Lambda i moje żale...
- Bartuś
- Nowicjusz
- Posty: 52
- Rejestracja: 22 gru pt, 2006 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.1 TU1M Magneti Marelli 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
Lambda i moje żale...
Auto jak jest zimne (ale tak naprawdę zimowo zimne) kangurzy, zalewa się i muli jak wcisnąć gaz do 1/3. Jak jest ciepłe jest ok chyba. Przejrzałem już wszystkie czujniki. Temat stary jak świat, ale według tego schematu:
http://www.peugeot205.pl/pdf/P205schuklwtrysk.pdf
jednak nie wszystkie.
Ja rozumiem, że ktoś kto to pisał widział auto tylko przez okno więc o czymś takim jak podgrzewacz powietrza w kolektorze ssawnym nawet nie marzę, ale gdzie jest ten tajemniczy czujnik temperatury zasysanego powietrza czy tam mieszanki, którego nie mogę znaleźć, nie tylko w silniku ale i w całym internecie?:P
Silnik TU1M na wtrysku Magneti Marelli jak pod kreską.
Generalnie to chyba będzie sprawa lambdy, bo jak testowałem podając na komputer raz 0V raz 1V i mierząc napięcie wyjściowe z lambdy to raz się zmieniało raz nie... Tylko, że czasem mi się błąd 52 zapala na konsolecie i wtedy pewnie przyjmuje wartości domyślne za lambdę i pewnie dlatego nie zmieniało mieszanki pomimo moich manewrów (akurat nie zwróciłem uwagi czy ten błąd się wtedy świecił). Ale generalnie jak przyjmuje wartości domyślne za lambdę i wtedy nie kangurzy to chyba sprawa lambdy. Mam rację? Bo jak nie lambda to zostaje walnięty komputer, albo rzeczywiście te nieszczelności w kolektorze dolotowym/wylotowym co to o nich w jakiejś mądrej książce do diagnostyki przeczytałem. Tylko, że nie syczy...
Jaką lambdę polecacie? Bo na jakaś chińską, co to trzeba jeszcze samemu kable zaciskać bo na wtyczki plastiku zabrakło to nie bardzo mam ochotę. Z drugiej strony też raczej 3,5 stówy na Boscha nie wywalę, szczególnie, że nie mam pewności czy to na pewno sonda.
No to się wygadałem, dzięki za wysłuchanie:P
A tak zupełnie ot to jaki błotnik kupić nowy czy używany? Mojego koloru na szrocie i tak nie dostanę raczej, więc bez lakiernika się nie obejdzie. Nowy pewnie nie będzie cynkowany nie?
http://www.peugeot205.pl/pdf/P205schuklwtrysk.pdf
jednak nie wszystkie.
Ja rozumiem, że ktoś kto to pisał widział auto tylko przez okno więc o czymś takim jak podgrzewacz powietrza w kolektorze ssawnym nawet nie marzę, ale gdzie jest ten tajemniczy czujnik temperatury zasysanego powietrza czy tam mieszanki, którego nie mogę znaleźć, nie tylko w silniku ale i w całym internecie?:P
Silnik TU1M na wtrysku Magneti Marelli jak pod kreską.
Generalnie to chyba będzie sprawa lambdy, bo jak testowałem podając na komputer raz 0V raz 1V i mierząc napięcie wyjściowe z lambdy to raz się zmieniało raz nie... Tylko, że czasem mi się błąd 52 zapala na konsolecie i wtedy pewnie przyjmuje wartości domyślne za lambdę i pewnie dlatego nie zmieniało mieszanki pomimo moich manewrów (akurat nie zwróciłem uwagi czy ten błąd się wtedy świecił). Ale generalnie jak przyjmuje wartości domyślne za lambdę i wtedy nie kangurzy to chyba sprawa lambdy. Mam rację? Bo jak nie lambda to zostaje walnięty komputer, albo rzeczywiście te nieszczelności w kolektorze dolotowym/wylotowym co to o nich w jakiejś mądrej książce do diagnostyki przeczytałem. Tylko, że nie syczy...
