Remont aparatu zapłonowego

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Remont aparatu zapłonowego

Post autor: dzikson »

Poszukuję porad i opinii osób, które zajmowały się regeneracja aparatu zapłonowego. Chodzi o wymianę wewnętrznego uszczelnienia (simmeringu).
Jak wygląda sama wymiana, rozbiórka aparatu?
Gdzie można kupić nowy simmering? W InterCars i ASO nie ma szans.

Generalnie mało jest zakładów które gotowe są podjąć się takiej roboty, bo efekt jest niepewny. Nawet jeśli już ktoś chciałby spróbować, barierą jest dostępność uszczelniaczy.

Czy udało Wam się dobrać taki simmering? Gdzie powinienem szukać?
zlotycbr
Junior
Posty: 288
Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1301373
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Remont aparatu zapłonowego

Post autor: zlotycbr »

Sprawa jest bardzo banalna,aparat bardzo łatwo się rozbiera,jedyna trudnością może być wybicie z oski kolka który ustala sprzegielko napędu na wałek rozrządu.
Trzeba zwrócić uwagę żeby,nie odwrócić go o 180stopni.
Sam simmering można bardzo łatwo dostać w większej hurtowni łożysk.
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Remont aparatu zapłonowego

Post autor: skola »

no właśnie problem wybicie tego bolca ja nie dałem rady a ze nie chciałem uszkodzić aparatu zostrawilem i ciągle kapie olej :(
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Remont aparatu zapłonowego

Post autor: borek_wpr »

Mam dokładnie taki sam problem,tj.wyciek oleju z pod aparatu. Nigdy tego nie rozbierałem lecz wydaje mi się że tam są dwa pierścienie uszczelniające.Jeden wewnętrzny a drugi pod aparatem zapłonowym np.O-ring. Któryś z Kolegów rozwiązał ten problem przy pomocy sylikonu jako naprawy doraźnej. W takim razie pytanie. Zastosowanie sylikonu zdało egzamin?.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
pszemeq
Uzalezniony
Posty: 687
Rejestracja: 02 lis ndz, 2008 5:52 pm
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1459401
Lokalizacja: Gdów

Re: Remont aparatu zapłonowego

Post autor: pszemeq »

Proponuje uszczelnić to niebawem bo miałem z tym już przygode jak kapiący olej rozwalił mi węza od wody w trakcie jazdy.
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: Remont aparatu zapłonowego

Post autor: skola »

pszemeq pisze:Proponuje uszczelnić to niebawem bo miałem z tym już przygode jak kapiący olej rozwalił mi węza od wody w trakcie jazdy.
przerobione, ten przewód od nagrzewnicy na tej długości zamieniony na rurke aluminiowa :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
pszemeq
Uzalezniony
Posty: 687
Rejestracja: 02 lis ndz, 2008 5:52 pm
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1459401
Lokalizacja: Gdów

Re: Remont aparatu zapłonowego

Post autor: pszemeq »

Ja zrobiłem patent tym czasowy założyłem jeszcze na to gróbą gume ale i tak przy okazji musze zrobić z tym porządek.
ODPOWIEDZ