Przepis na cichy układ wydechowy - doradźcie

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
havana
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 08 gru wt, 2009 9:25 pm
Posiadany PUG: peugeot 205 1,1
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Luboń/k Poznań

Re: Przepis na cichy układ wydechowy - doradźcie

Post autor: havana »

głośność zależny tez od średnicy rur ja w swoim mam mam układ na 60mm rura, strumienica i padnięty bosal.
różnica jest taka ze teraz chodzi bardziej basowo i ciszej a wtedy ryczał jak głupi:p
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Przepis na cichy układ wydechowy - doradźcie

Post autor: d_ARC »

havana pisze: Dlaczego masz złącze elastyczne w tylnej części auta??? powinno być na początku i o wiele mniejsze np. 60/100 wystarczy. a ten tłumik końcowy to przelot czy komorowy?

żeby układ był ciszy na wolnych a pod obciążeniem głośniejszy przynajmniej jeden tłumik musi być komorowy
Miałem mało czasu na wykonanie wydechu, zależało mi na elementach określonej średnicy i prawidłowym przepływie spalin. Peszel musiał być określonej fi wewn. i znalazłem od ręki tylko takiej długości niestety, też chciałem krótszy. Jest daleko, bo zależało mi na zachowaniu ory downpipe z BX 16s, który rozdziela przepływ spalin, a peszel tej średnicy i długości nie zmieści się pomiędzy downpipe, a drążek biegów. Ponadto na szybko nie miałęm dostępu do giętarki, więc jednocześnie robi za tzw. kolanko :)

Tłumnik to raczej przelot, nie wiem o nim za wiele bo dostałem w prezencie, zresztą sypie się powoli więc wiosną pewnie zmienię. Rozumiem, że komorowy zniweluje przynajmniej trochę bas. Jednocześnie nie chcę zdusić silnika, tym bardziej, że ma znieść ok 170-180KM. Ewentualnie pozostaje seria z jakiegoś mocnego auta, może uturbionego, tylko z czego dobierać i jakiego przedziału mocy?

Co ciekawe w starym GTI 8V uklad na tym Remusie ze strumiennicą, bez peszela i na kwasówkach 5mm węższej średnicy był dużo bardziej cichy, dopiero pod duzym obciążeniem i powyżej 3000RPM dawał się mocno we znaki.
ODPOWIEDZ