Jaką lambdę polecacie? Bo na jakaś chińską, co to trzeba jeszcze samemu kable zaciskać bo na wtyczki plastiku zabrakło to nie bardzo mam ochotę. Z drugiej strony też raczej 3,5 stówy na Boscha nie wywalę, szczególnie, że nie mam pewności czy to na pewno sonda.
No to się wygadałem, dzięki za wysłuchanie:P
A tak zupełnie ot to jaki błotnik kupić nowy czy używany? Mojego koloru na szrocie i tak nie dostanę raczej, więc bez lakiernika się nie obejdzie. Nowy pewnie nie będzie cynkowany nie?
205 GR 1.1
TU1M Magneti Marelli
1992
TU1M Magneti Marelli
1992
- bananowiec
- Uzalezniony
- Posty: 610
- Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
- Numer Gadu-gadu: 4940298
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Lambda i moje żale...
Nowego błotnika nie kupuj, bo rdzewieją już na sklepowej półce, lepiej kupić używany ory i przemalować.
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Lambda i moje żale...
na termostacie u góry masz cz.temp do wskaźnika ale w biednek wersji wskaźników nie jest do niczego podłączony.
Za termostatem w głęgi masz jeszcze dwa czujniki temp.
Jeden do kontrolki, a drugi do kompa (czyba zzielona dwupinowa kostka ale do tego który to czujnik dojdziesz już bez problemu).
Miałem taki problem w Foreverze i okazało sie, że pękł cienki wężyk od podciśnienia. Wychodzi z tyłu obudowy wtrysku i jest podłączony do czyjnika przykręconego na płytce do prawego kielicza amorka. Sprawdź go dokładnie bo peknięcia nie było widać a takie są tego objawy jak u Ciebie w autku.
Za termostatem w głęgi masz jeszcze dwa czujniki temp.
Jeden do kontrolki, a drugi do kompa (czyba zzielona dwupinowa kostka ale do tego który to czujnik dojdziesz już bez problemu).
Miałem taki problem w Foreverze i okazało sie, że pękł cienki wężyk od podciśnienia. Wychodzi z tyłu obudowy wtrysku i jest podłączony do czyjnika przykręconego na płytce do prawego kielicza amorka. Sprawdź go dokładnie bo peknięcia nie było widać a takie są tego objawy jak u Ciebie w autku.
GTI_Efekt Masy 
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Lambda i moje żale...
Jak mialem ze swoim problemy to szukalem materialow na temat dokladnej diagnozy osprzetu wtrysku i znalazlem fajna ksiazeczke w pdfie, jesli chcesz sie pobawic wg niej to podaj maila to ci wysle
-
- Nowicjusz
- Posty: 81
- Rejestracja: 02 maja ndz, 2010 6:07 pm
- Posiadany PUG: XL
- Numer Gadu-gadu: 8935566
Re: Lambda i moje żale...
Czyli jak mam 1.0 to mój termostat nie jest podłączony ? plx odp
- smiechoo
- Junior
- Posty: 261
- Rejestracja: 01 lip wt, 2008 10:55 am
- Posiadany PUG: XS 1.4 TU3M ---> TU3S + LPG
- Numer Gadu-gadu: 5774709
- Lokalizacja: 3city
Re: Lambda i moje żale...
ja tez bym prosil o ta ksiazeczkecyborg pisze:Jak mialem ze swoim problemy to szukalem materialow na temat dokladnej diagnozy osprzetu wtrysku i znalazlem fajna ksiazeczke w pdfie, jesli chcesz sie pobawic wg niej to podaj maila to ci wysle

- andi_kamachi
- Junior
- Posty: 471
- Rejestracja: 28 kwie czw, 2011 1:58 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4 Roland Garros, 205 1,8DT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa (praca i mieszkanie), Trzcianka k. Wilgi (stąd pochodzę)
- Kontakt:
Re: Lambda i moje żale...
Jeśli jest coś inego niż tu: http://www.peugeot205.pl/index.php?modu ... d=8&page=0, to się podzielcie! 
