Od pewnego czasu moj sterownik silnika wykazuje błąd "Szczelność układu wydechowego"
Silnik to TU3M.
Rzeczywiście, rura przerdzewiała, był otwór.
Oryginalny układ (katalizator i tłumik końcowy) zastąpiłem nową rura środkową bez kata i nowym tłumikiem końcowym. Mocowanie obejmą, uszczelnienie pastą.
Mimo tej zmiany sterownik nadal wykazuje ten sam błąd. Po każdym odczycie resetowałem błędy.
Skąd pochodzi informacja o nieszczelności? Tzn. jaki element/czujnik o niej informuje?
Czy taki odczyt może być spowodowany usunięciem katalizatora lub wadą konstrukcyjną tłumika?
Szczelność układu wydechowego
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Szczelność układu wydechowego
To przy okazji ja mam pytanie do Ciebie. Czy po usunieciu katam,zastapieniu go rura i zostawieniu tylko tlumika koncowego TU3M slychac jakas roznice? Czy silnik robi sie glosniejszy?
Pozdrawiam, MK
Pozdrawiam, MK
dzikson pisze:Od pewnego czasu moj sterownik silnika wykazuje błąd "Szczelność układu wydechowego"
Silnik to TU3M.
Rzeczywiście, rura przerdzewiała, był otwór.
Oryginalny układ (katalizator i tłumik końcowy) zastąpiłem nową rura środkową bez kata i nowym tłumikiem końcowym. Mocowanie obejmą, uszczelnienie pastą.
Mimo tej zmiany sterownik nadal wykazuje ten sam błąd. Po każdym odczycie resetowałem błędy.
Skąd pochodzi informacja o nieszczelności? Tzn. jaki element/czujnik o niej informuje?
Czy taki odczyt może być spowodowany usunięciem katalizatora lub wadą konstrukcyjną tłumika?
- Draxter
- Junior
- Posty: 331
- Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
- Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
- Numer Gadu-gadu: 27279
- Lokalizacja: polska centralna
Re: Szczelność układu wydechowego
Silnik nie robi sie glosniejszy. Glosniej jest tylko "za Toba" 
Jesli nie masz wbite w dowodzie KAT a auto jest z przed 96 r. to bawet z Policja problemow nie nalezy sie obawiac.

Jesli nie masz wbite w dowodzie KAT a auto jest z przed 96 r. to bawet z Policja problemow nie nalezy sie obawiac.
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szczelność układu wydechowego
Ja to bym stawiał na Lambadę.dzikson pisze:Skąd pochodzi informacja o nieszczelności? Tzn. jaki element/czujnik o niej informuje?
Czy taki odczyt może być spowodowany usunięciem katalizatora lub wadą konstrukcyjną tłumika?

Silnik nie robi się głośniejszy, robi się głośno pod autem. Jest to logiczne skoro nie ma ani katalizatora, ani tłumika środkowego.MichalKowalski pisze:To przy okazji ja mam pytanie do Ciebie. Czy po usunieciu katam,zastapieniu go rura i zostawieniu tylko tlumika koncowego TU3M slychac jakas roznice? Czy silnik robi sie glosniejszy?
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Szczelność układu wydechowego
Jasne, oczywiście moje pytanie odnosiło się do hałasu wydechu, a nie samego silnika.
Pozdrawiam, MK
Pozdrawiam, MK
Silnik nie robi się głośniejszy, robi się głośno pod autem. Jest to logiczne skoro nie ma ani katalizatora, ani tłumika środkowego.[/quote]MichalKowalski pisze:To przy okazji ja mam pytanie do Ciebie. Czy po usunieciu katam,zastapieniu go rura i zostawieniu tylko tlumika koncowego TU3M slychac jakas roznice? Czy silnik robi sie glosniejszy?