ostatnia panewka główna, lecz wał jest podpierany w pięciu punktach, więc nie powinna aż tak twardo stukać. Stwierdziłem jeszcze dość duży luz czwartego tłoka w cylindrze. Pomiar oczywiście na oko, lecz podczas ręcznego obracania wałem (oczywiście przy wykręconych świecach), wyraźnie było widać, jak tłok odkleja się od jednej ścianki i z "mlaśnięciem" przykleja do przeciwległej w czasie przejścia przez GMP. Wielkość tej szczeliny określam na max. 0,3mm, czyli w zasadzie w normie. Auto ma automatyczną skrzynię biegów, więc zastanawiam się, czy sprzęgło hydrokinetyczne nie może wydawać takich odgłosów, ponieważ tego tematu akurat nigdy nie rozbierałem i nie znam.
Komu się udało wyeliminować stuk - piszcie.
ODPOWIEDZ