Bosch vs Magnetti

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
rocky
Junior
Posty: 133
Rejestracja: 15 lut wt, 2011 10:12 pm
Posiadany PUG: 205 look
Lokalizacja: Skoczów

Bosch vs Magnetti

Post autor: rocky »

Witam, mam ofertę kupna silnika 1.1 ale na sterowniku Magneti Marelli a obecnie mam Boscha i moje pytanie brzmi czy wystarczy przełożyć tylko motor i komputer czy wiązkę też?? Takie rzeczy jak Alternator, rozrusznik czy chłodnica będą pasować prawda (bo oba silniki to TU1M). Czy muszę jeszcze coś kupić (nie dotyczy rozrządu,płynów bo to wiadome).
Obrazek
Awatar użytkownika
rallye
Uzalezniony
Posty: 834
Rejestracja: 08 cze pt, 2007 11:57 am
Posiadany PUG: 205 GTi Export 1.9 >< 205 Gentry
Numer Gadu-gadu: 3612169
Login tlen: fastadi
Lokalizacja: Frankfurt am Main / Wrocław

Re: Bosh vs Magnetti

Post autor: rallye »

wiązka jest inna, wtrysk jest inny, w mm jest mapsensor,

najlepiej zostaw kolektor dolotowy z wtryskiem Bosch a zmień goły silnik - blok+głowica
Fast Garage ... in progress
Awatar użytkownika
rocky
Junior
Posty: 133
Rejestracja: 15 lut wt, 2011 10:12 pm
Posiadany PUG: 205 look
Lokalizacja: Skoczów

Re: Bosch vs Magnetti

Post autor: rocky »

Czyli mam rozumieć że osprzęt Bocha jest lepszy??
Obrazek
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bosch vs Magnetti

Post autor: cejot »

rocky pisze:Czyli mam rozumieć że osprzęt Bocha jest lepszy??
Na odwrót, Magneti Marelli jest lepsze. :)
Ale wtedy instalacja elektryczna w aucie się trochę różni.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
rocky
Junior
Posty: 133
Rejestracja: 15 lut wt, 2011 10:12 pm
Posiadany PUG: 205 look
Lokalizacja: Skoczów

Re: Bosch vs Magnetti

Post autor: rocky »

Mając motor+komputer+wiązka to żaden problem prawda?? I zauważyłem że MM nie posiada Aparatu zapłonowego co za tym idzie czuję że będzie możliwość większego grzebania w komputerze...
Obrazek
Awatar użytkownika
rallye
Uzalezniony
Posty: 834
Rejestracja: 08 cze pt, 2007 11:57 am
Posiadany PUG: 205 GTi Export 1.9 >< 205 Gentry
Numer Gadu-gadu: 3612169
Login tlen: fastadi
Lokalizacja: Frankfurt am Main / Wrocław

Re: Bosch vs Magnetti

Post autor: rallye »

:) tak jak napisał Cejot, MM jest lepsze i mniej pali.

Różni się nie tylko wiązka od komputera do silnika ale inna jest też wiązka elektryczna w aucie.

Co do grzebania w komputerze :) za dużo tam nie zrobisz :P 8)7
Fast Garage ... in progress
Awatar użytkownika
rocky
Junior
Posty: 133
Rejestracja: 15 lut wt, 2011 10:12 pm
Posiadany PUG: 205 look
Lokalizacja: Skoczów

Re: Bosch vs Magnetti

Post autor: rocky »

rallye pisze:Różni się nie tylko wiązka od komputera do silnika ale inna jest też wiązka elektryczna w aucie.
Czyli?? Da się przerobić z Bocha czy najlepiej przekładać wszystko?? W ciemno będę zgadywać że różnica będzie w układzie ładowania, kontrolki?, bo reszta operacji w stylu światła, kierunki i ogrzewanie pozostaje bez zmian chyba...
Obrazek
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bosch vs Magnetti

Post autor: cejot »

Przerobić jakoś się da. Sprecyzuj co znaczy "wszystko"?
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
rocky
Junior
Posty: 133
Rejestracja: 15 lut wt, 2011 10:12 pm
Posiadany PUG: 205 look
Lokalizacja: Skoczów

Re: Bosch vs Magnetti

Post autor: rocky »

Mówiąc wszystko miałem na myśli min. zasilanie komputera (bo musi być jakoś połączone ze stacyjką) nie wiem jak to jest połączone musiałbym znaleźć schemat MM i Boscha, może ktoś ma:?
Obrazek
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bosch vs Magnetti

Post autor: cejot »

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale w przypadku Boscha instalacja związana z kontrolkami, cewką itp przechodzi do komory silnika pod kierownicą. W przypadku MM część idzie w środku w okolice komputera.

Ale ręki sobie uciąć nie dam. ;)
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
rocky
Junior
Posty: 133
Rejestracja: 15 lut wt, 2011 10:12 pm
Posiadany PUG: 205 look
Lokalizacja: Skoczów

Re: Bosch vs Magnetti

Post autor: rocky »

Ale to jest różnica długości kabli czyli temat łatwy do ogarnięcia... Analizując schemat widzę że MM jest bardziej zelektronizowany że tak powiem ale dużo się nie różnią...
W MM mamy take bajery jak:
-stycznik w skrzyni biegów
-podgrzewacz powietrza w kolektorze ssawczym
-czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAPSENSOR??)
-jakaś sonda lambda podgrzewana??
-2 przekaźniki od układu i pompy paliwa
coś pominolem??
Obrazek
ODPOWIEDZ